2026-09-13, 13:40
Medlem
FNLSs avatar
Du besvarar frågan själv väldigt väl
Citat:
Ursprungligen postat av Storanglaren
Vem bestämde att det ska vara hemligt vad man röstar på? Oerhört korkat. Det bästa vore ju om man visste vad folk röstade på. Inte minst vad gäller att ta avstånd från vissa människor, undvika att anställa vänsterpartister eller såssar för att ta ett exempel. Hindra vänsterpartister från att lösa förstaklassbiljetter på tåg för att ta ett annat exempel. Rösta rätt så får du privilegier. Är du vänster eller miljöpartist eller stöttar Greta offentligt får du en sämre allmän tillvaro helt enkelt.
Citera
2026-09-13, 14:12
Medlem
Citat:
Vem bestämde att det ska vara hemligt vad man röstar på? Oerhört korkat. Det bästa vore ju om man visste vad folk röstade på. Inte minst vad gäller att ta avstånd från vissa människor, undvika att anställa vänsterpartister eller såssar för att ta ett exempel. Hindra vänsterpartister från att lösa förstaklassbiljetter på tåg för att ta ett annat exempel. Rösta rätt så får du privilegier. Är du vänster eller miljöpartist eller stöttar Greta offentligt får du en sämre allmän tillvaro helt enkelt.

Att du har rösträtt är skrämmande
Citera
2026-09-13, 14:27
Medlem
sommarlovs avatar
Att miljömuppar och vänstertomtar borde få permanent ståplats i bussen är så klart önskvärt.

Men hur ska det lösas?
Citera
2026-09-13, 14:58
Medlem
Att rösta på sd och till viss del moderaterna anses av många rabiata kvinnor och av vissa medier det samma som att ligga bakom Kristallnatten, för dom är det samma sak.

Bäst att hålla sin käft om man är blå.
Citera
2026-09-13, 15:05
Medlem
Citat:

Det är så i Ryssland
Där knappt någon vågar rösta på oppositionen

Skulle lika gärna kunna bli att alla SD utsätts för förtryck och förföljelse som någon annan
Tex: Alla vet var SD-killen bor osv...

Det fanns faktiskt en omfattande registrering av kommunister och kommunistsympatisörer i Sverige
Som bidrog till att vissa inte kunde söka alla typer av jobb i Sverige
Först 1969 ändrades reglerna som vi har nu
Senast redigerad av Max1494 2026-09-13 kl. 15:32.
Citera
2026-09-13, 15:39
Medlem
Onan-erarens avatar
Jag gick till vallokalen i mitt område idag, tog tre blanka blanketter en gul en vit å en blå, gick till valbåset å skrev med den vackraste handstil jag kunde "jag har en stor kuk" å lämnade in dom å legitimerade mig. Undrar om dom vet att det var jag som skrev det på de blanka valsedlarna?
Citera
2026-09-13, 15:41
Medlem
Citat:
Du låter mer kommunistisk än Stalin själv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in