Citat:
Ursprungligen postat av
lont
Ja, V har en lång dörrmattahistorik. Men denna gång viker de sig inte. De gick bra i valet och har kongressbeslut på att säga nej om de inte ingår i regeringen.
Säger de inte nej i år kan antisemitisterna lika gärna lägga ner partiet. När ska de då någonsin sätta ner foten?
Ja, det är spännande nu har Noschi stake nog att stå emot trycket från de partier som gärna vill ha hennes partis röster medan partiet inte är tillräckligt fint att släppa in i de finaste rummen, jag röstade inte på V men jag hoppas innerligt att hon står för vad de sagt hela vägen, det är dags för C att för en gångs skull ta ansvar för vad de säger och ta ur störarna ur arslena och bevisa om de står till höger eller vänster, då den där djävla breda mitten bara är något de drömmer om som inte finns eftersom vi nu har blockpolitik. Varken V eller SD har sagt något om röda linjer om vilka de kan arbeta med, de linjerna de har är naturliga som det ska och brukar vara.
Den smala lyckan är att KD,s mandat inte räcker till så de inte kan rädda situationen, för det är vad jag tror att Magda har räknat med hela tiden då jag såg att hon började flirta redan för två år sedan med Ebba i en debatt. Till hennes förtret behövs nu också L och de kan absolut inte gå över med tanke på stödrösterna de tog om de nu inte vill sitta i samma läge nästa val.
Till sist som ingen har tänkt på, vad händer i orterna där S och V raggat sina väljare om de dribblar bort V på läktaren folk som behöver hjälp för att rösta tror de att de förstår vårt valsystem och hur våran sk demokrati fungerar? Lär nog bli en del bilbränder om inte annat fast det tycker väl antagligen MP är bra. Spännande blir det i vilket fall om inte tandtrollet kliver av sin stör och fyra år av plåga för Sverige igen.
Det är ganska konstigt och sorgligt hur så mycket folk kan rösta på en tilltänkt statsminister som inte ens kan svara rakt på frågan vilka hon har tänkt ska ingå i hennes regering.