Citat:
Ursprungligen postat av
KastlosaBerit
Ja men Norge och Island slipper EU. Hur naiv är du på en skala? Grönland kan gott övergå till amerikansk kontroll. Det är ändå Danmarks koloni och Grönlands öde är upp till grönlänningarna. Det spelar ingen roll att danskarna eller svenskarna tjurar av prestige men det är typiskt när man förlorar sina kolonier.
"Sverige har styrt sin invandring och det har Finland också gjort, bara helt olika", som du skriver är alldeles obegripligt vad du menar med det. Sverige har fortsatt massinvandring utan slut. Det är helt odemokratiskt. Att vara med i EU är hursomhelst inget som helst skydd mot den. Stoppar Sverige massinvandringen från EU riskerar vi bli bötfällda precis som det som drabbar Ungern hela tiden.
Ja du är både en EU- och en NATO-mupp du. Islänningarna förblir utanför EU iallafall. Går Storbritannien tillbaka in i EU spelar det ingen roll, massinvandringen till deras land fortsätter och deras polis fortsätter med att slå ned på yttrandefriheten (den är borta!) och de kommer att fortsätta med att skydda migranterna och vara ett hot mot den inhemska befolkningen.
Det jag menade är så klart att Sverige och Finland båda varit med i EU, så att skylla invandring på EU är helt fel.
Jag är inte för Nato eller att sverige nu är medlem, men så är det.
Jag skulle önska ett försvarssamarbete bara mellan Europas länder.