2026-09-14, 14:13
Medlem
Skuggvarelses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Klippte kablarna när jag ansåg mig färdig med barnavlande. Rätt många år sedan nu och inget jag någonsin ångrat.

Sverige har aldrig varit rikare och bättre än hon var på 70-80talet. Den tiden kommer inte tillbaka oavsett vilken regering vi har. Det mesta är förstört i dag, knappt spillror kvar. För den skull behöver man inte göra det värre och skynda på undergången.

Nu sitter du med arga Magdalena, Amanda Lind och Daniel Helldén fyra år framåt. Så du borde fira!

Som jag skrev till din thaiknullande kollega nyss... mina vita barn är närmare ett muslimskt barn på Balkan både genetiskt och kulturellt än Sverigedummokraternas asiathybrider. Att skaffa utomeuropeiska barn är på samma nivå som att inte skaffa barn alla (och därmed klippa samhällakontraktet). Det finns olyckliga omständigheter men de som resonerar som du, som ätit och druckit gott under guldåren i Sverige, för att inte lämna något till kommande generationer... ni kan gott ha den skit ni själva skapat. Det finns noll sympati för er. Noll.
Citera
2026-09-14, 14:15
Medlem
Skuggvarelses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valet-2026
Det är du och din sort som bär skulden för att S, V, MP kommer till makten i 4 år. Hoppas du har råd med soppan som går upp till 30:-/ litern.

Är du nöjd nu?

Sjukt nöjd. Äckliga antikristna anti-vita rena jävla äckelsionister med thaibastarder kan gott betala 10 000 kronor litern vad mig befarar.
Citera
2026-09-14, 14:23
Medlem
Så nu skall sossedonnan som skänkte tre miljarder till muslimen Kakabaveh försöka bilda en regering...
Det enklaste vore om centern bytte tillbaka till den blå sidan där de historiskt sett har sin hemvist. De har alltid varit ett gediget borgerligt parti, förfallet började med bögarnas och pedofilernas inträde i partiet. Om centern byter sida så är allt klart, de borgerliga har kvar regeringsmakten för ytterligare en valperiod.
Senast redigerad av brakfesten009 2026-09-14 kl. 15:15.
Citera
2026-09-14, 16:21
Medlem
BaronAfTrosas avatar
Varför åker du inte hem? Är den stora frågan.

Men jag röstade vänster för att sänka SD. Uppdrag slutfört
Citera
2026-09-14, 16:52
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Skojar ni med mig? S avtal med muslimska brödraskapet mot röster har pågått sedan 1994.
V har förmodligen något form av avtal med muslimerna de också. Tror ni det var en slump att de precis tvingades (av övriga världen) avskeda 33!!! Hamaskramare?

Ställ er frågan. Varför spädde Tidö och SD under 4 år på med hundratusentals fler för? Som röstar S och V.
Som omöjliggör regeringsmakt igen för de "borgerliga" för all framtid?

Citat:
Här är Sveriges mest extrema valkretsar.

Jag har gått igenom några av de mest extrema valresultaten i utsatta områden efter söndagens val. Och siffrorna är häpnadsväckande.

Sverige är nästan delat på mitten. Men i flera utsatta områden ser valresultatet helt annorlunda ut. I Rosengård centrum får oppositionen närmast nordkoreanska 97,6 procent av rösterna. Socialdemokraterna och Vänsterpartiet ensamma får 95,2 procent.

Det är alltså svårt att komma mycket närmare ett politiskt monopol i ett svenskt valdistrikt.

Samma mönster finns på flera håll. I Örtagården Ö, också i Rosengård, får oppositionen 95,9 procent. I Rinkebysvängen N i Stockholm är siffran 92,1 procent och i Hammarkullen C i Göteborg 91,9 procent.

Topp fem valdistrikt där oppositionen får närmast total dominans:

1. Rosengård centrum, Malmö – 97,6 procent
S: 54,0 % • V: 41,2 % • MP: 1,4 % • C: 1,0 %
S och V tillsammans: 95,2 %

2. Örtagården Ö, Malmö – 95,9 procent
S: 52,3 % • V: 40,6 % • MP: 1,5 % • C: 1,5 %
S och V tillsammans: 92,9 %

3. Rinkebysvängen N, Stockholm – 92,1 procent
S: 34,9 % • V: 54,5 % • MP: 2,4 % • C: 0,3 %
S och V tillsammans: 89,4 %

4. Hammarkullen C, Göteborg – 91,9 procent
S: 45,7 % • V: 41,6 % • MP: 4,3 % • C: 0,3 %
S och V tillsammans: 87,3 %

5. Bergsjön Östra, Göteborg – 88,2 procent
S: 41,1 % • V: 42,6 % • MP: 3,4 % • C: 1,1 %
S och V tillsammans: 83,7 %

(Procentsiffran efter varje valdistrikt avser det sammanlagda stödet för oppositionspartierna S, V, MP och C.)

För mig väcker siffrorna en obehaglig fråga. Vad har framför allt Socialdemokraterna och Vänsterpartiet varit beredda att göra för att bygga upp ett sådant stöd?

Inför valet har skandalerna kring framför allt Vänsterpartiet avlöst varandra. Totalt 33 kandidater ströks från partiets listor efter avslöjanden om bland annat antisemitiska konspirationsteorier och hyllningar av terror. Vänsterpartistiska riksdagsledamöter kritiserades dessutom efter att ha skrivit brev till palestinska fångar dömda för bland annat mord och terrorbrott.

Bara några dagar före valet kom ytterligare en uppgift. Vänsterpartiets ledning, inklusive Nooshi Dadgostar, hade deltagit i ett möte i riksdagen med två palestinska företrädare som tidigare uppmärksammats för antisemitiska uttalanden och hyllningar av terrorism.

Vänsterpartiet har tagit avstånd från antisemitism och sagt att sådana värderingar inte hör hemma i partiet. Men när samma typ av skandal återkommer gång på gång tycker jag att det är rimligt att fråga sig om detta verkligen bara handlar om enstaka olycksfall i arbetet.

Samtidigt pågick en omfattande mobilisering inför valet i flera av just de områden där vänsterpartierna nu får extrema resultat.

På flera håll arbetade moskéer för att få fler människor att rösta. Islamiska förbundet i Malmö mobiliserade väljare i Rosengård och Göteborgs moské hade valambassadörer i Hammarkullen. Kampanjerna uppgav att de var partipolitiskt obundna, men statsvetaren Magnus Hagevi konstaterade samtidigt att svenska muslimers politiska preferenser lutar starkt åt vänster.

Parallellt bedrevs en valrörelse på arabiska i sociala medier. Det rapporterades bland annat om ett viralt inlägg med Vänsterpartiets logotyp och budskapet ”Rösta på V eller åk till flygplatsen”.

Det är mot den bakgrunden som valresultaten blir intressanta.

När nästan 98 procent i ett valdistrikt röstar på samma politiska sida samtidigt som partier på den sidan under lång tid har försökt vinna stöd i invandrartäta områden tycker jag att vi måste våga diskutera vad som händer.

Själv tycker jag att vänstern har varit alldeles för villig att blunda för islamism och antisemitism när det funnits röster att vinna. Vänsterpartiets återkommande skandaler inför valet gör knappast den bilden mindre besvärande.

I SVT slutdebatt varnade Jimmie Åkesson för just detta. Han sade att Sverige kunde stå inför det första riksdagsval där den muslimska invandringen fäller avgörandet och anklagade S och V för att mobilisera väljare i muslimska miljöer.

Nu har vi resultatet. 97,6 procent i Rosengård centrum. 95,9 procent i Örtagården. Över 90 procent i både Rinkeby och Hammarkullen.

När resten av Sverige står och väger på några få procentenheter ser den politiska kartan helt annorlunda ut i flera av våra utsatta områden.

Frågan är vad partierna har lovat, accepterat och valt att inte se för att den ska göra det.

Joakim Lamotte

Citera
2026-09-14, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggvarelse
Sjukt nöjd. Äckliga antikristna anti-vita rena jävla äckelsionister med thaibastarder kan gott betala 10 000 kronor litern vad mig befarar.

Aja, du har inte körkort såklart.
Citera
2026-09-14, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valet-2026
Aja, du har inte körkort såklart.

Ett tjockt mongo som sitter i sin bil. Du skulle nog må bra av att gå lite du.
Citera
2026-09-14, 20:42
Medlem
Partiledningen i sd:s senaste påhitt i försvar för sig själva. För att undgå kritik, eget ansvar och självrannsakan. Sekten sväljer direkt.

När sanningen finns i deras val av politik, svek mot vallöften, enorma högervridning till att vara en kopia av Moderaterna. Sveket mot arbetslösa genom förstörande av akassan och aktivitetstödet.

Sd själva som varit med att ta in tio gånger fler. Säger att man inte kan eller vill göra mer. Sd som svikit sina väljare. Sd som ignorerat välfärden. Osv osv. Patetiskt att förflytta ansvaret.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in