2026-09-11, 21:02
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonungHonung
Någon som vet vad Elisabeth Marmorstein har för rasbiologiskt ursprung? Arisk eller motsatsen?

Hittade inget intressant på wikipedia.
-stein i efternamnet. Do the math.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Debatten är inte slut och jag är redan lite dummare än när den började. Hela Sveriges IQ kommer vara lite lägre ikväll än den var igår.
Citera
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HockeyHulken
Jo jag tror också det kokar under fågelboet.

Fåglar ska också ha någonstans att bo.
CF
Citera
Medlem
Nooshi är oseriös som en obstinat tonåring. Gapig och ligger på bordet och avbryter.
Citera
2026-09-11, 21:03
Medlem
Libertarismuss avatar
Ulf briljerar nu.
Citera
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tratten52
Ett bra förslag är att återgå till fasta priser på resor med tåg och flyg. Priser styrs inte av tillgång och efterfrågan idag. Priset styrs av att folk går in och söker på en resa. Ju fler som söker ju högre blir priset, dessutom så memoreras ipadressen på den som söker. Så att nästa gång man söker så kanske det är ännu högre. Ett jävla blodsugande system.

Håller 100% med. Plus att de sänkte priset i Sthlm och vips tjänade SL mycket mycket mer.
Citera
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thisisacryforhelp
Tyvärr. För egen del kunde jag dock inte bry mig mindre. Jag röstar inte utifrån egen personlig vinning, utan utifrån vilket sorts samhälle jag vill ha / vilken riktning det ska gå.

Själv står och väger mellan V och MP. Måste medge att de de där typerna expressen grävde fram från Vs valsedlar gjorde mig lite konfunderad..

Så högre bränsleskatter i Sverige skulle drastiskt påverka klimatet i världen? Hur hamnar man i den villfarelsen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cabra
"BRÄNSLEPRIS 40KR LITERN!!!!"
Vem tror på riktigt att det skulle bli så?
Kärnkraft om 20 år men inga planer innan dess?
2022 flög dieseln upp till 28,52 kronor litern, och det var innan reduktionsplikten hade slagit igenom med full kraft ännu, vilket är något MP och S vill genomföra.
40 kronor skall då inte ses som någon maxgräns, med tanke på de rödgröna religiösa tokarna.
Citera
Medlem
Varför är kråkboet Lind med i denna debatt också. Hon deltog ju i TV4:s debatt och dom brukar alternera. Är det så att gubben är ännu sämre än konsthåret?
Citera
Medlem
Min analys:

1. Centerpartiet står på fel sida. Och enda anledningen är deras sjukliga fixering av SD.
2. Nooshi är direkt oseriös. Fast det går hem hos ganska många.
3. De rödgröna är väldigt dåliga.
Citera
Medlem
”Ni vill ha våra resultat men inte våra åtgärder”. Bra Ulf!
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tratten52
Ett bra förslag är att återgå till fasta priser på resor med tåg och flyg. Priser styrs inte av tillgång och efterfrågan idag. Priset styrs av att folk går in och söker på en resa. Ju fler som söker ju högre blir priset, dessutom så memoreras ipadressen på den som söker. Så att nästa gång man söker så kanske det är ännu högre. Ett jävla blodsugande system.
Ja, det är bättre att alla tågrese-priser ligger på en jämn och hög nivå!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in