Jag funderade nyligen på att anlita fastighetsmäklaren E.G Properties AB org. nr 559425-4814, inför ett köp av lägenhet till min dotter. Men efter att ha läst på lite om ägaren Einar Granberg har jag blivit minst sagt tveksam. Jag använde boolag.se som jag tycker är smidigt. Det har visat sig att han tillsammans med en numera död narkotikagrossist och fler andra killar, sparkat en kille medvetslös (Stockholms tingsrätt: B12572-07)
Citat från domen:
Citat:
XX uppgivit att
Ahmet Portakalci, XX, XX och Einar Granberg sparkade på XX när denne låg ned, samt att det var det värsta hon sett i hela sitt liv och att hon inte kan förstå hur man kan göra något sådant
Einar har även senare dömts för misshandel tillsammans med annan person i Stockholms tingsrätt B3387-09.
Stockholms tingsrätt har prövat ett åtal där den tilltalade stod anklagad för misshandel och även för narkotikabrott i en separat åtalspunkt. Domstolen bedömer att misshandelsbrottet är styrkt och dömer den tilltalade för detta.
Påföljden bestäms till skyddstillsyn, med Kriminalvårdens frivård som ansvarig för verkställigheten. Övervakare ska förordnas av Kriminalvården.
Har någon erfarenhet av E.G Properties AB? Jag fick ok intryck av Einar när jag pratade med honom på telefon men efter att ha läst detta så vet jag inte vad jag ska tro.
Senast redigerad av mrs.greddelin 2026-09-12 kl. 10:37.
Han kanske tar jobbet seriöst? Visst, inte direkt trevligt med en mäklare som har en kriminell historia men det säger inte mycket om hur seriöst han tar sitt jobb.