Citat:
Ursprungligen postat av
iptrix
.Men bara 2 personer som inser att dom inte vill stödja MP/V är allt som krävs. Fundera på det.
Medan du funderar på det, funderar jag på varför Kristersson har så svårt att respektera ett valresultat. När han redan är slut som partiledare för M, och blir kickad om han självmant inte stiger åt sidan nu.
Direkt säger han och Ebba att inget är klart ännu. De tror de kan övertala C att ansluta sig till förlorarnas sida. När folket tydligt visat att SDs inflytande ska minska. Inte öka ännu mer, vilket fallet blir med Tidö.
Ebba sa Komsi komsi för ett tag sen, som man pratar till småbarn. Som om allt är en lek bara. Ett väldigt moget agerande när det gäller att forma ett ledarskap.
C ger ett, till skillnad från Tidö, intryck av att nu vilja bidra till ett nytt styre för landet. Ett vuxet, moget och modigt ledarskap vilket krävs i denna tid av stora geopolitiska problem.
C-riksdagskvinnor och män är nog mer stabila och verklighetsförankrade samt har betydligt mer stake i kroppen än partiledningen i L som sålde ut sig och sitt parti till SD. L kunde köpas lätt men Cs röster är inte ens till salu, är min gissning.
Så der du funderar på kommer inte hända, tror jag