2026-09-10, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leopold1
Haha, då är vi två! Idén kom faktiskt när jag satt och följde Västerås och ville förstå hur stor chans de egentligen hade att klara sig och hur nära eller långt ifrån de var.

Från början skulle det bara bli en simpel tabell, men det blev roligare och roligare ju mer statistik och scenarier jag kunde få in. Så det spårade ur lite helt enkelt =)

Toppen, vad kul! Fortsätt med ditt gedigna arbete!
Citera
2026-09-10, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trekytt
Toppen, vad kul! Fortsätt med ditt gedigna arbete!

Stort tack! Jag har hittills fått in ganska bra feedback. Exempelvis så var det en vän som önskade att man skulle kunna skapa typ ett "konto" för att kunna följa sitt lag lite extra. Har inte riktigt funderat klart på det än, men det kanske skulle kunna vara något.

Säg till om du kommer på något som saknas =)
Citera
2026-09-16, 21:37
Medlem
Keldons avatar
Kan du förklara hur -4 i målskillnad gör sådan skillnad mellan Degerfors och Kalmar FF? de ligger på samma poäng och båda har 9 matcher kvar. Hur kan det ge så hög utdelning i skillnaden för överlevnad?
Citera
2026-09-16, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Kan du förklara hur -4 i målskillnad gör sådan skillnad mellan Degerfors och Kalmar FF? de ligger på samma poäng och båda har 9 matcher kvar. Hur kan det ge så hög utdelning i skillnaden för överlevnad?

Denna kör förmodade poäng, sannolikheter för varje placering och även nedflyttningsprocenter om du klickar på lagen, lite åt 538-hållet som jag minns den.

https://statsultra.com/forecasts/sweden-allsvenskan/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in