2026-09-07, 21:07
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giacomina
Han gjorde bokstavligen talat mål från halva planen mot en bra fotbollsnation (visserligen var det öppet mål) vilket i kvalet bidrog till att Sverige hamnade i VM 2018. MÅL FRÅN HALVA PLANEN | Highlights VM-kval 2017 | Sverige - Frankrike 2-1

Bästa målet jag har sett i blågult är Knetens mot Brasilien 94, med Brolins overkliga förarbete. Sublimt!
Citera
2026-09-07, 23:02
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giacomina
Han gjorde bokstavligen talat mål från halva planen mot en bra fotbollsnation (visserligen var det öppet mål) vilket i kvalet bidrog till att Sverige hamnade i VM 2018. MÅL FRÅN HALVA PLANEN | Highlights VM-kval 2017 | Sverige - Frankrike 2-1
Snyggt mål av Toivonen.

Men det enda unika här är ju dundertabben till den franska målvakten.
Citera
2026-09-12, 18:16
Medlem
Kalikamars avatar
Bästa målet någonsin vet jag inte men fint är det. Inte alls så enkelt som folk verkar vilja tro heller.

Toivonen har gjort en hel del riktigt fina mål i landslaget och några väldigt viktiga också.

Det snyggaste målet jag sett göras i landslaget är nog Johan Elmanders mål mot Ukraina i en Cyprus Cup 2011.
Han slog till på volley med en riktig rökare upp i krysset från typ 30 meter efter att Zlatan liksom felvänd bröstat fram bollen mot Elmander från en långboll. Kameramannen blev grundlurad och hängde inte med. Bortglömt mål i en bortglömd match, men onekligen ett av de vackraste.
Senast redigerad av Kalikamar 2026-09-12 kl. 18:23.
Citera
2026-09-12, 18:26
Medlem
Duvlorts avatar
Tycker Girouds 0 - 1 mål i samma match är bra mycket snyggare, Toivonens är ju lite spektakulärt kanske.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in