Citat:
Ursprungligen postat av
Mandelgubben
Det får mig att tappa hopp om det här samhället när det där blir till en kvnnofientlig attack… Bara politiskt spel och Busch hakar på för att hon vill sitta i en socialdemokratisk regering flera gånger. Trots att hon själv tidigare har sagt att Maggan alltid är sur.
Ska bli skönt när den här valrörelsen är över. Känner ett sådant starkt politikerförakt just nu.
Röstar inte SD, men folk skrattar för att Åkesson alltid framstår som naturlig i sitt sätt. Inget tillgjort över honom. Därför han har blivit så populär.
Folk skrattade eftersom hon ofta har ett nedlåtande, dåligt beteende och de hade en stark igenkänning i frågan.
Åkesson har mängder av människor som arbetar under honom och han behöver knappast själv leta fram alla argument och slipa på talen ensam. Folk gillar honom för att de köper det han säger och för att de tycker att han är en bra talare.
Det ironiska är att hon har typiska härskartekniker ofta riktad mot andra kvinnor och har ett mer eller mindre oacceptabelt beteende men sedan kontrar både hon och Busch som om det var en attack mot själva könet kvinna. Men Magdalena Andersson använder en taktik som är toxiskt feminint. Hon har sannolikt hela sitt liv spelat spelet och klivit över andra, då främst kvinnor för att klättra uppåt och då när en man ifrågasätter henne så ser hon det som om hon "förtjänat" inte förtryckt, andra vägen uppåt. För det tror jag att hon gjort även om män också gör så.
Min uppfattning av det jag sett de senaste dagarna av Magdalena Andersson är att hon för tillfället inte mår bra. Jag såg henne även när hon pratade med om det var systern till mannen som sköts ihjäl i tunneln och där såg hon tårögd och berörd ut. Kanske för att det blev en obehaglig situation när hon konfronterades efter mordet men det såg ut som medkänsla där i tv-studion dock.
Jag tror att hon är nära bristningsgränsen. Hon ser mänskligare och normalare ut än vad jag någonsin fått intrycket av tidigare.