Citat:
Ursprungligen postat av
BombaySaphire
Skolor proppade med elever från alldeles för annorlunda kulturer gör skoltiden till absolut kaos.
Jag minns hur mycket elände bara några få (3-4 st) av dom ställde till i min skola med annars 300 svenska elever när jag var ung. Tänk er att nu är det 50% till 90% av dom i en skola.
Alltså muslimer, araber, mellanöstern folk, afrikaner.
Nr 1 är nog alltså elever från kulturer som är väldigt olika gamla svenska kulturen.
Från vad jag hört av kids från olika skolor, så är dagens skola absolut kaos. Folk vill inte ens bli lärare, så det är lärarbrist. Vet minst två bekanta som såg fram emot att bli lärare, men när de kom ut i verkligheten ångrade de sig.
Sen har vi saker som TikTok och dagens ungdomskultur om att man ska minsann bli en stenrik influencer, eller som tjej bli ihop med en stenrik modell, som knappast gör saken bättre.
Lägg där ytterligare till låg framtidstro. Eleverna idag vet att kraven är skyhöga.
De måste plugga till dom är 30. Bo hemma lika länge. Sedan ta lån på flera miljoner för att bo på 25-33 kvm. I ett land som är kallt och mörkt 8 månader om året.
Dagens ungdomar må vara latmaskar som helt tappat hoppet på livet, och som bara finner nöje i att ligga hemma i sängen TikToka eller spela. Socialt handikappade är dom också, såpass att många ungdomar idag inte ens haft ett ända förhållande när de fyllt 30. Vilket är helt sjukt. Men vanligt idag.
Men jag har förståelse för att dom är i det usla läget dom är i.
Good luck säger jag bara. Påväg nedför nu.