2026-09-13, 09:19
Medlem
Min granne begår inte brott, alltså finns det ingen som begår brott.

TS hemmasnickrade teori är fel.
Folk från Mellanöstern och Afrika hör inte hemma här. De är invasiva arter som bör bekämpas.
Citera
2026-09-13, 12:48
Medlem
TheSamePersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Fast en bra människa undviker ju inte att råna, våldta, mörda och begå brott BARA för att de inte ska få ett straff, de undviker ju att göra det för de inte vill skada sina medmänniskor.

Om ett klientel måste hotas med stenhårda straff för att de ska kunna bete sig måste man ju fråga sig vad det är för ett klientel egentligen.

Sen håller jag med dig om att rättsväsendet är alldeles för mjukt och klent här i västvärlden.

Citat:
Ursprungligen postat av Dbt24
Vill du hellre bo i Gulfstaterna eller Sverige?
Vill du att din dotter ska växa upp i Gulfstaterna eller Sverige?

Vem fan bryr sig om en korrupt polisstat som fuskar med siffrorna.

Citat:
Ursprungligen postat av MakeEuropeWhite
Det är bäst vi inför statlig islam isåfall..

Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Finns många bra människor som inte har några problem med att skada och mörda andra människor bara man sätter på personen en uniform först eller ger personen ett högre politiskt ämbete.

Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
De du beskriver är inte bra människor.

Citat:
Ursprungligen postat av FonkMaster
Tappade jävla Islamkramare, synd om TS.

Jag försökte citera alla, men tydligen finns det en gräns. Det jag citerar här är med andra ord inte nödvändigtvis de bästa svaren utan det blev bara så.

Hursomhelst hade jag inte väntat mig att folk skulle hålla med mig, men jag tycker ändå att rubriken är tydlig. Jag har aldrig sagt att muslimska araber, eller andra muslimer för den delen, är helt oskyldiga. Det jag vänder mig mot är påståendet att hela problemet beror på deras sätt att vara eller att religionen uppmuntrar människor att bete sig som svin.

Att lägga hela skulden enbart på oss är en grov förenkling. Man förolämpar både sin egen och andras intelligens genom att låtsas att det är så enkelt. Sanningen är att om man tar hit människor som knappt vet vad frihet innebär, placerar dem i ett samhälle med pengar, snygga tjejer som vill leva livet, straff som ofta uppfattas som näst intill obefintliga och chanser gång på gång, då är det tyvärr inte särskilt förvånande att resultatet i vissa fall blir som det har blivit.

Detta är självklart varken ett försvar eller ett försök att hitta ursäkter. Det är bara ett försök att ge en så rättvis och verklighetsnära förklaring som möjligt; en förklaring som inte bekvämt lägger hela skulden på en enda part.
Citera
2026-09-13, 12:53
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSamePerson
Det leder dock till en viktig fråga: Kan problemet verkligen vara islam eller muslimerna i sig? Hade det varit något fel på själva religionen eller människorna enbart på grund av deras bakgrund, borde de rimligtvis ha betett sig likadant oavsett vilket land de befann sig i.

Du missar helt att islamism är extremt förbjudet i gulfstaterna.
Citera
2026-09-13, 13:06
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Du menar alltså att moslems inte har någon grundläggande moral eller en inneboende vilja att bete sig korrekt utan att ha ett hårt straff hängande över huvudet?

Alltså, jag säger inte emot att moslems överlag är sämre människor än västerlänningar, men det kanske inte var den poängen du ville få fram? Enda sättet att få dem att bete sig är genom att hota den med hårda straff? Ja du... Kanske inte den typen av människor man vill omge sig med i ett samhälle.

Ja det är exakt vad TS menar. Och det stämmer med se bara vad som hände med Irak utan en diktator som Saddam Hussein landet blev ett kaotiskt skithål på nolltid.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in