2026-09-09, 01:41
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Jimmie Åkesson var lysande och hade 100 % rätt i allt.

Tycker man Åkesson är "lysande" så följer man definitivt inte internationell politik. Åkesson är en lättlurad bonnadjävul med stirrande psykblick.
Citera
2026-09-09, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnegarenRunar
Kan inte Maggan köra någonting annat än upprepnings metoden.

Först var det:

Sänkt skatten för dig själv med 6000 kr.

Sen:

12 SD ministrar.

Nu är det:

Ryssen igen.
Hon förminskar väljarna och upprepar då hon tror att vi inte fattar vad hon säger. Hon vill mala in det i våra skallar. Om och om igen. Som en motbjudande papegoja.
Senast redigerad av Vipan 2026-09-09 kl. 02:18.
Citera
2026-09-09, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArtificialElegance
Haha, spot on.

Den grova kedjan skulle vara "...kraftfull och...lite edgy..." - men blev bara ansträngd, pajjig och off. Boomers - inte ens ni kan digga en bulldog i titan?!

Debatten var såsig och Magdas repertoar sträckte sig inte längre än "men du då?!" och teflon/"spegel!".
Jag tror Anderssonskan ville visa gängen att hon står på deras sida. Kan ge flera röster från orten. Den kedjan visade på respekt.
Senast redigerad av Vipan 2026-09-09 kl. 02:16.
Citera
2026-09-09, 02:42
Medlem
Fyndigt-namns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Magda får gärna vara stadsminister i exempelvis Uppsala. Landets statsminister blir tufft uffe en gång till.

Jag menar lyssna på henne hon kan ju inte ens prata? Ska säga 'barnen' och säger 'barnerna' det är bara ett av många exempel. Barnerna? Wtf?
Citera
2026-09-09, 02:51
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Otroligt att någon kan hysa förtroende för haggan Magda! Hen är precis såsom Åkesson beskriver hen - en papegoja... Hen blev slaktad på nästan alla punkter. Det var en som jag höll med hen på, kommer inte ihåg vilken, men den skall hon ha... Mitt selektiva minne slog in här, sorry!

Moderatorn var väldigt skicklig, för en gång skull och varandes SVT...
Citera
2026-09-09, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyndigt-namn
Jag menar lyssna på henne hon kan ju inte ens prata? Ska säga 'barnen' och säger 'barnerna' det är bara ett av många exempel. Barnerna? Wtf?
Roligast är dock när hon höjer rösten och fortsätter så motpartern inte hörs. Lika kul varje gång. När hon blundar och himlar med ögonen så att bara vitorna syns är också underhållande.
Citera
2026-09-09, 03:20
Medlem
Alvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Är det någon som påpekat att Magdalena Andersson gjorde en usel insats med sitt snömos? Fast jag tycker att det kan sägas igen. Hur fan kan man rösta på det gänget? "Oppositionen"? Det är juu ingen opposition utan en sörja av människor med inbördes motstridiga viljor.

Jimmie Åkesson var lysande och hade 100 % rätt i allt.
Instämmer! Åkesson gick på knockout och Haggan reste sig inte.
Citera
2026-09-09, 04:42
Medlem
Tavastehuss avatar
Läste tråden först, såg debatten efteråt.

Magda var inte fullt så dålig som flera här antyder. Jag tror inte hon lockade över några nya väljare men skrämde å andra sidan inte bort de sina heller. Fast som jag slagit fast tidigare: S kan vara hur dåliga som helst eftersom de alltid har sina politiskt apatiska stödjeröstare att lita till.

Jimmie var inte på hugget. Hans entoniga dialekt gör sig aldrig bra. Tänk er en Jimmie som pratade svenska som man gör i t ex Uppland. Han hade gått mycket bättre genom rutan.

Magda 26% och övriga tre stödpartier till henne på 3x8=24. Det är på håret.
Citera
2026-09-09, 04:48
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alvid
Instämmer! Åkesson gick på knockout och Haggan reste sig inte.

Jimmie ser trött ut, men Magda ser ännu mer "fylle-trött" ut.

Tror ändå såssarna kommer landa på 30 %, SD på 18 %.

Trist.

Märkligt parti, Socialdemokraterna.

Vill ingenting, kan ingenting.
Citera
2026-09-09, 04:51
Medlem
"Det finns inget som helst utrymme för Putinvänner eller Ryssvänner i Sverigedemokraterna, säger Åkesson."

På 2:a plats på Sverigedemokraternas kommunallista till valet i Karlstad finner vi Pia Sterner, som skrev:

"President Putin är en fantastisk chef för Ryssland. Sverige behöver en sådan chef💪🇷🇺 🇷🇺 🇷🇺"
Citera
2026-09-09, 05:03
Medlem
Hur va debatten?

Gjorde Maggan bort sig?😆
Citera
2026-09-09, 05:13
Medlem
SvettigArabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus
Läste tråden först, såg debatten efteråt.

Magda var inte fullt så dålig som flera här antyder. Jag tror inte hon lockade över några nya väljare men skrämde å andra sidan inte bort de sina heller. Fast som jag slagit fast tidigare: S kan vara hur dåliga som helst eftersom de alltid har sina politiskt apatiska stödjeröstare att lita till.

Jimmie var inte på hugget. Hans entoniga dialekt gör sig aldrig bra. Tänk er en Jimmie som pratade svenska som man gör i t ex Uppland. Han hade gått mycket bättre genom rutan.

Magda 26% och övriga tre stödpartier till henne på 3x8=24. Det är på håret.

Håller med. Folk i tråden överdriver som fan. Jimmie var väl snäppet bättre, men Maggan gjorde inte alls bort sig, och fick inte de där hjärnsläppen som hon ibland får.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in