Resultat: Vem vill ni helst ha som statsminister i nästkommande mandatperiod?
Ulf Kristersson (M)
64,06%
435 röster
Magdalena Andersson (S)
13,99%
95 röster
Ingen av de två, en helt annan (skriv inlägg)
17,23%
117 röster
Vet ej
4,71%
32 röster
2026-09-12, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Demigurgen
Jag har sagt det i några år. Kommer bli S + M efter valet med kanske KD som stödhjul.

De är därför S utsett SD till sin huvudfiende.

Jag har också sagt det i några år, förr eller senare kommer S och M samregera med ett stödhjul, personligen tror jag det är den enda och bästa vägen för Sverige. Däremot lär det inte ske i år, kanske inte 2030 heller, beror lite på om SD växer eller sjunker framöver, i min spåkula ser jag Åkesson som statsminister 2030, men sen är sagan SD förmodligen över. Men 2034 tror jag det smäller till, S+M.
Citera
2026-09-12, 22:02
Medlem
53....so whats avatar
Överhör TV4 debatten och får höra så mycke skitsnack!

Lögnernas afton!

Dagen före valet flödar smutskastning och egna drömmar som ingen tar på allvar. Partierna försöker få dom sista tvivlarna på sin sida.

S skall minsan totalvända i sin politik.
Fast dom varit aktiva skapare till den mesta skiten vi ser i samhället idag.

Kommer aldrig att hända.

Måtte TIDÖ få bestå.
Citera
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Då har båda misslyckats kapitalt med att framställa sig som ett bättre alternativ än motparten. Som kontrast har vi Trumps slakt av Biden när dom krigade, och det gav Trump en jordskredsseger.

Men sen har Trump varit katastrofal, och gjort allt tvärtom som han lovade. Kolla bara deras ekonomi, höga priser, tullavgifter, Iran.

Trump är imponerande vid debatter och valrörelser men han är inte kapabel till att styra ett land och förstår inte grundläggande ekonomi.
Citera
Medlem
solstrålars avatar
Ulf vann ikväll utan tvekan. Magda tjurade sig igenom ännu en kväll.

Detta kan nog dom flesta som såg debatten hålla med om, eller?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrankFrebin
Vilken dröm. Ett parti som vill ha massinvandring för att säkra röster, och ett parti som vill ha massinvandring för att deras företagarvänner ska kunna pressa ner lönerna…

Och globalisterna som styr allt I bakgrunden behöver inte oroa sig.

Därför skall man rösta på Alternativ för Sverige imorgon!
Citera
2026-09-12, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ballkulan
Jag har också sagt det i några år, förr eller senare kommer S och M samregera med ett stödhjul, personligen tror jag det är den enda och bästa vägen för Sverige. Däremot lär det inte ske i år, kanske inte 2030 heller, beror lite på om SD växer eller sjunker framöver. Men 2034 tror jag det smäller till, S+M.

Exakt. Vi behöver den typen av mellanmjölks regering. En regering som är stabil och inte regerar i minoritet. För oavsett utgång i detta val blir det med stor sannolikhet en minoritetsregering om inte partier vågar släppa blocken. S och M är mer lika än någonsin, tillsammans med KD och L skulle de lätt kunna regerar och skapa ett stabilt samhälle.
Citera
2026-09-12, 22:05
Medlem
RGB-belysnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar

Japp det håller jag med om. Uffe vann detta! Han känns dessutom som trevligare och mer sympatisk i debatter än Maggan som stundtals kan framstå som sur och lite småelak.
Senast redigerad av RGB-belysning 2026-09-12 kl. 22:11.
Citera
Medlem
Hur ska Magda komma överens med MP och V som vill ha ökad asylinvandring och C som vill öka antalet kvotflyktingar??
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar

Håller med! Känns som Tidö får fyra år till 👍
Citera
Medlem
Tuors avatar
Maggan pratar mer om SD än om sin egen politik

Sossarna vet att svenskarna flyr från S till SD och har därför panik.
Citera
2026-09-12, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lont
Hur ska Magda komma överens med MP och V som vill ha ökad asylinvandring och C som vill öka antalet kvotflyktingar??

Det har hon inga problem med. Hon ljuger bara för S-boomers som hatar invandrare men ör lite rädda för SD.
Citera
2026-09-12, 22:08
Medlem
Magda känns som en lättviktare. Tror hon blir överkörd i Bryssel, inte bara för att hon är kvinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in