2026-09-08, 01:15
Medlem
Foliekavajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motstroms
Hade ni kunnat tänka er att ställa upp på detta? https://www.dagensps.se/bors-finans/toppchefens-losning-sank-lonerna-arbeta-gratis/

Gissar att denna "toppchef" som kommer med förslaget inte behöver jobba gratis något om han får bestämma. Utan det är andra som ska offra sig.

Han är ättling till företagets grundare och har inte jobbat på riktigt en dag i sitt liv. Helt fel att lämpa över Tysklands problem på arbetarna, det är inte dom som ligger bakom landets kris det är idioterna som avvecklade kärnkraften och gjorde ett starkt industriland till ett land på dekis.
Citera
2026-09-08, 04:21
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Det är väl smart av honom om de snart ska in i förhandlingar.
Man förbereder förhandlingsmotståndarna på att det inte blir nåt extra. Klassiskt.
Citera
2026-09-08, 04:31
Medlem
cookieboys avatar
Ingår pauser tex matpaus i dessa 35 timmar (den faktiska arbetstiden) I sådana fall kan jag se att arbetstiden utökas.
Citera
2026-09-08, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av che3
Det var det dummaste jag hört, jag skulle sluta på dagen för jag får genast ett nytt jobb har aldrig varit arbetslös,

Dummaste var väl att göra Tyskland till detta läge med lägga ner kärnkraft osv..
Citera
2026-09-08, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motstroms
Hade ni kunnat tänka er att ställa upp på detta? https://www.dagensps.se/bors-finans/toppchefens-losning-sank-lonerna-arbeta-gratis/

Gissar att denna "toppchef" som kommer med förslaget inte behöver jobba gratis något om han får bestämma. Utan det är andra som ska offra sig.

Det är alltid arbetarna som ska ta "ansvar" genom att jobba gratis för företagssvinen så att svinen kan ta ut högre vinst.
Så ni som är yngre och läser här, bli aldrig någonsin en vanlig arbetare eftersom ditt liv kommer bestå av enbart arbete samtidigt som du lever på samhällets ekonomiska botten!
Citera
2026-09-08, 10:27
Medlem
che3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergelius
Dummaste var väl att göra Tyskland till detta läge med lägga ner kärnkraft osv..
Ibland kan det vara svårt att gradera dumheter
Citera
2026-09-08, 15:31
Medlem
ekerilars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cookieboy
Ingår pauser tex matpaus i dessa 35 timmar (den faktiska arbetstiden) I sådana fall kan jag se att arbetstiden utökas.

Nej Det gör det inte.

Standard i Tyskland är en 30-45 min obetald rast mitt på dagen.
Senast redigerad av ekerilar 2026-09-08 kl. 15:33.
Citera
2026-09-08, 16:12
Medlem
cookieboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekerilar
Nej Det gör det inte.

Standard i Tyskland är en 30-45 min obetald rast mitt på dagen.

Ok, tack för ditt svar. Då blir det till att ändra åsikt för mig.
Citera
2026-09-11, 21:46
Medlem
Roidberts avatar
Har själv arbetat gratis när jag var desperat och behövde jobbet. Tycker att det är ett mycket unket förslag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in