2026-09-07, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
Många bra tips, tack!
Hittade Kayak. Där kan man använda flygplansmodell i filter redan när man söker på flight.

Enligt Grok m a p Arn-Bkk så flyger Thai & Finnair med Airbus och byter ytterst sällan ut mot Boeing.

Thai är mixad flotta, 20-25 st Boeing 777 & 787 i drift samt flera beställda.

Finnair har 100 % airbus på långlinjerna men på flyget till Helsinki kan du råka ut för
ATR ( Propeller ) och Embraer ( Brasilien byggda )
Citera
2026-09-07, 22:26
Moderator
Lobengulas avatar
Jag använder expertflyer.com, kostar dock 100 kr/mån. Men för det så kan man se planerade flygningar några dag i förväg och vilket plan de tänker använda, man kan också se historik om de tidigare micklat med andra flyg.

Nu struntar jag i om det är Airbus eller Boeing, jag är mer intresserad av vilka platser som är lediga och det kan man också se på "seatmap". Man kan se om det är fullbokat eller inte.
Citera
2026-09-07, 22:49
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Jag använder expertflyer.com, kostar dock 100 kr/mån. Men för det så kan man se planerade flygningar några dag i förväg och vilket plan de tänker använda, man kan också se historik om de tidigare micklat med andra flyg.

Nu struntar jag i om det är Airbus eller Boeing, jag är mer intresserad av vilka platser som är lediga och det kan man också se på "seatmap". Man kan se om det är fullbokat eller inte.

Glömde att jag också har abonnemang på flightradar24.com. De kompletterar liksom varandra FR24 och Expertflyer
Citera
2026-09-08, 02:40
Medlem
Antexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Thai är mixad flotta, 20-25 st Boeing 777 & 787 i drift samt flera beställda.

Finnair har 100 % airbus på långlinjerna men på flyget till Helsinki kan du råka ut för
ATR ( Propeller ) och Embraer ( Brasilien byggda )

Thai har bara kört A350 ARN-BKK de senaste åren.

Tidigare körde man trippel sjuan. Och då med fördelen att dom sålde premium economy för stolarna i den bakre business delen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in