2026-09-05, 15:56
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
13åring som kör "i full fart" på trottoaren förbi fotgängare, tillräckligt nära för att bli omkullputtad.

Det är olagligt att köra elspark på gångbanor, idiotjävel.

Förstår att folk (äntligen) börjar lacka ut ordentligt på det respektlösa beteendet. Att hon kallades "muslimjävel" kan man ta med en grov skopa salt, det är alltid "rasistattacker" när det saknas vittnen.
Att du är så hatisk att du rättfärdigar ett så vidrigt beteende säger en hel del om dig. Flickan ska verkligen inte behöva utstå fysisk kränkning bara för att hon kör på fel ställe, hur tänker du egentligen?
Citera
2026-09-05, 15:59
Medlem
scraftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon10
Just i detta fall så verkar Yasmine vara arab.

Araber är de största rasisterna i världen, bara se på den arabiska slavhandeln hur de uttnytjade och mördade östeuropeiska och afrikanska slavar i 1400 år.

Samt hur de vill utrota judar.

Så spela hela det här rasistkortet funkar inte särskilt bra när araber är de största rasisterna själva.

Deras egna historia gällande rasism är extremt mörk.

Det är bara titta hur många kyrkor eller synagogar det finns i Saudiarabien så förstår du.

Att du ens kan ta på dig offerkoftan om rasism när din egen folkgrupp Valley Ghanem har mordhotat en politiker för att hon bar davidstjärnan är fullkomligt absurt.

Muslimerna ifrån mellanöstern logik= alltid offret, aldrig förövaren.

Fast deras egna historia består utav etnisk rensning och massmord.
250 000 judar år 1948 I Marocko tex idag bara 2-3 000 judar.
Ironiskt att du påstår att en människa är rasist pga dennes eventuella etnicitet. Det blir alltid väldigt ironiskt med er obefintliga självinsikt.
Citera
2026-09-05, 16:26
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrafty
Muslimer ses som en ras av rasister. Det handlar egentligen om bruna människor, det är dessa som får höra ”muslimjävel”.

Ja det är just det. Ordet rasist är så så urvattnad att den helt enkelt bara används som ett skällsord.
Muslim är inte ett rasbegrepp. Det finns muslimer av alla kulörer.

Att uttrycka sig aggressivt mot en kvinna i hijab el. liknande utstyrsel är inte rasism. Islamofobi ligger enligt ett utbrett språkbruk närmare till hands, men det är ju inte ett adekvat begrepp. En fobi klassas nämligen som en psykiatrisk diagnos och ingår under kategorin ångestsyndrom inom medicinsk vetenskap. Motvilja mot islam är ingen sjukdom.

"Islamofobi" är ett politiskt propagandauttryck.
Senast redigerad av Comitium 2026-09-05 kl. 16:29.
Citera
2026-09-05, 17:22
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Bara SD-sympatisörer förknippar liknande händelser med opinion och röstning.
Nej.
Logiskt tänkande människor ser igenom lögner och falsarier.

Ofta röstar såna människor på SD men inte alltid.

Korkade och godtrogna människor tror på allt de hör och läser , de röstar alltid på vänstern....
Citera
2026-09-05, 17:57
Medlem
Jazkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logique88
Att du är så hatisk att du rättfärdigar ett så vidrigt beteende säger en hel del om dig. Flickan ska verkligen inte behöva utstå fysisk kränkning bara för att hon kör på fel ställe, hur tänker du egentligen?
Hennes påhittade historia har inte hänt. Hade den hänt hade hon ringt polis på dirr, vilket hon inte gjorde. Hon åkte hem till mamma och ljög istället.
Citera
2026-09-05, 19:10
Medlem
scraftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Ja det är just det. Ordet rasist är så så urvattnad att den helt enkelt bara används som ett skällsord.
Muslim är inte ett rasbegrepp. Det finns muslimer av alla kulörer.

Att uttrycka sig aggressivt mot en kvinna i hijab el. liknande utstyrsel är inte rasism. Islamofobi ligger enligt ett utbrett språkbruk närmare till hands, men det är ju inte ett adekvat begrepp. En fobi klassas nämligen som en psykiatrisk diagnos och ingår under kategorin ångestsyndrom inom medicinsk vetenskap. Motvilja mot islam är ingen sjukdom.

"Islamofobi" är ett politiskt propagandauttryck.
Nej, rasister ser ordet ”rasist” som ett skällsord, som med fascist eller nazist. Rasismen mot muslimer är vanligaste formen av rasism i Sverige idag. Att använda våld mot en ung flicka är inte ”kritik av en religion” eller vad nu nu vill få det till.

Citat:
Ursprungligen postat av Jon10
Hur går erat sammarbete med terroriströrelser?

På tal om obefintlig självinsikt.
Vem samarbetar jag med? Har du glömt ta dina mediciner?
Citera
2026-09-05, 19:33
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Nej, rasister ser ordet ”rasist” som ett skällsord, som med fascist eller nazist. Rasismen mot muslimer är vanligaste formen av rasism i Sverige idag. Att använda våld mot en ung flicka är inte ”kritik av en religion” eller vad nu nu vill få det till.

Att använda våld mot en ung flicka är inte ”kritik av en religion” eller vad nu nu vill få det till.

Det är ett våldsbrott. Det är inte rasism.

Rasister ser ordet rasism som ett skällsord. Nej, rasism är inget skällsord utan en beskrivning av åsikten att en ras överlägsen en annan. Det är rasism.

Det är vänstern som stämplar alla meningsmotståndare som rasister vad det än gäller.
Citera
2026-09-05, 19:46
Avstängd
Jon10s avatar
Citat:

Vem samarbetar jag med? Har du glömt ta dina mediciner?

Nej, rasismen emot judar är mer vanligt idag än rasismen emot muslimer.

Här har du på länken din typiska judehatare.
https://x.com/joeberlin53/status/2092976178051022966

Dessutom blir svenska skolbarn trakasserade utav muslimer i skolor, för att det är just svenskar.

Du är en quisling som försöker bortse det.
Senast redigerad av Jon10 2026-09-05 kl. 19:50.
Citera
2026-09-05, 20:48
Medlem
Tyvärr är det inte sant :/
Vilken dröm det vore om folk kunde börja rycka slöjan av dessa äckliga mussar och spottat på de och bränt ner moskéer!
Citera
2026-09-05, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
”När hon passerar mannen i full fart knuffar han henne hårt i sidan samtidigt som han säger ”jävla muslimjävel”, säger hon till Dagens ETC. ”
Alltså, hon kommer körandes i full fart och får en hård knuff.
Ett moment över på en halv sekund.
Men samtidigt hinner mannen säga jävla muslimjävel vilket hon även till fullo lyckas uppfatta.
Och detta när hon slår i backen och studsar vidare in i en stolpe.

Och varför ingen bild på skadorna, något litet skrubbsår borde hon väl fått?
Känns lite märkligt. Och, som sagt, känns igen.

Hon körde väl inte särskilt snabbt. Möter ofta ungar på elsparkcyklar och 9/10 sänker hastigheten när de ska passera. Yngre tonåringar gör det generellt på ett halt annat vis än vuxna som vanligtvis åker förbi i mycket högre hastigheter.

Sänker hon farten så kan mannen absolut hinna se henne, uppfatta slöjan och brusa upp
Citat:
Ursprungligen postat av lagfrukt
"Jävla muslimjävel" tycks ha en jävel för mycket att det skulle vara en pursvensk som sa det. Det låter snarare som hur en babbe tror svenskar svär.

Håller inte med dig ett dugg. Jag tappade själv humöret för bara några dagar sedan på en tonårsflicka och svor automatiskt åt henne. Passa attityden ungjävel.

Det berodde på att jag när jag kom gåendes hörde skrik rakt ut, men jag bor i ett invandrarområde så reagerade inte på det eftersom barn ofta är lite mer högljudda häromkring. Två av flickorna när jag dök upp har jag sett förr och de går omkring med riktigt odrägliga hånleenden. Passivaggressiva attityder och de ser ut som riktiga mobbare. Jag talade lugnt till flickorna när jag kom med hunden och frågade om det var de som skrek och bad dem tänka på att människor faktiskt kan tro att något är på allvar. Jag hade själv försökt larma om att jag hört skrik flertalet nätter det senaste året och senast gråt efter att plötsliga skrik när jag var ute sent. Det är svårt att larma när någon behöver hjälp om det samtidigt finns människor som skriker för att väcka uppmärksamhet och göra sig roliga.

Iallafall så kröp de där fula hånleenden hos flickorna jag sett förr fram och när de började gå så gav den skrikande flickan till några illvrål varpå min hund som har trauman blev mycket rädd och då svor jag automatiskt som svar. Eftersom jag inte är rasist utan så blev det "... ungjävel". Två gånger under alla år har det hänt att jag svurit åt barn, några tonårspojkar som antagligen hatar mig än om det inte är någon annan och en gång åt en svensk flicka vars attityd var lika dålig i sällskap med annan flicka ibland som de här tonåringar. Dvs, man ser att det är en rutten frukt på attityden och att de går runt och talar illa och nedlåtande om andra. Eller speglar föräldrarnas attityder om andra människor.

Det finns pojkar och flickor man ser i ögonen på att de kommer bli sexualförbrytare, mobbare, barnmisshandlare, utöva partnervåld, kränka sårbara eller "bara" sådana som diskriminerar andra och tar ut mindervärdeskomplex genom att utöva socialt våld.

Jag är dock fortfarande den som är vuxen. Den svenska flickan bad jag senare om ursäkt för att jag brustit i min vuxenroll när jag sa håll käften, åt henne. De flickor jag mötte senast kommer aldrig att få en ursäkt. Ändå är det min sak att inte kalla någon ungjävel. Oavsett ursprung. Barn stökar lite överallt utan att det får en ur balans. Ibland kan man anse det störande men oftast ignorerar jag det helt. På väg in idag sa jag åt en liten pojke att han skrämde min hund, men på ett normalt vis då han var väldigt liten och med ett leende eftersom det normala för vuxna är att tillrättavisa i proportion till ålder och sin egen position som just vuxen.

Jag skulle aldrig någonsin börja kalla barn för en massa svårare kränkningar och slå på dem men jag tar ansvar om jag svär. Det gör inte de flesta människor eftersom de uppträder långt värre än vad jag skulle göra och därför gärna vill att andra ska framstå som lögnare.

Om något tonårsbarn kommit hem och sagt i mitt område att jag kallat den ungjävel här i veckan så stämmer det. Jag har dessutom varit ung själv och vet precis hur illa vuxna kan angripa en just för att man är ung och tjej. Antagligen som ung och kille också. Sätt de aldrig skulle våga stå för, ord de allihopa skulle förneka och samtidigt på vis de aldrig skulle uppträda mot en vuxen.

Personen föredrar jag att bråka med en vuxen karl framför att gräla med en tonåring och skäller mycket sällan på barn som inte nått tonåren. Mitt syskonbarn har till och med bott hos mig som liten men först när det skulle fylla tolv år skällde jag för första gången på det.

Hela tråden är full av skitattityder från människor som utan tvekan vill att barn ska framstå som lögnare men gissa vad: Vuxna ljuger inte mindre för att undkomma konsekvenser när de gjort fel än vad barn skulle göra.

Säkert någon feg jävel som såg en ensam flicka och slog henne jist för att det var en ensam liten flicka och inte en karl i hans egen storlek. Fega människor tar alltid tillfället i akt om de tror att de kan komma undan med vad de gör.

Barn som säger att vuxna slår dem eller på något vis uppträder fel, måste absolut inte alls ljuga. Men slår man barn eller kallar dem för saker man inte vågar stå för så har man såklart ett skäl för att sprida runt sådant skitsnack.

Jag tror på tjejen.
Senast redigerad av TramsPostaren 2026-09-05 kl. 21:38.
Citera
2026-09-06, 07:33
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jazker
Hennes påhittade historia har inte hänt. Hade den hänt hade hon ringt polis på dirr, vilket hon inte gjorde. Hon åkte hem till mamma och ljög istället.
Jag bryr mig inte ens om det i sammanhanget, utan synsättet att vilja någon illa bara för att man stör sig på något.
Citera
2026-09-06, 10:00
Medlem
Blaskas avatar
Det faktum att familjen väljer att gå till tidningen med denna nyhet känns väldigt skumt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in