2026-09-11, 21:41
Medlem
Charles-Lyntons avatar
Det är ett helt sinnessjukt parti. Miljöpartiet går till val på att "minska utsläppen" samtidigt som det var Miljöpartiet som mer eller mindre importerade matmopederna. https://www.dn.se/sverige/forskare-varnar-tvataktsmopeder-sprider-giftiga-avgaser-pa-cykelbanor/
Citera
2026-09-11, 21:43
Medlem
Creaturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terrorstorm
Du är precis lika tappad som idioterna i MP. Komiskt att du kommenterar, men inte förstår dig själv. Stackars krake.
Det är ju bara fakta. Sen vet jag inte om klimathysteri och rasism är adekvata attityder. Vem vet.
Citera
2026-09-11, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brukstrask
Fast de gör inget för att sänka eller ta bort avgifterna i kollektivtrafiken, även på landsbygden, som exempelvis Örebropartiet. I stället ger de stora subventioner till just elbilar. Det kan man tolka som att MP vill se fler bilar, men enbart elbilar, enbart för de rika och enbart i städerna då dessa miljövidriga Kinaklumpar är värdelösa på landsbygden där pålitlighet är allt. Häst å vagn går väl inte det heller, det är MP vi talar om, de får väl för sig att hästar pruttar för mycket och så en dag så måste alla hästar avlivas.
MP vill införa sverigekortet, vilket kommer göra det dramatiskt billigare att åka kollektivt.
Citera
2026-09-11, 22:00
Medlem
Terrorstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Creatur
Det är ju bara fakta. Sen vet jag inte om klimathysteri och rasism är adekvata attityder. Vem vet.

Ingendera, egentligen, men ska vi kontrastera det mot verkligheten så är rasism en långt mer adekvat reaktion på vårt samhälle och vår samtid än vad klimathysteri är. Alla stackare som sympatiserar med MP verkar tro att Sverige ligger på en annan planet än, bl.a., Kina. Vår påverkan är 0,1% av jordens utsläpp, men ändå vill MP förvandla Sverige till en dystopi p.g.a. detta.

Är inte det sinnessjukt?
Citera
2026-09-11, 22:02
Medlem
Terrorstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
MP vill införa sverigekortet, vilket kommer göra det dramatiskt billigare att åka kollektivt.

Det finns inte pengar till det. "Sverigekortet" = sämre skola, omsorg, vård och äldrevård. Grattis, era jävla idioter.

Röstar ni inte på AfS eller SD så ifrågasätter jag på fullt allvar er kognitiva förmåga att förstå orsakssamband. Men det är ert val, i slutändan...
Citera
2026-09-11, 22:05
Medlem
Citat:
Det finns inte pengar till det. "Sverigekortet" = sämre skola, omsorg, vård och äldrevård. Grattis, era jävla idioter.

Röstar ni inte på AfS eller SD så ifrågasätter jag på fullt allvar er kognitiva förmåga att förstå orsakssamband. Men det är ert val, i slutändan...
Den diskussionen får du ta med någon annan. Jag förklarade bara för Brukstrask att hen hade fel i sitt påstående.
Citera
2026-09-11, 22:07
Medlem
Terrorstorms avatar
Citat:
Den diskussionen får du ta med någon annan. Jag förklarade bara för Brukstrask att hen hade fel i sitt påstående.

Fair enough, ursäkta tonen.
Citera
2026-09-11, 22:12
Medlem
Ilimitados avatar
Gå till val med att höja priset på bensin med sex kronor? Den som hittade på den briljanta strategin förtjänar att krönas till idiot 👑
Citera
2026-09-11, 22:14
Medlem
Creaturs avatar
Citat:

Kognitiv förmåga och kasta bort sin röst på AfS 0,7 % lirar inte så bra. Men det är klart att om man bara röstar a emotionella skäl och gillar AfS så går det ju ihop.
Citera
2026-09-11, 22:16
Medlem
Citat:
MP har suttit i båda röda och blå regeringar i hela 16 år, och aldrig infört något i den stilen. "Sverigekortet" är som jultomten och påskharen. Det kommer inte att bli nåt den här perioden heller. Rent valfläsk i vanlig ordning. Dessutom blir allt annat så mycket dyrare att det överstiger det lilla du skulle kunna spara om kortet faktiskt var äkta.
Citera
2026-09-11, 22:17
Medlem
Creaturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ilimitado
Gå till val med att höja priset på bensin med sex kronor? Den som hittade på den briljanta strategin förtjänar att krönas till idiot 👑
Nu var väl idén att höja med 2 kronor, och att de övriga 4 kronornas höjning kommer ske oavsett vem som vinner valet. Om det är sant har jag ingen aning om, och även om det skulle vara så, var det kanske inte jättesmart att dra upp det precis innan valet.
Citera
2026-09-11, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brukstrask
MP har suttit i båda röda och blå regeringar i hela 16 år, och aldrig infört något i den stilen. "Sverigekortet" är som jultomten och påskharen. Det kommer inte att bli nåt den här perioden heller. Rent valfläsk i vanlig ordning. Dessutom blir allt annat så mycket dyrare att det överstiger det lilla du skulle kunna spara om kortet faktiskt var äkta.
De kan ju inte införa det om de inte får med sig övriga. De har motionerat om det ett flertal gånger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in