Citat:
Ursprungligen postat av
Upplyften
Ja, om man läser Proryska missfostret "Nyadagbladet" så lär man vara rejält misinformerat typ hela tiden. Liksom trådstartaren som tydligen lider av dyslexi eller knappt klarat av grundskolan som istället läser att sparpengarna på bankkonton kan beslagtas
Naturligtvis är det ingen EU höjdare som vill stjäla pengar från bankkonton. Snarare en övertalningskampanj att flytta pengarna från lågavkastande bankkonto in i europeiska aktiebolag för att dels stödja den ekonomiska utvecklingen, och ett tillfälle att hitta bättre avkastning än ett bankkonto , som ger max beskattningsbara 2-3 % per år.
Jaha. Nya Dag Bladet är proryskt. Jag är prorysk! Men jag visste inte att Nya Dagbladet är proryskt. Du är definitivt pro EU och det är inte jag. Jag ångrar djupt att jag var så dum att jag röstade Ja 1994 till att Sverige skulle bli medlem i EU. Det här var en länk och den råkade vara från Nya Dagbladet och du stör dig på avsändaren. Jag ställer i trådstarten annars bara en fråga. Jag undrar vad EU är ute efter.
Ja den ekonomiska utvecklingen i EU går inget vidare. EU-länderna har inga ambitioner att tala om annat än att föra krig. Man vill ju även helt sonika bara stjäla Rysslands finansiella tillgångar frysta i EU. Då förlorar EU-länderna sina finansiella tillgångar i Ryssland. Ja pengar är EU ute efter iallafall. I det här fallet ska man vara pro EU eller arbeta inom finans tydligen för att bara vifta bort farhågorna.