2026-09-04, 22:17
Medlem
One2Manys avatar
Älskar det, regn är det bästa vädret.

Det låter mjukt och avslappnande, det är vackert att se på (och badar välden i ett mjukt, grått filter som är vilsamt för ögonen), det luktar helt underbart och renar världen, och det är skönt mot huden, om det så är svalkande regn en het sommardag eller tungt och iskallt höstregn så man drar sig djupare in i sina varma ytterkläder för att mysa lite extra.

Fem av Sex sinnen får sig en fantastisk upplevelse av regn.

Att ligga på sängen med öppna fönster, när regnet vräker ner utanför och ett tunnt dis av regntung luft sakta fyller rummet. Det är himmelriket.

Regn är underbart.
2026-09-04, 22:25
Medlem
Tungrodds avatar
Ja jag gillar när det regnar lagom mycket. Helst inte nåt "busväder", men lite höstregn är mysigt!
2026-09-04, 22:26
Medlem
Jo, regn en mörk kväll i oktober är det bästa som finns.
2026-09-04, 22:29
Medlem
Det finns inga grannar ute då så det har sina fördelar
2026-09-04, 22:31
Medlem
Graavargs avatar
Jag gillar allt väder. Och att var ute i det.
2026-09-04, 22:44
Medlem
Fått 27 mm senaste veckan. Gräsmattan är grön igen. Riktigt fin. Men.....snart är det snö på den. Kortvarig lycka. Men sånt är livet. 7 månader av skitväder och mörker väntar oss. Bit ihop, vikingar.
2026-09-04, 22:59
Medlem
Borasare1980s avatar
Ja, bor man på bottenvåning i ett bostadsområde kan man ha fönster öppet på glänt och få in frisk luft när man ska sova utan att behöva höra skrikiga ungar utanför eftersom de håller sig inomhus vid regn. Hade det varit torrt sommarnattsväder hade de varit ute och väsnats långt efter midnatt där jag bor.
2026-09-04, 22:59
Medlem
auruns avatar
Ska jag bara vara hemma eller hemma men åka och handla lite och så, så älskar jag regn. Sjukt mysigt. Älskar smattret mot fönstret och mörkret. Sitta hemma i soffan och njuta, eller lägga sig under täcket och kolla på tv.

Älskar att köra bil i regn.

Sitter jag på krog tex får det också gärna regna.
2026-09-04, 23:00
Medlem
Zaedrewss avatar
På våren och sommaren kan det vara nice med regn. Sommarregn är ju en favvo. Frisk luft efteråt. Detta som väntar med höstrusk är ju inte lika kul.
2026-09-04, 23:08
Medlem
Norrbagg79s avatar
Bara om det regnar pengar.
2026-09-04, 23:14
Medlem
supremanics avatar
Jag älskar att vakna i tält när det regnar lagom. Brukar då öppna tältet och ligga och ha utsikt medans man slumrar till igen. Väldigt rogivande när luften är frisk och det droppar mot tältduken.
Hatar dock regn om man måste packa ihop tältet medans det fortfarande regnar...
2026-09-05, 00:05
Medlem
Älskar regn. Älskar ljudet mot fönstren. Älskar hur det känns ute efter regn. Älskar att promenera när det duggar ute. Men är inte så roligt bli alldeles genomblöt så stannar inne när det öser ner. Men det är verkligen balsam för kroppen lyssna på regnet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in