2026-09-10, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MickelMan
Inte det smartaste att klättra upp på taket men personen var säkert stressad då polisen verkade vara efter denna.

Det måste utkrävas ansvar när polisen driver någon i döden.
Citera
2026-09-10, 09:13
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja

Håller med dig min röde broder. Och t.ex. klottras det så ska man ge klottrarna fri lejd, för området kan vara farligt. Och saneringskostnaden lägger man bara på biljettpriset.
Citera
2026-09-10, 09:13
Medlem
MikeStrutters avatar
Citat:
Men ge dig för helvete och var glad över att vi har en syretjuv mindre i samhället.
Med lite tur hade den avlidne inte hunnit rösta, vilket säkert hade varit av röd karaktär.
Citera
2026-09-10, 09:19
Medlem
Det finns ett 100% säkert sätt att inte få snutjag. Stanna still & hör efter vad de vill…
Citera
2026-09-10, 09:25
Medlem
Ett problem tror jag är att dagens unga inte läser nyheter och får reda på att samma sak har hänt tidigare och även ett antal gånger innan dess. Eller så förstår man inte hur tåg drivs i kombination med att ha suttit och sniffat utanför skolan medans övriga klassen haft fysiklektioner.

I vilket fall, sorgligt.
Citera
2026-09-10, 09:36
Medlem
drullureds avatar
Förstås en tragisk händelse. Men har vi här en kandidat till årets Darwin awards?
Citera
2026-09-10, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwe67
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/en-dod-vid-norrkopings-tagstation-fick-strom-i-sig/

Har polisen någon skuld i det hela?

NEJ!

Varför anklagas alltid polisen när en flyende brottsling drabbas av Darwinistiska konsekvenser för sitt handlande?

Det är individens ansvar om denna bestämmer sig för att fly från ordningsmakten, då får individen ta konsekvenserna för sitt handlande. Ordningsmakten följer sitt uppdrag, stävja brottslighet.

Det är viss skillnad på om polisen dödar den misstänkte genom oskickligt handlande, tänker på Osmo Vallo och liknande här. Dock är ju substansmissbruk inte polisens fel så det finns en rätt stor gråzon...

Att köra bil vårdslöst för att komma undan polis, rikta vapen (äkta eller attrapp) emot polisen eller klättra upp på en tågvagn och greppa kontaktledningen m.m. kan knappast vara polisens fel. Det är individen som fattar korkade beslut och handlingar, varför blir det plötsligt polisens fel?
Citera
2026-09-10, 09:40
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
Det var i alla fall en insats med polis. Personen tog sig upp på tåget, så man kan ju tänka sig att det var för att undkomma. Kan lika gärna vara en vuxen. Det är ju inte alltid man har ID med sig när man lämnar hemmet... Sen kan man ju anta att kroppen är så illa tilltygad att man inte kan bekräfta det även om personen har ett ID med sig...
Jag trodde i min enfald att det bara var i amerikanska deckare som den jagade alltid klättrar uppåt dit där det inte finns någon utväg.
Citera
2026-09-10, 09:43
Medlem
Citat:
Att jaga någon upp på ett tågtak är om möjligt värre än att öppna Hjulstabron. I Hjulsta hade bilen åtminstone en teoretisk chans att bromsa.
Polisen jagar inte, de griper dig och låser in dig på anstalt. När de ger dig order att stanna, då stannar du och samarbetar. Gör du det så får du gå på egna ben och sitta bekvämt bak i polisbilen i stället för att bindas ihop med handfängsel och kastas in på det smutsiga golvet i en vit skåpbil av fyra poliser som bär dig i armar och ben medan du skriker att du inte kan andas och går viral på sociala medier som den lokala byfånen du är. Eller som i det här fallet, du slipper få ström i dig.
Citera
2026-09-10, 09:46
Medlem
Citat:
Att jaga någon upp på ett tågtak är om möjligt värre än att öppna Hjulstabron. I Hjulsta hade bilen åtminstone en teoretisk chans att bromsa.

Nej. Man har möjlighet att inte klättra upp. Att säga ”jag ger mig” och lägga sig på marken. Ingen tvingade idioten att klättra upp på taket.
Citera
2026-09-10, 09:46
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:

Så du menar att den jagade inte hade någon möjlighet att stanna på marken och bli tagen av polisen istället för att klättra upp och stekas?
Personen blev säkerligen muntligt varnad för faran med att klättra upp på taket ett flertal gånger.

Kan tyvärr inte tycka synd om denna typ av idioter.
Frågan är vad det första brottet var?
Citera
2026-09-10, 09:53
Medlem
buddy99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Jag trodde i min enfald att det bara var i amerikanska deckare som den jagade alltid klättrar uppåt dit där det inte finns någon utväg.
I Norrköping leker man tjuv o polis hej vilt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in