2026-09-11, 00:26
Medlem
ArtificialElegances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-om-val-2026?inlagg=caefc4b018ca060e0429779bc7cef047

Detta sas alltså i TV4 debatt. Maggan kontrade med tårögda ögon att hon känner två ungdomar som pratar svenska kommer bli utvisade av Åkesson i en regering.

Håller ni med om att Magdalena ”Maggan” Andersson är sur hela tiden? Blir hon statsminister med denna surhet eller blir människor avskräckta?

Det var rätt så många i publiken som skrattade till. Jag med!

Jag tyckte det fanns något modigt, rakt och utpekande men samtidigt gulligt indignerat (...?!!) över hans fråga.

En person på hög maktposition - oavsett kön - behöver kunna ta ett sånt påstående.
Citera
2026-09-11, 00:42
Medlem
MajaCreamnoses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Får man alltså inte kalla en kvinna sur år 2026 i Sverige?

Klart man inte får.

I feminismens Saudiarabien blir kvinnor kränkta av vad som helst.
Citera
2026-09-11, 00:54
Medlem
SmygerOmkrings avatar
Hoppas varenda kvinna inom politiken (inklusive männen i MP) helt plötsligt får hjärtstopp.
Kan man inte kalla någon sur utan att det dras upp kön och maktstrukturer borde de inte "arbeta" offentligt.
Lägg ner skitsnacket eller dö typ.
Citera
2026-09-11, 01:02
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
En till surkärring som kanske snart bildar Sveriges nya regering. Fy fan.

https://www.tv4.se/artikel/1f160QATrwszMQqX9toAWr/ganska-vanligt-att-maen-saeger-sa-till-kvinnor-som-aer-bestaemda

Lite som 2022. En kvinna har ju faktiskt aldrig vunnit ett svenskt val och blivit statsminister. Magdalena Andersson blev kallad sur då med. Att vi kan ju inte ha en bitter surkärring som statsminister!?

Återstår att se om smart att betona eller inte. Sanningen är ju dock att Andersson varit extra sur på sistone när siffrorna för henne blivit sämre.
Citera
2026-09-11, 01:10
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajaCreamnose
Klart man inte får.

I feminismens Saudiarabien blir kvinnor kränkta av vad som helst.

I det stora hela är Åkessons pikar dock en patetisk feminisering och infantelisering av det offentligt samtalet där man plockat fram det sämsta hos kvinnligheten.

Fröken Åkesson är här en kvinna bland kvinnor som bitchar med andra kvinnor om hur de beter sig och uppträder, ivrigt påhejade av en effeminerad och känslofixerad press och journalistkår.
Citera
2026-09-11, 01:14
Medlem
Matadhamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmygerOmkring
Hoppas varenda kvinna inom politiken (inklusive männen i MP) helt plötsligt får hjärtstopp.
Kan man inte kalla någon sur utan att det dras upp kön och maktstrukturer borde de inte "arbeta" offentligt.
Lägg ner skitsnacket eller dö typ.
Fast det är en typisk härskarteknik att anklaga kvinnor för att vara sura och säga saker som att de borde le lite oftare. Dvs klanka ner på att de inte är tillmötesgående och behagliga. Sedan ska inte politiker vända det till att gå på en person såhär med du är si eller så men å andra sidan så bör Jimmie Åkesson vara mycket van vid att behärska bra mycket mer än vad Magdalena Andersson någonsin behövt göra gällande kritik, härskartekniker, social utfrysning osv och framstå inte som någon som likt henne hela tiden ska visa sig missnöjd. I och för sig så har jag inte kollat särskilt mycket på Åkesson i klipp eller debatter.

Nu är jag både feminist som allergisk mot Magdalena Anderssons dåliga attityd och ständiga härskartekniker men jag förstår vad kvinnorna menar dock överdriver de lite men det kommer nog av att åtminstone Bush fått höra en del på riktigt då hon är en mer socialt "behaglig" person än Magdalena Andersson och antagligen åkt på mer vändor av mäns kommentarer då hon trots allt också är ganska attraktiv för män.

Jag tror att Magdalena Andersson faktiskt inte mår bra av det här valet. Har inte kollat mycket på henne eller andra politiker heller då jag mest bara vet vad jag själv tycker om olika saker och lyssnar mindre på politiker. Nooshi ser ganska lost ut. Det är ansträngt för de röda medan Ulf tycks trivas som fisken i vattnet och uppleva väldigt mycket medvind. Han ser ut att även tycka genuint bra om Simona eller åtminstone hennes åsikter.

Märkligt att betrakta hur olika allihopa är som personer i deras utstrålning. Livet verkar lättare för den blå sidan iallafall.
Citera
2026-09-11, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArtificialElegance
Det var rätt så många i publiken som skrattade till. Jag med!

Jag tyckte det fanns något modigt, rakt och utpekande men samtidigt gulligt indignerat (...?!!) över hans fråga.

En person på hög maktposition - oavsett kön - behöver kunna ta ett sånt påstående.

Det får mig att tappa hopp om det här samhället när det där blir till en kvnnofientlig attack… Bara politiskt spel och Busch hakar på för att hon vill sitta i en socialdemokratisk regering. Trots att hon själv tidigare har sagt att Maggan alltid är sur.

Ska bli skönt när den här valrörelsen är över. Känner ett sådant starkt politikerförakt just nu.

Röstar inte SD, men folk skrattar för att Åkesson alltid framstår som naturlig i sitt sätt. Inget tillgjort över honom. Därför han har blivit så populär.
Senast redigerad av Mandelgubben 2026-09-11 kl. 02:13.
Citera
2026-09-11, 01:28
Medlem
Matadhamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Det får mig att tappa hopp om det här samhället när det där blir till en kvnnofientlig attack… Bara politiskt spel och Busch hakar på för att hon vill sitta i en socialdemokratisk regering flera gånger. Trots att hon själv tidigare har sagt att Maggan alltid är sur.

Ska bli skönt när den här valrörelsen är över. Känner ett sådant starkt politikerförakt just nu.

Röstar inte SD, men folk skrattar för att Åkesson alltid framstår som naturlig i sitt sätt. Inget tillgjort över honom. Därför han har blivit så populär.
Folk skrattade eftersom hon ofta har ett nedlåtande, dåligt beteende och de hade en stark igenkänning i frågan.

Åkesson har mängder av människor som arbetar under honom och han behöver knappast själv leta fram alla argument och slipa på talen ensam. Folk gillar honom för att de köper det han säger och för att de tycker att han är en bra talare.

Det ironiska är att hon har typiska härskartekniker ofta riktad mot andra kvinnor och har ett mer eller mindre oacceptabelt beteende men sedan kontrar både hon och Busch som om det var en attack mot själva könet kvinna. Men Magdalena Andersson använder en taktik som är toxiskt feminint. Hon har sannolikt hela sitt liv spelat spelet och klivit över andra, då främst kvinnor för att klättra uppåt och då när en man ifrågasätter henne så ser hon det som om hon "förtjänat" inte förtryckt, andra vägen uppåt. För det tror jag att hon gjort även om män också gör så.

Min uppfattning av det jag sett de senaste dagarna av Magdalena Andersson är att hon för tillfället inte mår bra. Jag såg henne även när hon pratade med om det var systern till mannen som sköts ihjäl i tunneln och där såg hon tårögd och berörd ut. Kanske för att det blev en obehaglig situation när hon konfronterades efter mordet men det såg ut som medkänsla där i tv-studion dock.

Jag tror att hon är nära bristningsgränsen. Hon ser mänskligare och normalare ut än vad jag någonsin fått intrycket av tidigare.
Citera
2026-09-11, 01:31
Medlem
ArtificialElegances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Det får mig att tappa hopp om det här samhället när det där blir till en kvnnofientlig attack… Bara politiskt spel och Busch hakar på för att hon vill sitta i en socialdemokratisk regering flera gånger. Trots att hon själv tidigare har sagt att Maggan alltid är sur.

Jag håller med. Man tappar hoppet....det känns så billigt att få det att handla om kvinnoförakt. Hade hon sagt samma sak till honom, hade det inte ens blivit en grej.

Jag känner för det mesta ett starkt politikerförakt eftersom jag uppskattar just autenticitet. Det har iaf. Åkesson och precis som du säger, går den genom rutan.
Citera
2026-09-11, 02:00
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matadhamster
Fast det är en typisk härskarteknik att anklaga kvinnor för att vara sura och säga saker som att de borde le lite oftare. Dvs klanka ner på att de inte är tillmötesgående och behagliga. Sedan ska inte politiker vända det till att gå på en person såhär med du är si eller så men å andra sidan så bör Jimmie Åkesson vara mycket van vid att behärska bra mycket mer än vad Magdalena Andersson någonsin behövt göra gällande kritik, härskartekniker, social utfrysning osv och framstå inte som någon som likt henne hela tiden ska visa sig missnöjd. I och för sig så har jag inte kollat särskilt mycket på Åkesson i klipp eller debatter.

Nu är jag både feminist som allergisk mot Magdalena Anderssons dåliga attityd och ständiga härskartekniker men jag förstår vad kvinnorna menar dock överdriver de lite men det kommer nog av att åtminstone Bush fått höra en del på riktigt då hon är en mer socialt "behaglig" person än Magdalena Andersson och antagligen åkt på mer vändor av mäns kommentarer då hon trots allt också är ganska attraktiv för män.

Jag tror att Magdalena Andersson faktiskt inte mår bra av det här valet. Har inte kollat mycket på henne eller andra politiker heller då jag mest bara vet vad jag själv tycker om olika saker och lyssnar mindre på politiker. Nooshi ser ganska lost ut. Det är ansträngt för de röda medan Ulf tycks trivas som fisken i vattnet och uppleva väldigt mycket medvind. Han ser ut att även tycka genuint bra om Simona eller åtminstone hennes åsikter.

Märkligt att betrakta hur olika allihopa är som personer i deras utstrålning. Livet verkar lättare för den blå sidan iallafall.

Och det är också en typisk härskarteknik hos många kvinnor att ”känna sig kränkta” för minsta lilla kommentar. Det är vanligt när de inte har något annat att komma med. Då plockar de fram känsloargument.

Typiskt är också att ”någon medsyster” blandar sig in och pratar om kvinnoförakt, likt kärringen Busch i detta fall. Deras taktik är välkänd. Hota männen och tysta dem för att själva dominera fältet, speciellt när deras argument är slut. En energiminister, som fru Busch som inte vet skillnaden mellan effekt och energi eller hur ett elnät fungerar, är ett dåligt skämt!

De flesta mogna män känner igen uppsynen av en sur och bitter klimakterie-kärring. Att se deras uppsyn och höra dagligen deras sjuka tankar är deprimerande. Naturligtvis väljer en man inte en sådan kvinna till svensk statsminister. Det vore förödande för vårt samhälle om dessa personer ges makt över vår ekonomi och våra liv. Alla har exempel i bekantskapskretsen på hur gamla bitter-fittor förstört livet för de män de nästlat sig in hos.
Citera
2026-09-11, 02:03
Medlem
Det handlar väl inte om hennes utseende? Hon beter sig som en surfitta, som man bäddar får man ligga.
Citera
2026-09-11, 02:12
Medlem
Alla skrattade när Åkesson sa att Magda blivit en jävla surkuk..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in