2026-09-13, 07:51
Medlem
Är inte förvånad om det blir kortslutning i hjärnan, även hos erfarna pedagoger. Det finns ungar som kan vara så otroligt provicerande och ha ett så gränslöst ”utåtagerande” beteende att till och med den mest tålmodige kan få, som jag sa, kortslutning.

Vi har precis en sådan skitunge i släkten, visst jag är van att man kan bli arg på barn, men 99,9% av fallen kan man som vuxen ingripa på ett hyfsat förnuftigt sätt, så har skett för mig med alla de andra små barn jag själv haft och som jag under livet träffat på. Men den här ungen… nej, jag måste hålla mig mycket långt bort från honom för annars inser jag att risken är enorm att jag hamnar i fängelse för barnmisshandel, så jäklig är han.
Jag försvarar inte beteendet , men om ungen i fråga varit av en lika jäklig sort som min släktings unge, då kan jag mycket väl förstå det, även om det var en ” pedagog”.
Citera
2026-09-13, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Fy fan vad äckliga ni är som kommer till tråden och ska försvara förövarna. Ni framstår direkt som pedofiler eller barnmisshandlare för inga andra skulle gå in här och misstänkliggöra en främmande treåring.
Jag känner folk som utbildar förskollärare och det är ett jätteproblem att barn utsätts för det ena och andra på förskolor.
En promille av allt går till domstol och döms.
TILLBAKA TILL ÄMNET, VEM ÄR HÄXAN SOM ÄR SKYLDIG?!

Du har ingen aning vad som hände heller men kallar andra pedofiler och barnmisshandlare för att de inte automatiskt sväljer något.
Vad är relevant med att du känner någon som utbildar någon annan?
Om någon är äcklig här så är det fan du.
Citera
2026-09-13, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Det har att göra med att hon är utbildad inom ämnet med allt vad det innebär eller bara är någon som kanske var där tillfälligt.
Vad jag vill mena är att utbildade blir inte mindre dumma i huvudet, för att det är utbildade.

Men jag förstår vad du menar.
Citera
2026-09-13, 09:38
Medlem
Gissar på en av de hundratudentals inkvoterade MENA-iter.
Citera
2026-09-13, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kronvraket

Jag försvarar inte beteendet , men om ungen i fråga varit av en lika jäklig sort som min släktings unge, då kan jag mycket väl förstå det, även om det var en ” pedagog”.

Egentligen försvarar du beteendet då du förstår det.

Idioten till "pedagog" skulle be om avbytning om den inte kan hantera sina känslor. Jag kan hata vissa barn på skolan för deras beteende men skulle aldrig förstå någon som går fysiskt på ett barn i den åldern. Om det skulle innebära fara för annans liv skulle jag givetvis ingripa.
Men detta är ju bara ett fall av psykbryt hos en pedagog som ska ha ett nytt jobb.
Citera
2026-09-13, 19:10
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Purplepanic
Det vore grymt om du får det!
Har dock på senaste fått svar från tingsrätten att man måste ha namn eller personnummer.
Räcker inte längre med dagen då åtalet kommit in (förra fredagen i detta fall) och vilken typ av brott.
Men de är ju värt ett försök!

Är dålig ursäkt av dem. Det ska inte behövas enligt rätten till att begära ut offentliga handlingar.

Antingen lathet eller de försöker skydda människor som åtalas
Citera
2026-09-13, 20:26
Medlem
Vill veta om dessa vittnen är treåringar eller kollegor
Citera
2026-09-13, 21:12
Medlem
Roma förskola iallafall
Citera
2026-09-14, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kronvraket
Är inte förvånad om det blir kortslutning i hjärnan, även hos erfarna pedagoger. Det finns ungar som kan vara så otroligt provicerande och ha ett så gränslöst ”utåtagerande” beteende att till och med den mest tålmodige kan få, som jag sa, kortslutning.

Vi har precis en sådan skitunge i släkten, visst jag är van att man kan bli arg på barn, men 99,9% av fallen kan man som vuxen ingripa på ett hyfsat förnuftigt sätt, så har skett för mig med alla de andra små barn jag själv haft och som jag under livet träffat på. Men den här ungen… nej, jag måste hålla mig mycket långt bort från honom för annars inser jag att risken är enorm att jag hamnar i fängelse för barnmisshandel, så jäklig är han.
Jag försvarar inte beteendet , men om ungen i fråga varit av en lika jäklig sort som min släktings unge, då kan jag mycket väl förstå det, även om det var en ” pedagog”
.

Absolut inte. Din nivå av mognad och empati är INTE normal. Du ska inte arbeta med människor i någon ålder, det är sådana som du som slår dementa för att du skyller på dem att du "blir provocerad".
Du ska sitta vid ett rullande band och skruva skruvar.
Vem är häxjäveln som misshandlade treåringen?! Namn?!
Citera
2026-09-14, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P0kerchips
Roma förskola iallafall

Okej, Roma förskola. Vem fan var det? En ordinarie, en vikarie? Ålder? Utbildningsnivå? Boende i Roma?
Citera
2026-09-14, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ytrewq151
Egentligen försvarar du beteendet då du förstår det.

Idioten till "pedagog" skulle be om avbytning om den inte kan hantera sina känslor. Jag kan hata vissa barn på skolan för deras beteende men skulle aldrig förstå någon som går fysiskt på ett barn i den åldern. Om det skulle innebära fara för annans liv skulle jag givetvis ingripa.
Men detta är ju bara ett fall av psykbryt hos en pedagog som ska ha ett nytt jobb.

Bara att 10 pers omotiverat flockas till tråden för att försvara denna så kallade pedagog visar att det är ett utbrett problem. Alla fattar ju att det är förskolepersonal som själva är skyldig till liknande beteende som går in i tråden och härjar. Enbart förövare försvarar förövare.
Citera
2026-09-14, 09:24
Medlem
Fram med namnet på fröken nu då
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här