2026-09-05, 19:59
Medlem
Jag läser TS inlägg och ställer mig själv frågan, vad är fel med vad som har skett? Vem är offret?

Många prussiluskor här på Flashback verkar ogilla det i alla fall. Jag säger låt dom hållas
Citera
2026-09-05, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0moral
Jag läser TS inlägg och ställer mig själv frågan, vad är fel med vad som har skett? Vem är offret?

Många prussiluskor här på Flashback verkar ogilla det i alla fall. Jag säger låt dom hållas
Många juvenila här inne som inte begriper vad vad bla gränslöshet, toxiskt ledarskap, integritet och hur en arbetsplats bör fungera.
Vem säger att det måste finnas ett offer?
Om det är något som offret här så är det arbetsmiljön.
Du tror inte att en chef som bangar en anställd både ställer dessa två i en annan relation samt de övrigas relation till både chefen och den anställde. Jag tror alla vuxna hade tappat all respekt för den chefen.
Citera
2026-09-05, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Canonica
Många juvenila här inne som inte begriper vad vad bla gränslöshet, toxiskt ledarskap, integritet och hur en arbetsplats bör fungera.
Vem säger att det måste finnas ett offer?
Om det är något som offret här så är det arbetsmiljön.
Du tror inte att en chef som bangar en anställd både ställer dessa två i en annan relation samt de övrigas relation till både chefen och den anställde. Jag tror alla vuxna hade tappat all respekt för den chefen.

Ja inte minst som att det verkar som att det var hon själv som berättade om sina bravader till sina underställda. Nu används säkert samma personer för att försvara henne i samma ärende. Snacka om att greppa halmstrån…kanske dags att ta ansvar för sina bravader
Citera
2026-09-05, 21:57
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Wow, en fest med alkohol. Vad blir nästa nybets-scoop? "Präst drack kyrkkaffe efter gudstjänst"
Citera
2026-09-05, 22:52
Medlem
stokkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
Kanske är ute och cyklar när jag tänker... Men vad är det för typ av man och anställd hon lagt sig med på skolan egentligen? Är det en man (eller flera) med chefsbefattning eller är det lägre titlar? Lärare? Vaktmästare? Någon i tråden nämnde elevhälsan och vaktmästeriet. Blir inte många män att välja på... Varför skulle en med chefsbefattning festa tillsammans med vanliga anställda på skolan och dessutom ligga med dem? Tänker man efter är ju de allra flesta kvinnor. De manliga jag tänker på är lärare. Känner bara till en man som är vaktmästare (men måste väl finnas ett par till på den stora skolan). Var är mannens/männens ansvar i detta?

https://www.ekuriren.se/nyheter/flen/artikel/bjods-in-pa-somaliska-och-arabiska-da-kom-rekordmanga/rmpzmz6r

Bilden säger väl allt. Klassisk batikhäxa som gillar yngre blattar, case closed.
Citera
2026-09-06, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stokke
https://www.ekuriren.se/nyheter/flen/artikel/bjods-in-pa-somaliska-och-arabiska-da-kom-rekordmanga/rmpzmz6r

Bilden säger väl allt. Klassisk batikhäxa som gillar yngre blattar, case closed.
Fan vad kåt hon ser ut på sista bilden, längtar verkligen efter lite Flens-ost i skräppan.

Näe fan, hon verkar vara helt jävla gränslös. Och dessa inavel får ju inte ens dricka alkohol.
Jisses!
Citera
2026-09-06, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0moral

I skolans lokaler? Är du dum eller?
Citera
2026-09-06, 05:32
Medlem
Megalogics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allvar66
Fan vad kåt hon ser ut på sista bilden, längtar verkligen efter lite Flens-ost i skräppan.

Näe fan, hon verkar vara helt jävla gränslös. Och dessa inavel får ju inte ens dricka alkohol.
Jisses!

Undra om hon tog negern och araben samtidigt vid nåt tillfälle efter att bilden togs. Varför ser araben ut som en disneyskurk förresten, han ser oerhört lurig ut.
Citera
2026-09-06, 07:22
Moderator
HelgeBuks avatar
Vad rörigt det blev här när det började kastas ut namn. Nån sa chef för elevhälsa och vaktmästare, men så sa nån att det var den här C.E., men hon verkar ju ha varit rektor för skolan? Är hon oskyldig och den det handlar om i själva verket J.T.L?

Se inlägg: (FB) Flen, chef hade sex och spritfester i skolan – fick inte sparken.
Citera
2026-09-06, 07:29
Medlem
tchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KurtSchweinsteiger
https://www.ekuriren.se/nyheter/flen/artikel/chef-lamnar-efter-sex-och-alkohol-i-skola-i-flen/l61nzezj

En chef inom barn-, utbildnings- och kulturförvaltningen i Flen har lämnat sin tjänst efter en extern utredning om flera allvarliga missförhållanden.
Utredningen visar bland annat att chefen vid upprepade tillfällen haft sex i skolans lokaler och tillåtit alkohol vid fester och after work-träffar. Vid en av festerna ska deltagare enligt uppgifter ha druckit så mycket att personer kräktes på skolans toalett.
Chefen har medgett att alkohol förekommit i lokalerna och säger att det var fel, men förnekar kännedom om den mest omfattande festen. Chefen har också varit lönesättande chef för personer som hen haft privata relationer med, vilket utredarna anser kan ha inneburit en risk för jäv.
Trots omständigheterna blev chefen inte uppsagd utan anställningen avslutades genom en överenskommelse med kommunen.
Förvaltningschefen Jaana Moberg vill inte kommentera detaljerna i utredningen, men säger att kommunen har agerat och att regler och rutiner ska ses över.
Händelsen är dessutom den senaste i raden av höga chefer som lämnat barn-, utbildnings- och kulturförvaltningen i Flen under de senaste åren.

"Visselblåsningen kom ju i somras, det var då jag fick information om innehållet, säger Moberg.
Källor som Kuriren varit i kontakt med vittnar däremot om något annat. De uppger att chefen haft sexuella relationer i skolans lokaler i ungefär ett års tid och att detta har varit väl känt bland medarbetarna på förvaltningen".

Någon som vet mer om chefen och varför hen fick hålla på med sina skolorgier i ett år trots att förvaltningen tidigt kände till missförhållandena?
(Artikeln sammanfattad av AI.)

Sinnessjukt att människan inte fått sparken
Citera
2026-09-06, 07:31
Medlem
tchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megalogic
Undra om hon tog negern och araben samtidigt vid nåt tillfälle efter att bilden togs. Varför ser araben ut som en disneyskurk förresten, han ser oerhört lurig ut.

Haha. Bland det roligaste jag läst på länge. Word
Citera
2026-09-06, 07:48
Medlem
Kommuner är självstyrande och lever sina egna liv. Onekligen.....vad är det för lågbegåvade grisar som sitter på makten och härjar runt i obygden? Långt ifrån nobelfesten.

Helt sjukt, de har mentalt inte gått vidare sedan tonårsfyllan på högstadiet och livet kör på i samma hjulspår. Ingen uppryckning eller personlighetsutveckling här inte.

Rent allmänt trodde jag att fyllerifester var utrotat från offentlig sektor sedan många år.
Senast redigerad av Tissetiss 2026-09-06 kl. 07:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in