2026-09-17, 16:26
Medlem
Titianas avatar
Har någon av er haft en trotsig 3-åring?
3-års trots är ett känt begrepp.

Inte för att proffesionell personal ska agera som det benämns...

Men en riktigt BRA trotsig 3-åring kan få en att tycka att självmord är en bra sak.
Citera
2026-09-17, 18:24
Medlem
Jag har ingen egen erfarenhet av småbarn, utan mest äldre, så jag har aldrig haft med dagispersonal att göra som förälder. Däremot känner jag ett par dagisfröknar som är ytterst kompetenta och erfarna både som mödrar och pedagoger. Det är sådana guldkorn man önskar fanns överallt.

Eftersom jag inte har kunnat läsa hela tidningsartikeln här i tråden så vet jag så litet om händelsen. Är det någon här som vet vad som egentligen hände?

Som tidigare medlem skrivit här, så blev barnet knuffat mot en vägg. Själv kunde jag bara läsa 'knuffad' innan artikeln blev avkortad pga prenumerationskrav.

Antar att det var föräldrarna eller annan dagispersonal som upptäckte att barnet var skadat om inte personen som anklagas för misshandel anmälde sig själv. Är det någon som kan upplysa om hur det har gått för barnet och om det har tillfrisknat ordentligt?
Citera
2026-09-17, 19:46
Medlem
SmygerOmkrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana

Men en riktigt BRA trotsig 3-åring kan få en att tycka att självmord är en bra sak.

Du låter otroligt svag mentalt om en bråkig treåring kan få dig att vilja begå självmord.
Är du en sådan som försvarar Lindsay Clancy också?

Oavsett mental styrka/svaghet så brukar man inte våld mot de små, eller hur?
Citera
2026-09-17, 22:09
Medlem
Citat:

Du är ju sjuk i huvet. Passar regelbundet min frus syskonbarn på just 3, 5 och 9 år.
Nej, har aldrig slagit dem eller velat begå självmord.
"Trots", du vet, det handlar om att de tränar på sin egen vilja och är utelämnade till vuxna samtidigt som de har väldigt starka känslor de inte kan kontrollera, för att de bara är 3 år.
Hur gammal är du ditt jävla skrälle som kommer och ska försvara barnmisshandel på institution av riktigt små barn?!
Citera
2026-09-18, 06:15
Medlem
Vet vi fortfarande inte namnet på denna sjuka individ?
Citera
2026-09-18, 08:31
Medlem
Citat:

Vad svag du är som människa.
Citera
2026-09-18, 10:38
Medlem
Kebabkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rektalutdelning
Vad svag du är som människa.
Mata inte rövaids-trollen
Citera
2026-09-18, 17:07
Medlem
Fått information av en person som vill vara anonym och inte skriva från eget konto:

Förskolan är Skogsgläntan i Roma.
Förskolepedagogen heter C*rin* *ndersson (*=a/A) och hon är vikarie, inte fast, så hon har varit på många andra förskolor med med andra ord.
Hon finns tyvärr inte på Facebook, men hon bor på en gård i Fardhem, nära gränsen till Linde.
Det finns två vittnen som sett misshandeln.
Det har dessutom blivit märken på barnet, så att det inte ska ha skett eller att barnet hittar på är uteslutet.
Men barnet har även själv angett att hon slagit hen.
En pedagog gick in och stoppade och är alltså ett av vittnena.
Händelsen inträffade i början på juli men polisanmäldes inte förrän i mitten av augusti av någon anledning.
Kärringen har varit helt vansinnigt arg på ungen och först knuffat in hen i en vägg, sen slagit ett slag i ansiktet som gett ett handavtryck på barnets kind.
Det är inte en kultur på förskolan utan detta handlar bara om en ytterst olämplig person som vikarierar, och som dessutom även tidigare fått flera klagomål på sig.
Barnet går inte längre kvar på förskolan.

Personen som skickat detta till mig är ett konto jag har hög tillit på här på FB , där av att jag gick med på att posta det från mitt namn.
Sen vet jag inte vart stryptaget kommer in - om det kanske rent av är två olika tillfällen.
Vidrigt iaf.

Ser att denna dam bor ihop med en man med efternamnet ”*mér” (*=A).
Är de någon släkt till hon som va chef på lasarettet, eller vad hon nu va, under covid?
Citera
2026-09-19, 00:21
Medlem
Ser att denna dam bor ihop med en man med efternamnet ”*mér” (*=A).
Är de någon släkt till hon som va chef på lasarettet, eller vad hon nu va, under covid?

Jo hennes bror.
Citera
2026-09-19, 00:48
Medlem
tramsebyxans avatar
Om man verkligen inte vet hur man ska förhålla sig till små barn, djur, invalidiserade, äldre osv. kan man faktiskt ha en snabbköpskassörska som ledstjärna.

Skulle man slå en snabbköpskassörska i ansiktet? Skulle man trycka upp en snabbköpskassörska mot väggen?

Det skulle nog inte de flesta normala människor göra.

Så ha det som en ledstjärna - det du inte skulle göra bland andra kunder i mataffären - gör det heller inte mot små barn, djur, invalidiserade, äldre osv.

Och vad är det förresten för ett rövdagis som anställer en sådan person? Var hon någonsin kusinbarn, grannbarn, en kompis dotter?
Citera
2026-09-19, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Om man verkligen inte vet hur man ska förhålla sig till små barn, djur, invalidiserade, äldre osv. kan man faktiskt ha en snabbköpskassörska som ledstjärna.

Skulle man slå en snabbköpskassörska i ansiktet? Skulle man trycka upp en snabbköpskassörska mot väggen?

Det skulle nog inte de flesta normala människor göra.

Så ha det som en ledstjärna - det du inte skulle göra bland andra kunder i mataffären - gör det heller inte mot små barn, djur, invalidiserade, äldre osv.

Och vad är det förresten för ett rövdagis som anställer en sådan person? Var hon någonsin kusinbarn, grannbarn, en kompis dotter?

Som sagt är hon vikarie, dvs jobbar på resurs, inte anställd på det här dagiset.
Tyvärr är det mycket lättare för vikarier att komma undan med saker då det aldrig blir ett mönster inför kollegor och risken att åka fast öht är också mindre.
Däremot kan man undra varför de inte polisanmäldes omedelbart.
Citera
2026-09-19, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Purplepanic
Som sagt är hon vikarie, dvs jobbar på resurs, inte anställd på det här dagiset.
Tyvärr är det mycket lättare för vikarier att komma undan med saker då det aldrig blir ett mönster inför kollegor och risken att åka fast öht är också mindre.
Däremot kan man undra varför de inte polisanmäldes omedelbart.

Nog är hon anställd alltid. Fast anställd, som vikarie i området Roma-Dalhem-Vänge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in