Igår, 10:01
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Insatsstyrkan och flera polispatruller kallades till en adress i stadsdelen Hageby i Norrköping på lördagsmorgonen efter ett allvarligt larm om att flera män klivit ur en bil och riktat ett vapen mot en annan persons huvud.

Man arbetade med högt säkerhetstänk, men när man kom in till lägenheten visade det sig vara en svensexa.

”Vår patrull var tydlig med kommunikationen på plats – och då talar vi om en uppläxning på riktigt”, säger polisens presstalesperson Johnny Gustavsson.

Era tankar kring händelser som denna?
Vem ringde polisen tror ni?

https://www.sverigesradio.se/artikel/insatsstyrkan-ryckte-ut-till-svensexa-upplaxning-pa-riktigt
Citera
Igår, 10:18
Medlem
Hade dom inga typ partyhattar, alkohol i handen och ett glatt humör så skulle nog jag med tro att det var nåt allvarligt. Var väl nån förbigående eller boende i huset som gjorde anmälan.
Citera
Igår, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Säkert nån granne eller förbipasserande som man inte förvarnat innan om att det bara är på låtsas. En konsekvens av våldsamma Sossesverige där man får räkna med att alla vapen är äkta och allt våld på riktigt. Det kommer att ta lång tid att läka de såren på samhällets förtroende. Tidö har bara lyckats skrapa på ytan än så länge.
Citera
Igår, 10:27
Medlem
bema56s avatar
Då det handlade om Hageby är det fullt förståligt.
Citera
Igår, 10:28
Medlem
LKKINGENs avatar
Att saker som detta förekommer och sen på det tas på största allvar säger en hel del om vart samhället är på väg.
Citera
Igår, 10:29
Medlem
När jag var liten kunde man springa runt med luftvapen även som minderårig. Skulle jag gå ut med mitt paintballgevär idag skulle det sluta som med Eric Thorell...
Citera
Igår, 11:36
Medlem
Jordgubbes avatar
Varför slapp de undan med lite uppläxning, lamt. Om man trycker brandlarm eller eldar lite mitt i värmeböljan kan man inte skylla på att man skojade när brandkåren skickar faktura.
Citera
Igår, 12:31
Medlem
OneTaps avatar
haha fy fan va festligt fylle minne o bära med sig =) när SWAT banka in dörren på sven sexan :P
Citera
Igår, 18:25
Medlem
GormDenGamles avatar
Vad tänker man med när man springer runt med leksaksvapen? Och speciellt i dagens samhälle?
Ren jävla idioti!
Citera
Idag, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Era tankar kring händelser som denna?

https://www.sverigesradio.se/artikel/insatsstyrkan-ryckte-ut-till-svensexa-upplaxning-pa-riktigt
Det var ju tur för de på svensexan att polisen inte hann skjuta ihjäl någon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in