2026-09-04, 22:52
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Såg att ica hade coca cola 50cl burkar vilket fick mig att tänka tillbaka på 90-talet.
Kunde inte låta bli att köpa hem 5 st ( dricker nästan aldrig läsk ) bara för nostalgin
När man satt fram sin tjock tv drack kall cola och en skål chips
Självklart va det nån actionrulle som man hade hyrt på lokala macken

Ja, med Arnold.. Som den här:
https://www.youtube.com/watch?v=374cSGtSx7o

-Men inte drack man CC då, det var öl.

Kommer inte ihåg när Pripps slutade med Coca-Cola dock, kanske när Pripps blev uppköpta av Carlsberg? (Någon EU-regel som sa att ett bryggeri inte får ta över hela marknaden)

När jag jobbade på Systemet, fick vi gratis Coca-Cola av Pripps till personalrummet.
Men det var 33cl-burkar. (Inga flaskor)
Citera
2026-09-04, 23:18
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
Exakt. Enliters i glas. De har jag inte sett på mer än 30 år.
Jag tänker på PET.
Citera
2026-09-04, 23:20
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Såg att ica hade coca cola 50cl burkar vilket fick mig att tänka tillbaka på 90-talet.
Kunde inte låta bli att köpa hem 5 st ( dricker nästan aldrig läsk ) bara för nostalgin
När man satt fram sin tjock tv drack kall cola och en skål chips
Självklart va det nån actionrulle som man hade hyrt på lokala macken

Jag såg dem också. Kul nostalgi. När jag var liten så fanns det 3L Cola också, har för mig att de hette "Magnum" eller nåt liknande. Det var ju innan läsk var farligt
Citera
2026-09-05, 00:33
Medlem
Pruttars avatar
Jag saknar de små vanliga burkarna på 33cl som det var förr. Smakade annorlunda också, har de bytt recept?
Citera
2026-09-05, 00:39
Medlem
laughingducks avatar
Bara nostalgi av långhylsa som infan sig .
Smaken var som vanligt när man köpt den på pet 1,5 🤔
Citera
2026-09-05, 07:18
Medlem
Av nån anledning känns det sjukt mycket bättre med 0,5l burkar än de smala 33rna, och inbillarigvatt de är godare också ( ren placebo), dock rätt meningslöst att betala 50% mer i literpris än för 33rna, men löper en ibland ( och har köpt en av varje till min samling av burkar som är limited edition)
Citera
2026-09-05, 10:45
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baheera
Av nån anledning känns det sjukt mycket bättre med 0,5l burkar än de smala 33rna, och inbillarigvatt de är godare också ( ren placebo), dock rätt meningslöst att betala 50% mer i literpris än för 33rna, men löper en ibland ( och har köpt en av varje till min samling av burkar som är limited edition)

Har du 5 litersburken som såldes ett tag på bordershopen vid Puttgarden på 90talet?
Citera
2026-09-05, 11:35
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torteras78
Ja!
Jag upptäckte för några år sedan att colan smakade skit, jag trodde först att det var något med just den burken, men alla burkar smakade dynga, så efter nästan 40 år av att ha alltid druckit Coca Cola så har jag bytt till Trocadero!

Pepsi gör samma sak med sin original, både socker och sötningsmedel, fast dom skriver det i innehållsförteckningen.
Fanta skrev inte sötningsmedel till en början, men jag tror det står där nu.

Det ör samma typ av äckliga smak i Fanta, Cola och Pepsi original, det går fan inte att dricka längre!
Samma med energidrycker. Vad jag sett är bara Red Bull utan sötningsmedel.
Citera
2026-09-05, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallbarhetnolla
Har du 5 litersburken som såldes ett tag på bordershopen vid Puttgarden på 90talet?

Tyvärr inte, vore riktigt coolt!
Citera
2026-09-05, 14:46
Medlem
Bankdosas avatar
Jag har druckit några burkar och tycker den är rätt smaklös jämfört med petflaska.
Citera
2026-09-05, 15:14
Medlem
.NateHiggers.s avatar
Det är väl samma skit som 33 cl.
Citera
2026-09-05, 21:00
Medlem
Drdeoos avatar
Bild finns
https://www.mathem.se/se/products/68993-coca-cola-coca-cola-superfan-edition/?utm_campaign=bb-mathem-shopping&gclsrc=aw.ds&gad_source=1&gad_campaignid= 22421836037&gbraid=0AAAAAD676nayCGllAhyQn8R4rJFj89 4pd&gclid=EAIaIQobChMIpaTl6o_YlgMVKAqiAx2IGQxnEAQY AiABEgKvZfD_BwE
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in