2026-09-07, 23:11
Medlem
EmMEw0w93s avatar
Så vitt jag vet är UAE fullproppat med muslimer men Enligt internationella index (som Numbeo) rankas städer som Dubai och Abu Dhabi ständigt i den absoluta världstoppen när det gäller personlig säkerhet.

Jag tror inte att problemet handlar om religion. Problemet ligger i att det är något som är defekt i systemet här samt mentaliteten i väst som skapar någon form av psykologisk krigföring. Landsmän kommer ju förfan inte överens med sig själva här, alla är splittrade. Det finns ingen heder, respekt eller moral.
Citera
2026-09-07, 23:44
Medlem
IceEyess avatar
Bortsett från att påståendet är felaktigt. Även Polen har tagit emot muslimer och det finns därtill ett par moskéer i landet. Det rör sig dock "bara" om uppemot 50 000 stycken som utgör 0,1% av befolkningen.
Citera
2026-09-09, 11:48
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmMEw0w93
Så vitt jag vet är UAE fullproppat med muslimer men Enligt internationella index (som Numbeo) rankas städer som Dubai och Abu Dhabi ständigt i den absoluta världstoppen när det gäller personlig säkerhet.

Jag tror inte att problemet handlar om religion. Problemet ligger i att det är något som är defekt i systemet här samt mentaliteten i väst som skapar någon form av psykologisk krigföring. Landsmän kommer ju för fan inte överens med sig själva här, alla är splittrade. Det finns ingen heder, respekt eller moral.

Om det på en plats bor en massa rika människor och man samtidigt har en polisstat med höga straff då blir det inte många personrån.

Tar man in de sämsta kategorier från respektive land, obildade, kriminella, fattiga då kommer då får man resultat därefter.
Citera
2026-09-09, 11:55
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balansakten
Sverige är inte ett halvt land och inte muslimskt, utan ett helt land med religionsfrihet.

Herregud sa ateisten, vi måste lägga mer resurser på skolan.
Jag känner invandrare som kan hantera svenska språket bättre än vad du gör.
Eller har du inte gått i svensk skola?

Som Yohay Sponder sa: om en av fyra M&Ms exploderade i munnen och dödade dig skulle du äta M&Ms?
Citera
2026-09-09, 11:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av burialhex
tycker det ser rätt jämt ut
https://ocindex.net/country/sweden/poland

Det dom inte tjänar på gungorna tar dom tillbaka med karusellerna
Citera
2026-09-09, 12:02
Medlem
Citat:

Jag tror inte att problemet handlar om religion. Problemet ligger i att det är något som är defekt i systemet här samt mentaliteten i väst som skapar någon form av psykologisk krigföring. Landsmän kommer ju förfan inte överens med sig själva här, alla är splittrade. Det finns ingen heder, respekt eller moral.

UAE är en polisstat där du har enormt hårda straff för minsta lilla. De lägger massor av resurser på säkerhet. Det mönstret kan du för övrigt hitta i alla länder som har den demografin. Gissa var Sverige är på väg med vår demografiska förändring? Vi ska också bli en polisstat. För det är tyvärr det enda som fungerar när man förändrar landet demografiskt på detta viset som Sverige har gjort.

Alternativet är att kriminella karteller styr landet som i Colombia. Eller att landet är genomkorrupt som Sydafrika.
Citera
2026-09-09, 12:07
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:
Sverige är inte ett halvt land och inte muslimskt, utan ett helt land med religionsfrihet.

Religionsfriheten är problemet, den måste skrotas. Islam måste förbjudas och alla moskéer måste rivas.
Hur jävla svårt är det att förstå?
Citera
2026-09-12, 15:26
Medlem
Polen är väl inte tryggt. Deras fängelser är knökfulla med grova våldsbrottslingar. Visserligen så sitter dom inne längre. Men är ändå knökfulla.
Citera
2026-09-12, 16:00
Medlem
EmMEw0w93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Om det på en plats bor en massa rika människor och man samtidigt har en polisstat med höga straff då blir det inte många personrån.

Tar man in de sämsta kategorier från respektive land, obildade, kriminella, fattiga då kommer då får man resultat därefter.

Jag trodde att muslimer automatiskt är ett problem oavsett rik eller fattig. Är du muslim så är du livsfarlig.
Citera
2026-09-13, 10:37
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:

va har invandrare med islam att göra? (förutom att Sverige till 90% bara tar in muslimer)

Att dom kan språket visar inte på nån anpassning, bara att svenska skolan gjort sitt jobb bra och lärt dessa analfabeter.
Dessutom lär man sig språk nästan automatiskt upp till 15
Att man lär sig tala som i den region man befinner sig i är inga som helt bevis på att man inte är fientlig
Min kompis katt har börjat vifta på svansen för att den bor med en hund, den klöser hunden ändå
Citera
2026-09-13, 10:41
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Jag trodde att muslimer automatiskt är ett problem oavsett rik eller fattig. Är du muslim så är du livsfarlig.

ja, om islam innebär att du behöver agera såhär

http://www.islam-for-dummies.com/
Citera
2026-09-13, 10:56
Medlem
rex144s avatar
Citat:

Ja även muslimer sköter sig när de lever i en polisstat med drakoniska straff.

Men när de sedan flyttar till ett öppet samhälle i Europa då då släpper alla spärrar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in