Resultat: Vem vill ni helst ha som statsminister i nästkommande mandatperiod?
Ulf Kristersson (M)
64,06%
435 röster
Magdalena Andersson (S)
13,99%
95 röster
Ingen av de två, en helt annan (skriv inlägg)
17,23%
117 röster
Vet ej
4,71%
32 röster
2026-09-12, 20:54
Medlem
oligarkss avatar
Bra Uffe, av med kavajen o kavla upp ärmarna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaBella
Ju mer jag hör Magda och Nooshi ju mer rädd blir jag för Sveriges framtid.
Jag har aldrig varit så rädd inför ett val.
Har inte brytt mig och har vid något tillfälle öven röstat på S mem nu är det riktigt illa.
Hur tänker folk som röstar rött?

Sverige måste framåt inte betala skatt på skatt för att folk ska få bidrag.
Vi måste fortsätta bekämpa kriminaliteten.
Den är inte över för att skjutningarna minskat.

V är bara våld
Titta bara på ungvänster vad de förmedlar och säger.
Det är våldsamt.

Livrädd!

Ebba som stadsminister.

Och vänster är livrädd för att det ska fortsätta med hat mot de allra svagaste i samhället. Så båda sidor är rädda detta val av olika skäl.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 13stryket
Ja, Maggan röstade nej för där inte fanns ett datum..... logiskt
Det blir steg två.
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysCrazyInCats
Så fort något annat än stöd för SD skrivs här trycks det ner och drunknar i allt annat.
Folk här skriver att Magda upprepar sig som papegojor, Flashback är inte mycket bättre där. Ulf är guden, Magda ska brännas på bål. Hon skulle kunna sagt hur bra saker som helst men det vinklas till Ulf ändå.
Tycker du att hon gör en bra insats i den här debatten?
Citera
Medlem
Jag genuint hatar den för jävla människan. Aldrig känt så med en annan partiledare. Nooshi är bara komisk men den här jävla kärringjäveln är en riktigt ond jävel alltså.
Citera
2026-09-12, 20:55
Medlem
solstrålars avatar
Alltså...oavsett var man står politiskt, lyssna på denna debatt noga och märk hur uppenbart det blir vem som osar negativitet, irritation, pms, verkar stressad och arg.

Inte ens när programledarna själva lättsamt frågar om vad de tycker om varandra släpper Magda fram något positivt. Ulf behåller lugnet, ger båda blocken beröm medans Magda tjurar och osar negativ energi.

Det är faktiskt helt sjukt hur mycket negativ energi Magda utstrålar, spelar ingen roll om du håller med henne eller inte. Hon är som en helt radioaktiv entitet i sig själv. Obehaglig människa.
Senast redigerad av solstrålar 2026-09-12 kl. 20:57.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Jag genuint hatar den för jävla människan. Aldrig känt så med en annan partiledare. Nooshi är bara komisk men den här jävla kärringjäveln är en riktigt ond jävel alltså.

Med mig som statsminister....
Citera
Medlem
Snarkarns avatar
Framtidstro visar de blågula. Heja Uffe!

Tröttsamt att höra om klimatpolitiken. En regering som ger elcykelbidrag har ingen seriösitet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Tycker du att hon gör en bra insats i den här debatten?

Har bara slötittat. Inte aktivt så ska inte uttala mig. Men spelar ingen roll om Ulf är lika kass, Flashback skulle höja han till skyarna ändå. Räckte igår att se betygen på debatten i olika tidningar jämfört med Flashback.
Citera
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Hon är genuint genomond. Ljuger ständigt, och allt i syfte att ta makten. Till och med organiserar klanröstande i förorterna.
Citera
Medlem
mscatzys avatar
Är hon inte reda sur?

Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
2h duell, undrar vad oddsen är på att Magdalena kommer surna till
Citera
Medlem
Auroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysCrazyInCats
Så fort något annat än stöd för SD skrivs här trycks det ner och drunknar i allt annat.
Folk här skriver att Magda upprepar sig som papegojor, Flashback är inte mycket bättre där. Ulf är guden, Magda ska brännas på bål. Hon skulle kunna sagt hur bra saker som helst men det vinklas till Ulf ändå.

Ingenting "trycks ner". FB tillämpar kronologisk ordning på inlägg. Sen kan det förstås vara så att Magda och S inte är så populära här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in