2026-09-07, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
Folk skulle handla lika mycket på ica oavsett reklam eller ej.

Du borde höra av dig till ICA med ditt tips om hur de kan öka sin vinst med över miljarden per år. Förhandla till dig en 10 %-ig tipspeng så behöver du inte jobba mer i ditt liv.
Citera
2026-09-08, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Nej, Zoega totaldominerar kaffe-försäljningen i skåne.

De gör inte reklam. Men i skåne är det märket man har lockvare-kampanjer om mer än något annat.

Jag skiter fullständigt om det är en fujitsu, dell eller hp. Apple kan jag inte ha då de utelåser mig från mitt eget konto.
Så nej jag köper datorer (och telefon) helt oberoende av reklam.Men helt kommer man inte undan. vilket jag skriver om tex nike.

Om du hade köpt grejer utan reklamen, så hade du väl konsekvent valt det billigaste alternativet, alltid?
Citera
2026-09-08, 10:15
Medlem
Ja, skönhetsprodukter, schampo och kosmetika.

Men det är oftast mer riktad reklam, t ex på youtube.
Citera
2026-09-10, 13:10
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusminhund
Ja det har jag gjort om jag redan hade tänkt köpa typ en ny dator eller tv men reklam är ju mest att det sätter sig i vårt undermedvetna, det finns väl studier på det.
Jag tror att jag är det levande beviset på att reklam inte fungerar på alla. Som jag skrev tidigare så var det på tidigt 90tal som jag köpte något som funnits i TV-reklam.
Citera
2026-09-10, 13:11
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Håller inte med.
Cola, pepsi, och mcdonalds har blivit populärt för att folk faktiskt gillar produkterna.
Däremot finns det andra saker som tex klädesmärken osv som blivit stora endast pga att kändisar användt och marknadsfört deras produkter, Nike är ett urmärkt exempel.

Folk började inte köpa iphone pga att apple marknadsförde med reklam, nej, folk köpte iphone för att dom gjorde bra telefoner och rent av var fört med en produkt.
Apple bra telefoner? Ja hej du....
Citera
2026-09-10, 13:16
Avstängd
Zeusminhunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Jag tror att jag är det levande beviset på att reklam inte fungerar på alla. Som jag skrev tidigare så var det på tidigt 90tal som jag köpte något som funnits i TV-reklam.

Det är bara vad du tror, studier visar annat.
Citera
2026-09-10, 13:25
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusminhund
Det är bara vad du tror, studier visar annat.
Du har inte studerat mig så hur kan du ens uttala dig? Inte alla är mottagliga för reklam.
Citera
2026-09-10, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Apple bra telefoner? Ja hej du....

visst går det att diskutera, apple var iaf väldigt mycket bättre än sina konkurrenter de första åren när smartphones kom, men man såg ju sen att framför allt samsung gått fram väldigt bra och idag är samsung vldigt populära på mobilmarknaden.
Har själv en samsung just för att jag tycker iphones användarvänlighet suger, deras menyer och alllt är fan skit samt man måste betala för appar.

Men det är väl som typ med ferarri och vissa sportbilar som historiskt sett varit ganska ensamma på marknaden.
För 20 år sedan tyckte folk att 500hk i en ferarri var mycket, men sedan flera år tillbaka finns det helt vanliga bilar med ungefär så mycket hästkrafter.
Volvo ex60 har fan 680 hästkrafter!
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in