2026-09-09, 16:54
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Jo. Sant. Men likväl.
Vi behöver få en bättre ton i samhället.

Jag håller nog med dig, tonen har börjat bli rätt kass. Trodde aldrig jag skulle säga det.
Citera
2026-09-09, 17:38
Medlem
fizzles avatar
Ingen aning vad eller vem Chang Frick är, affischerna är riktigt bra dock !!
Citera
2026-09-09, 18:26
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
Jag håller nog med dig, tonen har börjat bli rätt kass. Trodde aldrig jag skulle säga det.

Tone har det, tyvärr. Och det blir bara värre och värre.
Politiker och journalister har ett stort ansvar. Men de blir bara värre och värre. Människor tar efter.
Citera
2026-09-10, 08:58
Medlem
bunnyboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pandark23
Stora klyftor säger man om klyftan mellan brösten, inte om brösten, och är ett allmänt vedertaget begrepp.

"Stora klyftor" aldrig hört nån säga det ens i högstadiet ("cleavage" på engelska dock). Men jag behöver uppenbarligen umgås med fler folk dömda för HMF för att vara nere med snacket
Citera
2026-09-10, 16:52
Medlem
deddds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattmasen08
Fast majoriteten av de som rör sig i en kommun bor ju också där eller tar till sig lokala frågor genom att vistas där ofta (ex. genom att arbeta där). Kan uppskatta att de lokala affischerna är lite mer konkreta än på riksnivå. För mig är det uppenbart att UP hellre vill lägga miljarderna på Uppsalas välfärd (kanske skola, omsorg) än spårvägen. Sen kan det kanske bli väl fjuttigt ibland. M i Sundbyberg har en affisch:
"Återöppna gångtunneln under tågspåret". Kanske inte en avgörande fråga för vilket parti man ska rösta på, hoppas jag.

Ps. Uppsala spårväg är ett av de största och mest omdebatterade infrastrukturprojekten i Uppsalas moderna historia.
Som sagt. "helt intetsägande från någon utifrån som inte är insatt i lokalpolitiken".
Citera
2026-09-11, 00:13
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Han skulle aldrig gått ut med att han gjorde satir valaffischerna, så hade de allt fått fortsätta och klura på vem det var!

Dan Park hade blivit prime suspect.
Eller serieförlaget Galago (om de ens finns kvar).
Citera
2026-09-11, 00:15
Medlem
Vitiss avatar
Tror ni @ affischerna kommer få ett samlarvärde?
Citera
2026-09-11, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis

Nej! Hade han inte gått ut med det omgående utan hållit dem på halster, så hade han kunnat följa upp med något nytt efter valet, så hade folk börjat diskutera vad som egentligen händer i Uppsala och det hade blivit massa mediespekulationer.
Hade han sedan gått ut med det ett halvår senare, så hade det mer kunnat bli lite kult över hysset.
Citera
2026-09-11, 10:47
Medlem
Citat:

Syftar du på https://karnkraft.se/affisch
Finns säkert en hel del som vill ha en egen. Frågan är om de också vill ha kärnkraft?
Citera
2026-09-12, 09:20
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Dan Park hade blivit prime suspect.
Eller serieförlaget Galago (om de ens finns kvar).

Jag vill rätta mig själv.
Inte Galago; det var Kartago som gav ut en pocketbok med fejkade löpsedlar.
Precis hur kul som helst!
👌
Citera
2026-09-13, 13:55
Medlem
Den där med Amanda Lindh var ju kanon!🤣Även fåglar ska ha nånstans att bo (förstår inte att man blir upprörd av den, snälla!)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in