2026-09-15, 02:38
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
A-kassan och att man slängde minst 100'000 äldre långtidsarbetslösa svenskar framför bussen. Plus alla som tycket att det var en dåligt beslut, politik och förändring. Inte belönade de SD med att åter ge dem sin röst. Jag gjorde ivf inte det. Som man bäddar får man ligga!
Det var precis det jag var ute efter med trådstarten..
Citera
2026-09-15, 02:42
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Är det bara WT, babbar, ryssar och begåvningsvarierade kvar på flashback?

Jag ger upp.
Citera
2026-09-15, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Är det bara WT, babbar, ryssar och begåvningsvarierade kvar på flashback?

Jag ger upp.
Haha , det känns så.
Citera
2026-09-15, 03:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Invandringen var väl inte ens i top hundra av viktiga frågor i valet.

Frågan är egentligen inte vad väljarna råkar ranka högst i en opinionsmätning, utan vilka som faktiskt kommer att påverka Sveriges utveckling på lång sikt.

De frågor som egentligen är viktigast för Sverige med konsekvenser som kommer sträcka sig över flera generationer är relaterade till:

1. Migration, integration och segregation.
2. Energipolitiken.
(3. AI kommer smyga sig in här en vacker dag).

(Vilket jag sa 2010, ser ingen anledning att ändra mig)
Senast redigerad av S0urce 2026-09-15 kl. 03:42.
Citera
2026-09-15, 05:00
Medlem
Snylts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
https://www.friatider.se/media-darfor-backar-sd-ingen-namner-invandringen

Har jag försökt att prata om i 10 år. Typ ingen har lyssnat.
Har försökt att prata om Tidös svek under de senaste tre åren och vad det gör med valmanskåren...ingen vill lyssna eller prata.

Lite som att "nej, klart etniska svenskar aldrig blir en minoritet i sitt eget land hahahaha"

Hur fan kan svenskar vara så extremt dumma i huvudet?

Du borde byta rubriken till den riktiga anledningen till att du inte kan knyta dina skor
Citera
2026-09-15, 05:06
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snylt
Du borde byta rubriken till den riktiga anledningen till att du inte kan knyta dina skor

Hur många röstberättigade har vi importerat sedan förra valet? Om du inte kan svara på den frågan är du värdelös i denna diskussion.
Citera
2026-09-15, 05:29
Medlem
Snylts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Hur många röstberättigade har vi importerat sedan förra valet? Om du inte kan svara på den frågan är du värdelös i denna diskussion.

Vi har inte importerat några alls är det enkla svaret. Att människor sedan har immigrerat hit, blivit medborgare och därmed blivit röstberättigade är nog den förklaringen du egentligen söker. Iaf är det ungefär 200 000 människor.

Tycker det borde te sig besynnerligt att man tidigare har klagat på att människor bor och vistas i Sverige under lång tid utan att engagera sig för och i Sverige, men sedan klagar man på att de har gjort det men att de har röstat ”fel”
Citera
2026-09-15, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Siffran är noll. Människor importeras inte, dom nyttjar sin frihet att röra sig. Vill en person, Dansk, Peruan eller massaj, flytta till Sverige får den göra det. Råkar ett parti föra en politik som är bra för nämnda Dansk får den såklart rösta på det partiet.
Citera
2026-09-15, 07:01
Medlem
SD lär ha förlorat ganska många väljare på att de stödjer en tandlös invandringspolitik samt en del på att de är sionister.
Citera
2026-09-15, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snylt
Vi har inte importerat några alls är det enkla svaret. Att människor sedan har immigrerat hit, blivit medborgare och därmed blivit röstberättigade är nog den förklaringen du egentligen söker. Iaf är det ungefär 200 000 människor.

Tycker det borde te sig besynnerligt att man tidigare har klagat på att människor bor och vistas i Sverige under lång tid utan att engagera sig för och i Sverige, men sedan klagar man på att de har gjort det men att de har röstat ”fel”

Låter som......... import med lite extra steps.......
Citera
2026-09-15, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pidr
Knappast. Snarare så att de förlorade pga hur dåligt de har skött Sverige. Svenskar som blir nekade socialbidrag etc. För helvete när du lämnar Sverige kan du bli nekad för de kollar upp ditt personnummer i ett system. Övervakning överallt. Polisstat. Har du inte hängt med vad detta tidö har ställt till med och vår demokrati och frihet? Det var därför jag som tidigare blåröstare nu röstade rött. För demokratin och de svaga svenskarna. Det är inte rätt att ta från de fattiga och ge till de rika.

Det finns väl exakt ingen som blivit stoppad att resa ut från landet för att man blivit kollad i ett system?

Isåfall så har man ju något problem, med ekonomin eller brottslighet.
Citera
2026-09-15, 08:56
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
SD lär ha förlorat ganska många väljare på att de stödjer en tandlös invandringspolitik samt en del på att de är sionister.

Dousa tog ett bra exempel i morse.

Spotify betalat 5 miljarder i skatt. Utan dessa bolag kan sverige bli av med många sköna miljarder.

Sådana argument biter. Men de saknades i debatten tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in