2026-09-12, 10:00
Medlem
Hej!

Jag funderade nyligen på att anlita fastighetsmäklaren E.G Properties AB org. nr 559425-4814, inför ett köp av lägenhet till min dotter. Men efter att ha läst på lite om ägaren Einar Granberg har jag blivit minst sagt tveksam. Jag använde boolag.se som jag tycker är smidigt. Det har visat sig att han tillsammans med en numera död narkotikagrossist och fler andra killar, sparkat en kille medvetslös (Stockholms tingsrätt: B12572-07)

Citat från domen:

Citat:
XX uppgivit att
Ahmet Portakalci, XX, XX och Einar Granberg sparkade på XX när denne låg ned, samt att det var det värsta hon sett i hela sitt liv och att hon inte kan förstå hur man kan göra något sådant

Han tycks i nuläget även arbeta på en annan firma parallellt:
https://aliciaedelman.se/vart-team/einar-granberg

Einar Granberg, 910814-3299
PÅFÖLJD M. M.
Grov misshandel

Ahmet Portakalci 900319-1898
PÅFÖLJD M. M.
Misshandel
Grov misshandel
Olaga hot
Stöld
Skadegörelse
Rattfylleri
Förseelse mot lag om förarbevis

Ahmet Portakalci, Einars bästa barnkompis, var just den person avsågs i den här tråden: (FB) Känd ”svensk” narkotikagrossist ihjälskjuten i Istanbul, Turkiet (2025-01-20) och som sköts till döds för ca 1 år sedan i Istanbul.

Einar har även senare dömts för misshandel tillsammans med annan person i Stockholms tingsrätt B3387-09.

Har någon erfarenhet av E.G Properties AB? Jag fick ok intryck av Einar när jag pratade med honom på telefon men efter att ha läst detta så vet jag inte vad jag ska tro.
Senast redigerad av mrs.greddelin 2026-09-12 kl. 10:37.
Citera
2026-09-12, 10:42
Medlem
GucciManes avatar
Han kanske tar jobbet seriöst? Visst, inte direkt trevligt med en mäklare som har en kriminell historia men det säger inte mycket om hur seriöst han tar sitt jobb.
Citera
2026-09-12, 10:51
Medlem
Jag trodde det var säljaren som anlitade mäklaren.
Inte köparen.
Citera
2026-09-12, 10:57
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Arbetsliv och arbetsmarknad --> Företagsskvaller
/Moderator
Citera
2026-09-13, 21:24
Medlem
israelisinnocents avatar
Granberg påhittat efternamn?
Citera
Igår, 18:56
Moderator
Gromguttens avatar
Känns som en hittepåtråd før att kasta skit men du får väl visa på ditt goda uppsåt genom att länka till lägenheten du tänkte skaffa till dottern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in