2026-09-07, 13:36
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Det är en sån skillnad mot Expos sk avslöjande. Här publicerar man inläggen de har delat, ordagranna kommentarer och företrädarna är kontaktade och får kommentera. Dock går det inte riktigt att försvara. V är en kloak av terrorromatiker.

Ja, den artikeln håller toppkvalitet i tydlighet. Borde studeras i journalistutbildningar.

Allt är snyggt uppställt. Kandidaterna presenteras och separeras av en stor banner med namn/ålder/kommun/val till. Åsikterna personerna stöttar och tycker på sociala medier redovisas rakt upp och ner. Ovanpå det en intervju med varje person där de har möjlighet att uttala sig och förklara eventuella missförstånd. Och det hela avslutas med en kommentar från partidistriktet.

Politikerna och partiet har alltså fått möjlighet att ge sin syn på saken. Så ingen kan säga i efterhand att det aldrig fick chansen att säga hur det hela låg till.

Därför är den här artikeln farlig för partiet. För de berörda gräver sina egna gravar ännu djupare med sina svar till journalisten. Det som syns på sociala media är verkligen vad de står för. De har inte ”råkat” delat ett inlägg.

Jag har svårt att se att partiet kan ifrågasätta artikeln. Att de skulle tycka att Expressen har gjort en höna av en fjäder. Allt står nämligen där svart på vitt. Bevis från nätet finns. Intervjuer finns. Allt är så skrämmande tydligt av det som presenteras. Och ingen av de inblandade verkar se nåt fel i det hela. Det i sig säger nåt om kulturen i partiet. För det är inte en enda kommun det handlar om. Inte en enda lokalförening. Det är alltså inte ett lokalt fenomen. Det är nåt större än så.
Citera
2026-09-07, 13:41
Medlem
Alla som inte sållar sig till den Västerländska extrema mittenfåran kastas ur politiken, oavsett om man är vänster eller höger.
Citera
2026-09-07, 13:52
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Ja, och Expressen tar bara med de som ger värst uttryck för sitt hat. Reportern talar om att de annars hade varit hundratals v-ledamöter som sprider hat mot judar

”Inas Hamdan berättar för mig att hon satte ribban väldigt högt i granskningen. Om hon också hade inkluderat de som deltagit i demonstrationer där det förekommer antisemitiska budskap och terrorflaggor, de som liknat Gaza-kriget vid Förintelsen och de som spridit antisemitiska stereotyper av israeliska politiker skulle det ha handlat om hundratals kandidater”

https://www.expressen.se/ledare/patrik-kronqvist/judehat-gar-bra-nar-vansterpartiet-fiskar-roster/

Ja, vad ska man säga. Skönt att media har lagt krutet på V i år. För är det ett parti som behöver städa upp i sina egna led, så är det ju V.

Citat:
Ursprungligen postat av BiskopBrask
Hejsan liapunov 13,

Jag är återkommande förvånad över att så många i den aktuella politiska debatten och valrörelsen uppfattar vänsterpartiet som en vanligt riksdagsparti. Som när partiledare höttar med fingret och säger "nu måste ni städa upp".

För mig är vänstern ett parti med ett dubbelt januansikte, man gör sken av att man är antirasistiskt, demokratiskt, för jämlikhet, vill ha en bidragsstat osv, medan samtidigt vill man ha väljare som är antijudiska, för islamiska terrorister, för revolutioner i olika länder, för hederskulturer osv.

För mig är det uppenbart att vänstern är ett extremparti, och borde behandlas som ett sådant. Och vänsterväljarna är inte för den demokrati vi har i Sverige utan för ett extrem religiös stat.

Jag förstår inte varför de sju andra partier håller på och tjafsar om "vänstern ska städa upp". Det rimliga borde vara att förklara V som det vänsterextrema parti de är, och inte be dem ändra sig. Lämna dem därhän. Ta inte debatten. De är inte ett parti att respektera.

Ja, det har stört mig i så många år att folk och media mest talar om högerextremism och deras våld, men att man helt blundar för vänsterextremismen och deras våld. Ingetdera är rätt. Men båda borde synas i sömmarna lika tydligt. Och i synnerhet ett riksdagsparti som V som definitivt har kopplingar till vänsterextremism. Och terrorism inte att förglömma som vi märker nu.
Citera
2026-09-07, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Det är helt normaliserat att uttrycka judehat i vänsterpartiet. Dom som sitter på högre positioner
är dock mer försiktiga i hur dom uttrycker sej för att inte få fel blickar på sej.

Hur kan man hata judarna i Sverige?? Träffat en jude i hela mitt liv i Sverige, men jag bor i mellan Sverige, dock inte i Stockholm. Många skådespelare och artister är judar i Sverige och i världen, de är duktiga och är som vilken etnisk svensk som helst, de som bor i Sverige.

Däremot har jag träffat tusentals muslimer i Sverige. Så vad är problemet med judarna i Sverige?
Problemet är väl landet Israel och övriga 52 länderna i Mellanöstern. Deras hat och krigande mot varandra.
Vi i Sverige har inget med muslimernas och judarnas Mellanöstern hat mot varandra och sinsemellan att göra. Jag orkar inte med alla dessa tusentals muslimer som jag ser i våra städer som prackar på mig deras religion. Sedan hör man dem på 100 meter avstånd, när de pratar med varandra eller i sina mobiler, då de måste skrika och pratar högt, när de pratar.

Så för att få ordning på Sveriges befolkning så måste vi nog kräva att alla blir Kristna och tror på Jesus och att han är Guds son. De som inte vill bli kristna får väl bli ateister.
Men vi kan inte ha en massa religiösa fanatiker som hatar varandra i Sverige.
Citera
2026-09-07, 14:00
Medlem
Conny63s avatar
Aj aj då upp till 100 tals till i granskningen av Expressen sades det nu . Man kan säga kris nu .
Citera
2026-09-07, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laflashback
Jag var på ett av Nooshis tal för en tid sedan, först fördömde hon Israel varpå hela publiken jubla högt, sedan fördömde hon Ryssland och 80% av publiken satt tyst och applådera inte ens.

Det förvånar mig inte. Däremot har jag inte fattat varför Ryssland har så stort stöd bland muslimer. Är det för att Putin är nära vän med många muslimska diktaturer, att det bor många muslimer i Ryssland. Är det för att man hatar Ukraina.
Ryssland har ju som USA gjort massa skit i muslimska länder också så det finns skäl att hata han.
Citera
2026-09-07, 14:11
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av valsmoms
Alla som inte sållar sig till den Västerländska extrema mittenfåran kastas ur politiken, oavsett om man är vänster eller höger.

Är mittfåran extrem för att den inte lika gärna stödjer politiskt våld på samma sätt som ytterpartierna?

Det är ju inte Expressen som uteslutit medlemmarna. Det är partiet. Det är de som bestämt att de personerna inte ska få vara valbara.

V hade inte behövt det. De hade kunnat behålla alla som hyllat Hamas dödande, behålla alla som sett judekonspirationer i varje liten detalj, behålla alla som ansett att israelerna säljer döda palestiniers kött på McD. Sagt att partiet är en öppen famn för de som stöttar terrorism. Sagt att lite politiskt våld har aldrig skadat nån. Sagt att det är högt i tak hos oss. Sagt att rasism är okej, bara den inte är riktad mot muslimer och folk från Mellanöstern bortsett från judar.

Varför gör de inte det? För de hoppas på att äntligen få vara med och regera om de rödgröna vinner. Inte bara vara ett stödparti som alla andra gånger. De är kåta på makten precis som alla andra partier. Inget undantag där. Så då måste de rensa lite i leden. Annars får de inte vara med och leka. Svårare än så är det inte. Sen kunde internt tycka samma sak som de uteslutna. Men fasaden måste vara lite mer polerad.
Citera
2026-09-07, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conny63
Aj aj då upp till 100 tals till i granskningen av Expressen sades det nu . Man kan säga kris nu .

Ja, hon börjar bli riktigt riktigt jobbig hon Inas Hamdan.

Dax för expo att på allvar försöka gräva fram något elakt om hennes så att hon får
sparken ?
Citera
2026-09-07, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Ja, den artikeln håller toppkvalitet i tydlighet. Borde studeras i journalistutbildningar.

Allt är snyggt uppställt. Kandidaterna presenteras och separeras av en stor banner med namn/ålder/kommun/val till. Åsikterna personerna stöttar och tycker på sociala medier redovisas rakt upp och ner. Ovanpå det en intervju med varje person där de har möjlighet att uttala sig och förklara eventuella missförstånd. Och det hela avslutas med en kommentar från partidistriktet.

Politikerna och partiet har alltså fått möjlighet att ge sin syn på saken. Så ingen kan säga i efterhand att det aldrig fick chansen att säga hur det hela låg till.

Därför är den här artikeln farlig för partiet. För de berörda gräver sina egna gravar ännu djupare med sina svar till journalisten. Det som syns på sociala media är verkligen vad de står för. De har inte ”råkat” delat ett inlägg.

Jag har svårt att se att partiet kan ifrågasätta artikeln. Att de skulle tycka att Expressen har gjort en höna av en fjäder. Allt står nämligen där svart på vitt. Bevis från nätet finns. Intervjuer finns. Allt är så skrämmande tydligt av det som presenteras. Och ingen av de inblandade verkar se nåt fel i det hela. Det i sig säger nåt om kulturen i partiet. För det är inte en enda kommun det handlar om. Inte en enda lokalförening. Det är alltså inte ett lokalt fenomen. Det är nåt större än så.
Dadgostars försvar är att de inte stod på valbar plats. Och?? De stod på Vs lista, de har i väljarnas och sina egna ögon företrätt V. Spridit info med avsändare en V-kandidat. Kunde hamnat som suppleant i nån nämnd. Tycker Dadgostar att det är det är oproblematiskt?

Ebba Busch ifrågasätter om Dadgostar öht bryr sig om att bekämpa antisemitismen i V och var hon själv står i frågan:

Citat:
Efteråt sa Busch att hon litat på var V-ledaren står, men att hon nu börjat ifrågasätta Dadgostar när det kommer till kampen mot antisemitismen.
Befogad fråga.
Citera
2026-09-07, 14:28
Medlem
ett2ett2ett2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Ja, vad ska man säga. Skönt att media har lagt krutet på V i år. För är det ett parti som behöver städa upp i sina egna led, så är det ju V.

Ja, det har stört mig i så många år att folk och media mest talar om högerextremism och deras våld, men att man helt blundar för vänsterextremismen och deras våld. Ingetdera är rätt. Men båda borde synas i sömmarna lika tydligt. Och i synnerhet ett riksdagsparti som V som definitivt har kopplingar till vänsterextremism. Och terrorism inte att förglömma som vi märker nu.
Vad är det för terrorism? Var är allt de sagt?
Vill se vad det är babblas om. Var finns meningar som skrivits??

"Och terrorism inte att förglömma som vi märker nu."
Alla Tidö-partier förnekar folkmordet av palestinier.

Terrorism är ett relativt begrepp, folkmord är folkmord.
Senast redigerad av ett2ett2ett2 2026-09-07 kl. 14:30.
Citera
2026-09-07, 14:29
Medlem
ett2ett2ett2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Dadgostars försvar är att de inte stod på valbar plats. Och?? De stod på Vs lista, de har i väljarnas och sina egna ögon företrätt V. Spridit info med avsändare en V-kandidat. Kunde hamnat som suppleant i nån nämnd. Tycker Dadgostar att det är det är oproblematiskt?

Ebba Busch ifrågasätter om Dadgostar öht bryr sig om att bekämpa antisemitismen i V och var hon själv står i frågan:

Befogad fråga.
Busch erkänner inte folkmordet av palestinier och babblar om "anti-semitism". Var finns länkar till vad som hänt??
Citera
2026-09-07, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ett2ett2ett2
Busch erkänner inte folkmordet av palestinier och babblar om "anti-semitism". Var finns länkar till vad som hänt??

https://www.expressen.se/nyheter/politik/har-sprider-v-kandidater-judehat-pa-natet-igen/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in