2026-09-06, 10:02
Medlem
Terrorstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Var frågades det om det var många, kan du citera….?

Jag ser nån då och då

Jag kommenterade ditt ursprungliga inlägg där du gav sken av att mena att det skulle finnas elektriska motorcyklar. Det gör det, och som jag svarade så börjar de komma.

Så om du nu vill tramsa som en barnungen för att andra svarar seriöst på dina infantila påståenden och kalla folk för pucko, så kör på och bekräfta vilken figur du redan hintat att du själv är.

Du vet inget om motorcyklar, för gjorde du det hade du vetat att motorcyklister skrattar åt elhojar, som är så in i helvete ovanliga att man aldrig ser dem på vägarna.

Förbränningsmotorn försvinner ingenstans. Pucko.
Citera
2026-09-06, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terrorstorm
Du vet inget om motorcyklar, för gjorde du det hade du vetat att motorcyklister skrattar åt elhojar, som är så in i helvete ovanliga att man aldrig ser dem på vägarna.

Förbränningsmotorn försvinner ingenstans. Pucko.

Om du tittar i spegeln så ska nog hitta puckot där..

Du verkar ha svårt för läsförståelse

Som jag förklarade så var jag dum nog att svara på ditt redan från start infantila påstående och raljerande.

Ingen har sagt att de kryllar av elmotorcyklar, men du påstår att man inte kan se dem på vägarna, och det är ett direkt faktafel.

Jag ser faktiskt sådana lite då och då, lite varstans i landet, vilket jag redan förklarar. Men då löper du amok som en dåre….

Här har du lite fakta om detta

Citat:
Det finns cirka 2 000 till 2 500 eldrivna motorcyklar i trafik i Sverige.

Det totala antalet registrerade motorcyklar i landet uppgår till nästan 340 000. Elmotorcyklar utgör därmed fortfarande en väldigt liten del av det totala MC-beståndet (mindre än 1 procent).

Marknadstrender för elmotorcyklar i Sverige
Även om det totala antalet är lågt har utvecklingen och nyregistreringen av eldrivna motorcyklar pekat uppåt

Ökad försäljningsandel: Under 2024 utgjorde elmotorcyklar 2,1 procent av alla nyregistreringar. Den siffran ökade markant under 2025 då 5,4 procent av alla nyregistrerade motorcyklar var eldrivna.

Urbana pendlare leder vägen: Det är framför allt i segmentet för lätta och mellantunga motorcyklar (motsvarande 80 till 300 kubik) som eldriften ökar. Dessa används främst för pendling i stadsmiljö där det är smidigt att ladda hemma eller på arbetsplatsen.

Kulturell skepsis bland tunga MC: Inom segmentet för tunga motorcyklar (över 500 kubik) finns det fortfarande en viss skepsis mot eldrift, vilket gör att omställningen där går betydligt långsammare än för exempelvis personbilar.

Så det kommer garanterat att öka med elmotorcyklar, även bland de tyngre domen.

Förbränningsmotorn är helt klart seglivad, men att den skulle leva för evigt är nog rätt infantilt att tro. Och även om det talats om förbränningsmotorns död i decennier och den bara fortsatts att utvecklats och bli bättre och bättre, så kommer det någon gång att ske att utveckling av annan modernare teknik kommer att ta över. Och då är det nog bland medborgarnas mer privata transportmedel det sker först, då det är lättare att ställa om till eldrift i sådana fordon än t ex tyngre fordon, fartyg eller flyg.

Förövrigt har jag skruvat på bilar motorer och t o m motorcyklar sen 70talet typ, och har kört en del motorcykel med. Från 125-1000+ CC

Försök nu att tagga ner attityden så vi slipper misstänka att du är en fjortis på mellis bakom tangentbordet….
Citera
2026-09-06, 11:51
Medlem
Terrorstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Om du tittar i spegeln så ska nog hitta puckot där..

Du verkar ha svårt för läsförståelse

Som jag förklarade så var jag dum nog att svara på ditt redan från start infantila påstående och raljerande.

Ingen har sagt att de kryllar av elmotorcyklar, men du påstår att man inte kan se dem på vägarna, och det är ett direkt faktafel.

Jag ser faktiskt sådana lite då och då, lite varstans i landet, vilket jag redan förklarar. Men då löper du amok som en dåre….

Här har du lite fakta om detta

Så det kommer garanterat att öka med elmotorcyklar, även bland de tyngre domen.

Förbränningsmotorn är helt klart seglivad, men att den skulle leva för evigt är nog rätt infantilt att tro. Och även om det talats om förbränningsmotorns död i decennier och den bara fortsatts att utvecklats och bli bättre och bättre, så kommer det någon gång att ske att utveckling av annan modernare teknik kommer att ta över. Och då är det nog bland medborgarnas mer privata transportmedel det sker först, då det är lättare att ställa om till eldrift i sådana fordon än t ex tyngre fordon, fartyg eller flyg.

Förövrigt har jag skruvat på bilar motorer och t o m motorcyklar sen 70talet typ, och har kört en del motorcykel med. Från 125-1000+ CC

Försök nu att tagga ner attityden så vi slipper misstänka att du är en fjortis på mellis bakom tangentbordet….

Du ljuger, din tönt. Det finns ingen motorcykelentusiast som skulle få för sig att byta bensin mot el. Det finns bara inte. Det är som att övertyga en fotbollsfanstiker att boule egentligen är framtidens bollsport.

Håll käft och sitt ned nu, eller ta din elmoped och försvinn.
Citera
2026-09-06, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terrorstorm
Du ljuger, din tönt. Det finns ingen motorcykelentusiast som skulle få för sig att byta bensin mot el. Det finns bara inte. Det är som att övertyga en fotbollsfanstiker att boule egentligen är framtidens bollsport.

Håll käft och sitt ned nu, eller ta din elmoped och försvinn.

Jaha, allt handlar endast om entusiaster….?
Hur många gånger ska du flytta målstolparna….?

Var påstod jag nåt alls om motorcykelentusiaster…? Citera eller erkänn att du inte är läskunnig…

Jag har ingen moped över huvud taget, sen 70talet

Fortsätter du tramsa som är det läge för RP på dina inlägg

Tråden handlar om norrmän och om de kan köra manuella bilar, det kan de generellt sett fortfarande, trots att automatbilar blir fler och fler.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in