2026-09-13, 09:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Hade hon börjat med att säga:

”vi ber om ursäkt för att vi lovade att knäcka gänget i flera år men inte gjorde ett skit, vi var komplett inkompetenta på området och trodde att saft och bullar skulle lösa detta. Högerblocket hade rätt, hårda tag var det enda som funkade, vilket vi ser nu.”

Ja då kanske vi hade kunnat lyssna.
Nu faller ju allt rätt platt.. då dom är extremt opålitliga. Gnäll om att man ska lägga politiska spelet åt sidan och sen göra exakt tvärt om i samma andetag. Sossar har fan psykos
Man kan absolut kritisera Socialdemokraternas tidigare politik och diskutera vad som fungerat eller inte fungerat. Men jag tycker att det blir mer intressant att prata om vilka konkreta åtgärder som faktiskt kan minska gängkriminaliteten framöver.

Jag tycker också att det är viktigt att både bekämpa de kriminella nätverken och förebygga att barn och unga rekryteras. Hårda åtgärder och förebyggande arbete behöver inte utesluta varandra.
Citera
2026-09-13, 10:06
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valet2026
Man kan absolut kritisera Socialdemokraternas tidigare politik och diskutera vad som fungerat eller inte fungerat. Men jag tycker att det blir mer intressant att prata om vilka konkreta åtgärder som faktiskt kan minska gängkriminaliteten framöver.

Jag tycker också att det är viktigt att både bekämpa de kriminella nätverken och förebygga att barn och unga rekryteras. Hårda åtgärder och förebyggande arbete behöver inte utesluta varandra.

Sista håller jag med dig starkt om.
Nuvarande regeringen har inte lagt tillräckligt på förebyggande.
Citera
2026-09-13, 10:13
Medlem
MrSwedeGliderRunts avatar
Det är ju för det mesta hennes såssekriminella väljare från särskilt socialdemokratikst utsatta områden, där 95% av medborgarna röstar rött. Så man förstår att silkesvantarna åker på...
Citera
2026-09-13, 13:36
Medlem
cacas avatar
Sånt har de väl satsat på i årtionden och saft och bulle mentaliteten kommer inte fungera även denna ggr. Lika verkningslöst som snickra upp nya ungdomsgårdar.

Nej bara förstå det som alla förstår. Lås in, länge eller för evigt. Utländsk bakgrund hem om de släpps. Ta bort medborgarskap om de flytt landet dvs lås pass osv. Beslag ta allt de äger och se över vad deras familjer äger och ta det om minsta oklarhet hur man haft råd. Hyr fängelse platser och gärna i deras hemland vilket underlättar när de ska släppas. Ja enkla lösningar på problemet som fungerar istället för prov saker man redan provat som inte fungerade då och inte kommer fungera nu heller.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in