2026-09-16, 14:40
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olleph
grep polisen henne enbart på uthängandet här eller vad pysslar polisen med?

Personen greps väl innan namnet förekom här.
Citera
2026-09-16, 14:42
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scratty
Nu är hon tydligen inte längre misstänkt.
Jag tyckte också att det var lite väl out there att en kvinna skulle ha gjort något dylikt!

Om det nu är en kvinna som tidigare varit misstänkt för detta så kan vi nog vara väldigt säkra på att också gärningspersonen är kvinna.
Citera
2026-09-16, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Om det nu är en kvinna som tidigare varit misstänkt för detta så kan vi nog vara väldigt säkra på att också gärningspersonen är kvinna.

Varför då?
Citera
2026-09-16, 14:47
Medlem
Citat:

Någon skrev här att systern bodde hos sin mamma och att hon hämtades i hemmet. Kanske är det hon som är släppt nu och att de letar efter systern med blått hår?
Citera
2026-09-16, 14:49
Medlem
Här verkar det ha gått ordentligt snett. Misstänkt kvinna (!) släppt. Ingen misstänkt i nuläget.

”nya omständigheter har framkommit som gör att jag inte längre betraktar personen som misstänkt. Jag har därför beslutat att försätta personen på fri fot, säger kammaråklagare Oskar Hedström i ett pressmeddelande.

– I det arbetet har vi nu kommit fram till att allt talar för att en annan person är gärningsperson än den person som begärdes häktad”

[url]https://www.expressen.se/nyheter/sverige/en-begars-haktad-for-valdtakt-mot-barn-/

Har Evert Bäckström tagit anställning hos Järfällapolisen?
Citera
2026-09-16, 14:52
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
En man utklädd till kvinna? För att inte väcka misstankar hos en flicka?

Citat:
De har sagt detta nu om signalement
"Enligt uppgifter till Aftonbladet ska personen varit maskerad med något slags munskydd och burit handskar när barnet drogs in i ett skogsområde utanför Viksjö centrum"
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/en-begars-haktad-for-valdtakt-mot-barn-/

Tänkte med om det var någon utklädd till kvinna men som Troian är inne på, de borde ju ha tillräckliga tecken som visar hur så att säga flickan blev våldtagen.
Troligen har flickan våldtagits med andra saker än en snopp så att säga, annars borde de ju uteslutit kvinnor direkt.

Så min gissning blir att det är en kvinna alt utklädd till kvinna som oavsett kön inte använt sitt kön.
Citera
2026-09-16, 14:53
Medlem
Fiasko av polisen faktiskt.
Sen fattar jag inte varför man skickar in en häktningsframställan sen tar man tbx den låter helt efterblivet
Citera
2026-09-16, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
De har sagt detta nu om signalement
"Enligt uppgifter till Aftonbladet ska personen varit maskerad med något slags munskydd och burit handskar när barnet drogs in i ett skogsområde utanför Viksjö centrum"
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/en-begars-haktad-for-valdtakt-mot-barn-/

Tänkte med om det var någon utklädd till kvinna men som Troian är inne på, de borde ju ha tillräckliga tecken som visar hur så att säga flickan blev våldtagen.
Troligen har flickan våldtagits med andra saker än en snopp så att säga, annars borde de ju uteslutit kvinnor direkt.

Så min gissning blir att det är en kvinna alt utklädd till kvinna som oavsett kön inte använt sitt kön.

Kan ju vara en man som har problem med erektion eller andra orsaker inte kan ha penetrerande sex. Det borde kunna ge sexuell frustration, ensamhet och ilska.
Citera
2026-09-16, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasvas
Här verkar det ha gått ordentligt snett. Misstänkt kvinna (!) släppt. Ingen misstänkt i nuläget.

”nya omständigheter har framkommit som gör att jag inte längre betraktar personen som misstänkt. Jag har därför beslutat att försätta personen på fri fot, säger kammaråklagare Oskar Hedström i ett pressmeddelande.

– I det arbetet har vi nu kommit fram till att allt talar för att en annan person är gärningsperson än den person som begärdes häktad”

[url]https://www.expressen.se/nyheter/sverige/en-begars-haktad-for-valdtakt-mot-barn-/

Har Evert Bäckström tagit anställning hos Järfällapolisen?

det är jävligt lätt att åka dit som oskyldig i sverige eftersom lagarna nu är utformade att det är du själv som måste bevisa att du inte har med något att göra, och det är fan inte så enkelt om du inte kan dra upp att du satt på ett flygplan på väg mot spanien när brottet skedde. Satt du hemma själv i dit kök så är det väldigt besvärligt att få ordning på det.

iaf. ett totalt haveri för polisen eftersom detta är också stockholms polisens mest prioriterade ärende ohc de lyckas så här....
Citera
2026-09-16, 14:58
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snera
Kan ju vara en man som har problem med erektion eller andra orsaker inte kan ha penetrerande sex. Det borde kunna ge sexuell frustration, ensamhet och ilska.
Ja precis, tänkte det med, därav jag la till "oavsett kön inte använt sitt kön"

Men möjligt personen i alla fall är lik en kvinna/klätt ut sig, beroende på vad flickan kunnat säga i förhör då.
Citera
2026-09-16, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snera

detta är ett mycket tänktbart scenario, eller att personen inte fick upp den pga av stress.
oavsett så borde fanskapet låsas in i en kolgruva när denna hittas

men väldigt oroande är att denna demon är ute och går på gatorna ännu,
Citera
2026-09-16, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Ja precis, tänkte det med, därav jag la till "oavsett kön inte använt sitt kön"

Men möjligt personen i alla fall är lik en kvinna/klätt ut sig, beroende på vad flickan kunnat säga i förhör då.

Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
detta är ett mycket tänktbart scenario, eller att personen inte fick upp den pga av stress.
oavsett så borde fanskapet låsas in i en kolgruva när denna hittas

men väldigt oroande är att denna demon är ute och går på gatorna ännu,

Ja och personen kan va relativt ung(utan mkt hår), kort och tanig om hen upplevts ”kvinnlig”.

Om det nu ens finns en beskrivning. Jag är inte så insatt men om man ska ”amatörprofilera” så är det väl statistiskt mest sannolikt en man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in