Igår, 15:54
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brukstrask
Är du för eller emot gemensamma valsedlar?

Jag är för.
Citera
Igår, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prostetnic
Jag kan inte tolka det på annat sätt än att du helt enkelt hade fantiserat ihop det
Kallas tolkning av ditt agerande, eftersom att du gör allt för att undvika frågan. Flytta till Ryssland om du tycker valfusk är så jävla bra. Där är de i alla fall ärliga med att all opposition kastas ut genom fönstret.
Citera
Igår, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Har funderat på det här ganska mycket. Ett såpass demokratiskt land som vi ändå påstår att vi är, men samtidigt skiter i att folk river ner valaffischer, förstör under torgmöten på olika sätt, men framförallt, aktivt plockar bort valsedlar i vissa valstugor?

Jag gissar att det är mer utbrett än vad som visas på Insta och YouTube.

Varför har vi inte kameror i valstugorna så att man kan se vem som tar bort (eller vägrar lägga fram) respektive valsedlar?

Hade det här problemet gällt S,V,MP så hade det ju varit årets största nyhet. Men nu är det SD och exempelvis Örebropartiet som drabbas (antagligen många fler partier oxå).

Hur kan man inte se allvarligare på den viktigaste demokratiska rättigheten som vi har?
Jag gissar på för att det saboteras mot "rätt" parti, hade det varit tvärtom hade det nog gapats mer om det
Citera
Idag, 05:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brukstrask
Kallas tolkning av ditt agerande, eftersom att du gör allt för att undvika frågan. Flytta till Ryssland om du tycker valfusk är så jävla bra. Där är de i alla fall ärliga med att all opposition kastas ut genom fönstret.

Gör du inte dig skyldig till samma sak? Det var ju först när frågan om var du läser in det där som du började älta om den frågan, frågan om just det du läste in. Det där låter ju med andra ord lite mer som en efterkonstruktion. Tycker du också att jag skall läsa in tolkning av ditt agerande också?
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in