2026-09-16, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberigeln
Fick min nya hyresavi igår med den nya hyran. 200 kronor blev det. Inte så farligt tycker jag. Bor i Gbg.

Hur ser det ut för er runtom i landet?

Lever ni på marginalen som det ser ut nu?
Redan fått svar på det? Vi får 6mån in på nya året och betalar retroaktivt! Brukar bli 400-500 varje år de sista åren. Uppe i 8900:- för en etta
Citera
2026-09-18, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ilimitado
Det självspelande pianot. Finns ingen annan verksamhet i samhället som på ren automatik varje år höjer priset.
Motparten är ju hyresgästföreningen. Hyresvärden hävdar ju ökade kostnader i stort sett varje år. Om man inte kan enas om den nya hyran så är det någon part som beslutar. Kommer inte ihåg vem den parten är?
Citera
2026-09-18, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskarebrallan
Redan fått svar på det? Vi får 6mån in på nya året och betalar retroaktivt! Brukar bli 400-500 varje år de sista åren. Uppe i 8900:- för en etta
8900? En dag är jag själv där uppe i den nivån. Men det dröjer några år hoppas jag. Vi har ju inte marknadshyror här i Gbg som tur är.
Citera
2026-09-19, 09:35
Medlem
Sladdsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberigeln
8900? En dag är jag själv där uppe i den nivån. Men det dröjer några år hoppas jag. Vi har ju inte marknadshyror här i Gbg som tur är.
Hur står det sig så här efter valet för er i Götet? Hur går snacket om hyrorna och elpriserna nu?

Håll oss gärna uppdaterade vad som händer framöver.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in