Jaha? Att lågstadiebarn kan vara demoner om de inte styrs upp är väl knappast något förvånande. Tappar de respekten för lärare eller tränare kommer de göra revolt och vilket uttryck detta tar form i spelar knappast någon roll.
Barn är lättpåverkade och tar gärna efter sin omgivning. Med 4 år av TIDÖ och valtider så kan man tänka sig att de kan ha sett Jimmy Åkesson på tv i nån debatt och velat apa efter
Lågstadiebarn är alltså upp till 9 år gamla. Vi kan nog konstatera att denna rasistiska lynchmob bara existerar i journalistens fantasi.
Jag minns en lynchmobb mot fluortanten på 70-talet när jag gick i skolan. De stökigaste 9-åringarna förföljde henne, skrek saker efter henne och saboterade för henne. För att hon hade extremt starka glasögon och för att de inte gillade fluorsköljning.
Senast redigerad av guru1966 2026-09-09 kl. 12:21.
Barn är lättpåverkade och tar gärna efter sin omgivning. Med 4 år av TIDÖ och valtider så kan man tänka sig att de kan ha sett Jimmy Åkesson på tv i nån debatt och velat apa efter
Jag tror mer på stink-teorin.
Svartingen har luktat skit vilket triggat barnens känsliga luktsinne. Detta i sin tur har fått de att gå samman och hacka ner på svartingen.
Barnen som är på lågstadiet nu ( även i mer svenska områden), är oerhört stökiga. Många kan inte sitta stilla en sekund och de är våldsamma också.
Jag har gamla kompisar från skolans värld så jag får höra lite. Total utmattning för all typ av personal - och barn så klart. Ingen bra arbetsmiljö för någon.