2026-09-07, 15:46
Medlem
Hej Flashback. Som vanligt i mina inlägg så kommer jag här med något potentiellt onödigt eller irrelevant. Men jag undrar hur ni på Flashback hanterar era bipolära impulser. Har sällan agerat på dem innan men nyligen har jag haft grövre och mer återkommande impulser som jag har haft svårt att hantera. Mest med mat, alkohol och bokade även en jävla tatueringstid idag som kommer påverka min ekonomiska situation negativt. Har ni några bra tips för att hantera dessa? Kan tillägga att jag har fina relationer och bra stöttning i detta.
Hoppas ni har det gött!
Med vänliga hälsningar
Ebolakvartetten.
Citera
2026-09-07, 15:48
Avstängd
Zeusminhunds avatar
När du får skov så ta din medicin eller sök hjälp av vården.
Citera
2026-09-07, 16:01
Medlem
Hur många gånger har du varit otrogen?
Citera
2026-09-07, 16:04
Moderator
Maviels avatar
Omge dig med människor som kan agera ett klokt omdöme till dig när du själv har svårt att avgöra. Fråga dig själv tre frågor varje gång du får en impuls. Vill jag? Kan jag? Bör jag? Svara dig själv ärligt på dessa frågor, och är det nej på en av dem så låt bli hur stor impulsen än är.
Citera
2026-09-07, 16:25
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Omge dig med människor som kan agera ett klokt omdöme till dig när du själv har svårt att avgöra. Fråga dig själv tre frågor varje gång du får en impuls. Vill jag? Kan jag? Bör jag? Svara dig själv ärligt på dessa frågor, och är det nej på en av dem så låt bli hur stor impulsen än är.

Gäller inte när man vill köpa något kul och onödigt istf att betala en räkning
Jag vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in