Citat:
Ursprungligen postat av
sonicguide
Jag har läst igenom det nu och det mesta pekar på att jag har rätt. Även i en tid då det sades vara för mycket invandring vilket Jimmie Åkesson sa flera gånger under den period som undersökningen gjordes så handlade det aldrig om mer än 1,5 procent av BNP och oftast mindre. Det är helt godtagbart. Idag har vi en mycket lägre invandring än då(fast Jimmie klagar fortfarande lika mycket). Således är detta inget större problem. Sedan förstår jag att ni i SD-svansen inte kan acceptera att saker de facto inte är som ni tror. Sedan är det naturligtvis lite viktigt med åldersdemografin som i sig kan påverka.
vi har inte lägre invandring nu än då 88 tusen + förra året tex och det är en minus affär som du ser i beräkningen om du läst första rapporten i andra hur det ser ut mera nu, så i snitt kostar varje invandrare altså 70 tusen kronor om året och då snackar vi om vi slår på alla invandrare i landet det är inte godtagbara nivåer och den här gruppen bara växer och växer förstår du.
det kostar mer än en flaska vin i veckan, det kostar betydligt mera än hela svenska folkets vinkonsumtion för flera år även om vi inkluderar din vin konsumtion