2026-09-09, 18:00
Medlem
incinerate!s avatar
Man ska inte behöva lida >>visuellt<< på sitt jobb. Din lösning: Kontakta en o-ful HR-person och få stöd i saken, eller låt det bli en punkt på nästa möte
Citera
2026-09-09, 19:17
Medlem
Utmana hen på ett rap-battle och den som förlorar måste ansöka hos HR om att byta avdelning.
Citera
2026-09-09, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fetarsle
Har precis börjat på en ny arbetsplats. Jag trivs bra, men det finns ett problem. En av mina kollegor har ett utseende som helt enkelt retar gallfeber på mig.

Kollegan är en ung man i 25-årsåldern. Han är varken tjock eller ovårdad och ser nästan ut som vilken blond svennebanan som helst. Förutom ansiktet. Det är något visst med hur hans ansikte ser ut som gör att kräkreflexen reagerar. Jag kan helt enkelt inte förklara det, men han ser bara ful, irriterande och konstig ut i ansiktet. Nästan så jag bara vill slå till honom utan anledning.

Vi jobbar på samma kontor och där jag sitter tvingas jag se honom hela dagarna. Vad annars hade varit en perfekt arbetsplats är nu en plåga där jag konstant måste hålla inne maginnehållet. Vad ska jag ens göra? Är det bara att byta arbetsplats som är svaret, för jag antar att de inte kommer sparka fulingen även om det stör min produktivitet.

Du skulle nog jobba ensam. Typ hemifrån.
Citera
2026-09-09, 21:16
Medlem
KastlosaBerits avatar
Svenskar till kollegor kan vara mycket påfrestande även om de ser normala ut. De flesta tänker och beter sig likadant och kan inte hålla truten om tex politiska saker. Problemet är ju alltid att man vet på förväg vilka åsikter de har. TS kollega kanske har något som är bra? Kollegan skulle kunna vara indier och då vore det illa. Bättre med en landsman även om han inte har utseendet med sig.
Citera
2026-09-09, 23:03
Medlem
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fetarsle
Har precis börjat på en ny arbetsplats. Jag trivs bra, men det finns ett problem. En av mina kollegor har ett utseende som helt enkelt retar gallfeber på mig.

Kollegan är en ung man i 25-årsåldern. Han är varken tjock eller ovårdad och ser nästan ut som vilken blond svennebanan som helst. Förutom ansiktet. Det är något visst med hur hans ansikte ser ut som gör att kräkreflexen reagerar. Jag kan helt enkelt inte förklara det, men han ser bara ful, irriterande och konstig ut i ansiktet. Nästan så jag bara vill slå till honom utan anledning.

Vi jobbar på samma kontor och där jag sitter tvingas jag se honom hela dagarna. Vad annars hade varit en perfekt arbetsplats är nu en plåga där jag konstant måste hålla inne maginnehållet. Vad ska jag ens göra? Är det bara att byta arbetsplats som är svaret, för jag antar att de inte kommer sparka fulingen även om det stör min produktivitet.

Så kan det vara på Samhall, bara att tugga i sig.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in