Citat:
Ursprungligen postat av
Nippfitt
Eller hur! Enda man kände inför 50 åringar som försökte sig på något i den åldern var äckel.
ja, hade en polare som var ihop med en i 35-årsåldern när hon var 18, tyckte det var märkligt och äckligt. Även mindre åldersgap är ju ganska stor grej ju yngre man är.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nippfitt
Du har fel. Säger inte att det på gruppnivå kanske inte finns någon liten sanning men inte på nivån du nämner.
Mest av allt närmade sig de äckliga männen när jag var mellan 12 och 17. Skulle våga påstå dessa primitiva äckel ger sig på så unga tjejer för de vet man inte är lika stark i att stå upp för sig själv.
Som äldre utvecklar man en utstrålning(om man blivit väldigt ofredad som ung) som är ganska ovälkomnande). Då visar sig bekräftelsen istället som skamlösa förslag från manliga kollegor, i varierade åldrar.
Diskussionen blir ju oavsett lite tramsig, att påstå kvinnor som nått en viss ålder inte får uppmärksamhet när du har 0 erfarenhet av att vara kvinna i denna ålder blir ju inget att diskutera vidare av eller.
Håller med. Du kanske var väldigt söt som ung, eller hade jag tur som slapp äcklena i tidiga tonåren, både i liten stad också. Just det där med att tjejer utsätts mest ju yngre de är ligger det en hel del i (hört från de som sagt det varit VÄRST runt 12-14)..Sen är ju sverige inte så mycket raggningsland (förutom krogen/när de är fulla och nätet). På krogen och nätet är en annan sak, och det intresserar inte lika mycket som 40-åring.
Visst testade man sin sexuella dragningskraft när det.var nytt, gubbar tände väl på allt, killar runt 20 hade sina preferenser också så inte som man kunde välja alla..
Som väldigt vacker/kurvig/sexig är det säkert en väldig skillnad däremot, men många tjejer även runt 20 ser ganska jaha ut. Jag var varken vacker eller ful (smal, glasögon, finnar länge), men märker ingen större skillnad ärligt talat. Är det säkert, men inget påtagligt när inte kulturen finns. Sen har jag ju social fobi så jag känner ju när jag är iaktagen, man möter någons blick som kollar på en och då kollar jag bort. Kollar tillbaka och de tittar fortfarande. De kollar säkert bara "vanligt" men ja, hade varit kul veta om vad de tänker.
Sitter ofta och kollar folk och JA, händer väl (rätt sällan dock) att män vänder sig om efter kvinnor men då är de ofta bombnedslag eller tjejer i korta kjolar/urringat. Och tror faktiskt inte alla kvinnor vill ha den uppmärksamheten. Man möter hundratals människor varje dag, vända sig om efter varje person man finner halvsöt?
Tror det här nedgången av manlig uppmärksamhet kommer betydligt senare än många män och kvinnor tror, och inte så plötslig utan gradvis.