2026-09-10, 15:34
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Nu försökte jag belysa att Sverige gör allt för att få alla utom de som är svenskar i Sverige att känna sig välkomna.

Det du skrev missade emellertid helt det du ville poängtera. Fast det har ju inget i en språktråd att göra egentligen, men jag är ändå böjd att hålla med dig om det du skriver i detta inlägg.
Citera
2026-09-10, 15:43
Medlem
Är det riktiga människor som gör uttalet hos sj? För min bil uttrycker sig också jätteflummigt men det är ju för att det är nån slags språk-algoritm som jobbar. Skulle inte förvåna mig om sj har ersatt äkta människor med AI slop.
Citera
2026-09-10, 20:55
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.B
Är det riktiga människor som gör uttalet hos sj? För min bil uttrycker sig också jätteflummigt men det är ju för att det är nån slags språk-algoritm som jobbar. Skulle inte förvåna mig om sj har ersatt äkta människor med AI slop.

I trådstarten finn en länk och genom den kan följande läsas:
Ingen AI bakom uttalen
Trots de ovanliga uttalen handlar det inte om att en AI-röst har misslyckats med de svenska ortsnamnen.

Trafikverket uppger att både de svenska och engelska versionerna av ortsnamnen har spelats in av människor.
Citera
2026-09-10, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
I trådstarten finn en länk och genom den kan följande läsas:
Ingen AI bakom uttalen
Trots de ovanliga uttalen handlar det inte om att en AI-röst har misslyckats med de svenska ortsnamnen.

Trafikverket uppger att både de svenska och engelska versionerna av ortsnamnen har spelats in av människor.
Tack.

Ja då är det ju inget bra alls. Svenska människor ska kunna uttala svenska orter korrekt. Å andra sidan är jag inte särskilt förvånad. Skolan idag är åt helvete. Barnen får inte lära sig skriva och det förekommer nästan ingen läsning. ooh de använder datorer mestadels i undervisningen.

Tro fan att det blir inlånade slangord och ”walla bruh” då.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in