2026-09-05, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Tur att du i din okunskap frågar andra, så kan vi visa dig.

”Du försöker avfärda hot som ’trams från YouTubers’, men det är en rökridå.
Vi pratar inte om influencers, vi pratar om Dmitrij Medvedev. Han är vice ordförande i ryska säkerhetsrådet och tidigare president. När han – en av Rysslands högsta företrädare – gång på gång hotar med att förvandla europeiska huvudstäder till ’radioaktiv aska’, så är det officiell rysk kommunikation. Att kalla det för en logisk ’om A så B’-följd är som att säga att en bankrånare som håller en pistol mot någons huvud bara kommunicerar ett logiskt val. Det kallas för terrorism och utpressning, inget annat.

Några andra konkreta fakta som sänker din argumentation:

GPS-störningarna är lokaliserade:
Du påstår att ingen kan lokalisera dem? Återigen så sover du uppbarligen. Det är rent faktiskt fel. Både civila luftfartsmyndigheter och oberoende experter (via GPSJAM och OSINT) har med stor precision ringat in störningskällorna till Kaliningrad. Det handlar inte om gissningar, utan om mätbara radiovågor. Konkret så det förslår.
Att medvetet störa ut civil navigering över halva Östersjön är inte ’schack’, det är ett hänsynslöst sabotage mot civil flygsäkerhet. Men du har troligen rysk logik i ditt huvud?

Gripna agenter och sabotage: Du frågar vilka agenter som eldat ner vad? Va??
Ehhh…ok här är verkligheten:

I Tyskland sitter tysk-ryska medborgare häktade för konkreta planer på sabotage mot amerikanska baser.

I Leipzig har man identifierat en vitrysk medborgare med rysskt pass bakom sprängmedelsattentat mot logistiknav.

I Polen har över 30 personer gripits – inklusive ryssar och vitryssar – för mordbränder mot fabriker och lager på uppdrag av rysk underrättelsetjänst.

I London har lokala kriminella dömts till över 20 års fängelse för att ha bränt ner lager på order från ryska Wagnergruppen.
Detta är inte ’hatisk stämning’, det är faktiska rättsfall med DNA-bevisning och fängelsedomar.

’Legitima mål’ och juridik: Du har fundamentalt fel när du påstår att produktion av försvarsmateriel gör ett land till en del av kriget. Enligt FN-stadgan har Ukraina rätt till självförsvar, och länder som Danmark har full rätt att stödja det försvaret utan att bli krigförande parter. Att Ryssland skulle ha ’rätt’ att bomba civila fabriker i Danmark är ett rent fantasifoster som bryter mot internationell rätt. Det du förespråkar är total laglöshet och djungelns lag.

Det är tydligt att du ser världen som ett bräde där Ryssland har rätt att göra vad de vill, oavsett lagar och civila offer, medan varje försök att försvara oss ses som en provokation. Varför är det så viktigt för dig att misstänkliggöra de myndigheter som skyddar oss och istället normalisera en regim som faktiskt utför sabotage på europeisk mark?”

KÄLLOR / LÄNKAR FÖR ATT BACKA UPP ARGUMENTEN:
Om GPS-störningarna i Kaliningrad:
SVT Nyheter: Expert: GPS-störningar i Östersjön kan spåras till ryska Kaliningrad
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/expert-gps-storningar-i-ostersjon-kan-sparas-till-ryska-kaliningrad
Också.
Politico: Russia is jamming GPS signals in the Baltic
https://www.politico.eu/article/russia-jamming-gps-signals-baltic-region-latvia-estonia-lithuania-poland/

Om gripna agenter och sabotage i Europa:
DN: Tysk-ryska medborgare gripna för sabotageplaner i Tyskland
https://www.dn.se/varlden/tva-misstankta-ryska-spioner-gripna-i-tyskland/
Eller
Sveriges Radio: Polen griper nio personer för rysk sabotageverksamhet
https://sverigesradio.se/artikel/polen-griper-nio-personer-for-rysk-sabotageverksamhet
Och
The Guardian: Man charged over arson attack on London warehouse linked to Russia
https://www.theguardian.com/uk-news/2024/apr/26/man-charged-with-asson-attack-on-london-warehouse-linked-to-russia

Om Medvedevs hot: denna Lill youtuber…
Reuters: Russia's Medvedev warns of nuclear 'apocalypse'
https://www.reuters.com/world/europe/russias-medvedev-warns-nuclear-apocalypse-if-tensions-escalate-2024-02-22/

Lagar. Eller du kanske kan länka till något annat…?
Om internationell rätt (FN-stadgan artikel 51):
Regeringskansliet: Internationell rätt och rätten till självförsvar
https://www.regeringen.se/regeringens-politik/folkratt/

Folie i ögonen kan irritera läsförmågan.

Vilka är dessa vi som du kommer dragandes med? Är du en organisation eller en ensam person?

Jag ser vad DU skriver. Men jag ser inte att du presenterar en källa.
Kan du inte göra det då jag har efterfrågat det under en tid?

Om det nu förekommer aktiv GPS-blockering så borde man med enkelhet kunna ange en punkt på 100 meter när för en störsändare. Istället för en exakt punkt kommer man dragandes med "Kaliningrad". Det är ett område stort som Skåne.
Du anger sidor som GPSjam som källa men där skriver man själva så här:

Citat:
The site is called "GPSJAM" but it might not be GPS or jamming?

That's right. The site is gpsjam.org, but the map might not show GPS nor jamming. I just think "gpsjam.org" sounds better than "potential-navigation-system-interference.org".

Med andra ord så kan man inte med exakthet säga vad störningarna beror på.
Givetvis kan man misstänka. Det förekommer även störningar i USA enligt samma källa.

Men med det sagt, använder man GPS för att navigera sina bomber och trupper så är det inte märkligt att en fiende försöker störa ut detta.
Är man orolig över säkerheten, sluta använda systemet i militära syften så kommer ingen försöka störa ut det.
Dessutom är det ett militärt system från början.
Flygsäkerheten är inte beroende av GPS.

Men även här vore en källa vara på sin plats. För vilka är dessa "experter" och "myndigheter" som du kastar ur dig som "källor" ?

Ledande forskare håller inte med dig. Titta vad enkelt det är att komma med ett påstående utan att backa upp det med källor.
Du säger väl inte emot ledande forskare?

Jag tror som sådant att de flesta länderna i Europa är bajsnödiga.
Man grep till exempel ett ryskt par utanför huset till SAAB VD.
Hur gick det egentligen med detta?
De släpptes.

Man skriker vargen för allt.
Visst, några är kanske spioner men alla?
Varenda skogsbrand kan tydligen härledas till ryssen idag.

Märkliga i det hela är att för 6 år sedan så fanns det inga ryska spioner eller attentatsplaner.
Nu helt plötsligt är det hela tiden och överallt.
Endast USA kan rädda oss....
Så släpp in amerikanska trupper i ditt land...för fredens skull.

Jag hävdar fortfarande att det finns stora tveksamheter i det juridiska med att förflytta ukrainska fabriker som producerar krigsrelaterat material, till Danmark.
Det skall bli intressant att se slutresultatet.

Ja, världen är ett schackbräde.
USA/Israel Kina och Ryssland spelar schack på detta.
Rätt eller fel?
Vi bönder blir alltid offrade.
Citera
2026-09-05, 15:09
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Vi är tråden.
Du kanske inte har lagt märke till att vi är flera här, som svarar på dina inlägg.

Länkar har du fått. Är du trög??

Vad du hävdar och vad som är juridiskt, är inte samma sak.
Kan du inte länka till någon lagdel?

Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Vilka är dessa vi som du kommer dragandes med? Är du en organisation eller en ensam person?

Jag ser vad DU skriver. Men jag ser inte att du presenterar en källa.
Kan du inte göra det då jag har efterfrågat det under en tid?

Om det nu förekommer aktiv GPS-blockering så borde man med enkelhet kunna ange en punkt på 100 meter när för en störsändare. Istället för en exakt punkt kommer man dragandes med "Kaliningrad". Det är ett område stort som Skåne.
Du anger sidor som GPSjam som källa men där skriver man själva så här:

Med andra ord så kan man inte med exakthet säga vad störningarna beror på.
Givetvis kan man misstänka. Det förekommer även störningar i USA enligt samma källa.

Men med det sagt, använder man GPS för att navigera sina bomber och trupper så är det inte märkligt att en fiende försöker störa ut detta.
Är man orolig över säkerheten, sluta använda systemet i militära syften så kommer ingen försöka störa ut det.
Dessutom är det ett militärt system från början.
Flygsäkerheten är inte beroende av GPS.

Men även här vore en källa vara på sin plats. För vilka är dessa "experter" och "myndigheter" som du kastar ur dig som "källor" ?

Ledande forskare håller inte med dig. Titta vad enkelt det är att komma med ett påstående utan att backa upp det med källor.
Du säger väl inte emot ledande forskare?

Jag tror som sådant att de flesta länderna i Europa är bajsnödiga.
Man grep till exempel ett ryskt par utanför huset till SAAB VD.
Hur gick det egentligen med detta?
De släpptes.

Man skriker vargen för allt.
Visst, några är kanske spioner men alla?
Varenda skogsbrand kan tydligen härledas till ryssen idag.

Märkliga i det hela är att för 6 år sedan så fanns det inga ryska spioner eller attentatsplaner.
Nu helt plötsligt är det hela tiden och överallt.
Endast USA kan rädda oss....
Så släpp in amerikanska trupper i ditt land...för fredens skull.

Jag hävdar fortfarande att det finns stora tveksamheter i det juridiska med att förflytta ukrainska fabriker som producerar krigsrelaterat material, till Danmark.

Rätt eller fel?
Citera
2026-09-05, 16:09
Medlem
Citat:
Vi är tråden.
Du kanske inte har lagt märke till att vi är flera här, som svarar på dina inlägg.

Länkar har du fått. Är du trög??

Vad du hävdar och vad som är juridiskt, är inte samma sak.
Kan du inte länka till någon lagdel?

Vi i tråden?
Är du plötsligt ett språkrör för alla som har vistats härinne? Vem gav dig detta mandat?
Nej du kan bara prata för dig själv.

Istället för att bli otrevlig och kasta epitet på mig så kanske du kan presentera en källa. Jag har inte fått några länkar som stöder det du påstår.
Citera
2026-09-05, 16:32
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Jag kan läsa vad de andra skriver till dig?
Tror du att vi är en och samma person??

Nu gör du dig mer korkad än nödvändigt.

Länkar har du fått, som jag bygger mina svar på.
Att du inte har läsförmåga, kan jag inte hjälpa dig med.
Ungefär som Butcha…

Citat:
Vi i tråden?
Är du plötsligt ett språkrör för alla som har vistats härinne? Vem gav dig detta mandat?
Nej du kan bara prata för dig själv.

Istället för att bli otrevlig och kasta epitet på mig så kanske du kan presentera en källa. Jag har inte fått några länkar som stöder det du påstår.
Citera
2026-09-05, 17:46
Medlem
Citat:
Jag kan läsa vad de andra skriver till dig?
Tror du att vi är en och samma person??

Nu gör du dig mer korkad än nödvändigt.

Länkar har du fått, som jag bygger mina svar på.
Att du inte har läsförmåga, kan jag inte hjälpa dig med.
Ungefär som Butcha…

Kan du inte argumentera för din sak utan att komma med personangrepp? Är din tes så svag att du måste dölja den bakom epitet?

Ja, du har presenterat en del länkar varvid en gav detta:

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/expert-gps-storningar-i-ostersjon-kan-sparas-till-ryska-kaliningrad
Citat:
Oj, sidan finns inte!
På den här adressen finns ingen sida. Den kan ha tagits bort eller så kan något vara fel hos oss.

En annan gav det här:
https://www.politico.eu/article/russia-jamming-gps-signals-baltic-region-latvia-estonia-lithuania-poland/
Citat:
Sorry, that page doesn't exist

Ditt påstående om att Ryssland hotat med kärnvapen är precis som jag kommenterat tidigare, om du gör A så gör de B.
Här kan du läsa om det.
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2026/02/24/8022506/

Citat:
On the morning of 24 February, Russian Kremlin-aligned news agencies and propagandists simultaneously circulated a statement by Russia's Foreign Intelligence Service claiming that the United Kingdom and France were preparing to provide Kyiv with a nuclear weapon.

Citat:
Medvedev went further and again issued nuclear threats.

He said that under such a scenario Russia would have to use "any weapons, including non-strategic nuclear weapons, against targets in Ukraine".

Jag har inte påstått att du struntat i att presentera länkar. Det jag skriver är att du inte presenterat några länkar som stöder det du påstår.

Tidningar är dessutom snabba att hoppa på anti-ryss-tåget.
Jag ställer frågan igen. Vad hände med det ryska par som man omhändertog vid SAABs VD-hus?
De var ju spioner och allt möjligt. Är de inte frisläppta?
Citera
2026-09-05, 18:39
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Uppenbarligen vill du gömma dig bakom fallerande länkar.
Mycket enkelt söka själv, när länkar inte fungerar.
Men, samma tendens som Butcha.

GPS jamming i Kaliningrad.

https://link.springer.com/article/10.1007/s10291-026-02061-5

Tänker inte söka fram fler alternativ åt dig.
Citat:
Kan du inte argumentera för din sak utan att komma med personangrepp? Är din tes så svag att du måste dölja den bakom epitet?

Ja, du har presenterat en del länkar varvid en gav detta:

En annan gav det här:

Ditt påstående om att Ryssland hotat med kärnvapen är precis som jag kommenterat tidigare, om du gör A så gör de B.
Här kan du läsa om det.
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2026/02/24/8022506/

Jag har inte påstått att du struntat i att presentera länkar. Det jag skriver är att du inte presenterat några länkar som stöder det du påstår.

Tidningar är dessutom snabba att hoppa på anti-ryss-tåget.
Jag ställer frågan igen. Vad hände med det ryska par som man omhändertog vid SAABs VD-hus?
De var ju spioner och allt möjligt. Är de inte frisläppta?
Citera
2026-09-05, 19:04
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Rätten till självförsvar (FN-stadgan Artikel 51)
Enligt internationell rätt är Ukraina ett offer för ett oprovocerat anfallskrig. FN-stadgan ger Ukraina en odiskutabel rätt till självförsvar. Denna rätt innefattar att ta emot hjälp från tredje part.
Att Danmark väljer att hysa produktion eller finansiera vapen gör dem inte till en krigförande part (belligerent) i juridisk mening. Om din logik stämde skulle i stort sett hela världen ha varit i krig med varandra under varenda konflikt de senaste 80 åren.
Ska Ryssland slå till mot SAAB i Linköping?
Lockheed Martin i USA…

Suveränitetsprincipen
Danmark är en suverän stat. Vad Danmark väljer att bygga på sin egen mark – oavsett om det är legobitar eller artillerigranater åt Ukraina – är en intern dansk angelägenhet.
Att Ryssland "tycker illa om det" ger dem absolut noll juridisk eller moralisk rätt att utföra sabotage, mordbränder eller cyberattacker på dansk mark.
Att du ens antyder att detta skulle vara ett "legitima mål" är att ge Ryssland vetorätt över andra länders industri och utrikespolitik. Det kallas för imperialism, inte schack eller enbart korkat.

Legitima mål existerar bara i en krigszon, baserat på…FNs stadgar. Eller har du hittat något kryphål?
Här faller din logik plattast: Begreppet "legitimt militärt mål" hör hemma i krigets lagar (International Humanitarian Law) och gäller under en pågående väpnad konflikt mellan två parter.

Ryssland och Danmark är inte i krig.

Att Ryssland utför sabotage mot civil industri i ett land de inte är i krig med är inte "krigföring mot legitima mål" – det är statsterrorism.
Det finns inget juridiskt "grått område" här; det är ett solklart brott mot folkrätten.

Precedensfallet: Rysslands egen export
Om din logik skulle gälla, skulle då t.ex. ryska fabriker som exporterar vapen till diktaturer världen över vara "legitima mål" för länderna de vapnen används emot?
Eller skulle Ukraina ha rätt att spränga fabriker i Iran eller Nordkorea bara för att de levererar drönare och granater till Ryssland?
Nej, självklart inte. Men det är den anarkistiska världsbild du förespråkar.
Men visst kan man införa sanktioner. Första part eller andra part. Fritt fram.

Du försöker konstruera en juridisk osäkerhet där det inte finns någon.
Internationell rätt är tydlig: Att hjälpa ett offer för aggression är lagligt.
Att svara med sabotage, GPS-störningar och lönnmord i ett land man inte är i krig med är kriminellt.

https://www.un.org/en/about-us/un-charter/chapter-7

Genom att försöka "förstå" Rysslands reaktion som något naturligt, normaliserar du ett beteende som raderar ut mindre länders rätt att själva bestämma över sitt territorium.

Är det verkligen den världen du vill leva i – där stormakter får spränga vad de vill i grannländerna bara för att de är missnöjda med deras utrikespolitik?

Jag vilar min sak på FN-stadgan samt den vetenskapliga bevisningen från Springer.
Du vilar din på en hemmagjord tolkning av juridik. Jag tror övriga läsarna (vi) 😁, ser skillnaden.

Ärligt talat fattar jag inte vitsen att försvara ryssen i ur och skur. Måste vara något sjukligt.

Citat:

Rätt eller fel?
Citera
2026-09-05, 22:39
Medlem
Citat:
Rätten till självförsvar (FN-stadgan Artikel 51)
Enligt internationell rätt är Ukraina ett offer för ett oprovocerat anfallskrig. FN-stadgan ger Ukraina en odiskutabel rätt till självförsvar. Denna rätt innefattar att ta emot hjälp från tredje part.
Att Danmark väljer att hysa produktion eller finansiera vapen gör dem inte till en krigförande part (belligerent) i juridisk mening. Om din logik stämde skulle i stort sett hela världen ha varit i krig med varandra under varenda konflikt de senaste 80 åren.
Ska Ryssland slå till mot SAAB i Linköping?
Lockheed Martin i USA…

Suveränitetsprincipen
Danmark är en suverän stat. Vad Danmark väljer att bygga på sin egen mark – oavsett om det är legobitar eller artillerigranater åt Ukraina – är en intern dansk angelägenhet.
Att Ryssland "tycker illa om det" ger dem absolut noll juridisk eller moralisk rätt att utföra sabotage, mordbränder eller cyberattacker på dansk mark.
Att du ens antyder att detta skulle vara ett "legitima mål" är att ge Ryssland vetorätt över andra länders industri och utrikespolitik. Det kallas för imperialism, inte schack eller enbart korkat.

Legitima mål existerar bara i en krigszon, baserat på…FNs stadgar. Eller har du hittat något kryphål?
Här faller din logik plattast: Begreppet "legitimt militärt mål" hör hemma i krigets lagar (International Humanitarian Law) och gäller under en pågående väpnad konflikt mellan två parter.

Ryssland och Danmark är inte i krig.

Att Ryssland utför sabotage mot civil industri i ett land de inte är i krig med är inte "krigföring mot legitima mål" – det är statsterrorism.
Det finns inget juridiskt "grått område" här; det är ett solklart brott mot folkrätten.

Precedensfallet: Rysslands egen export
Om din logik skulle gälla, skulle då t.ex. ryska fabriker som exporterar vapen till diktaturer världen över vara "legitima mål" för länderna de vapnen används emot?
Eller skulle Ukraina ha rätt att spränga fabriker i Iran eller Nordkorea bara för att de levererar drönare och granater till Ryssland?
Nej, självklart inte. Men det är den anarkistiska världsbild du förespråkar.
Men visst kan man införa sanktioner. Första part eller andra part. Fritt fram.

Du försöker konstruera en juridisk osäkerhet där det inte finns någon.
Internationell rätt är tydlig: Att hjälpa ett offer för aggression är lagligt.
Att svara med sabotage, GPS-störningar och lönnmord i ett land man inte är i krig med är kriminellt.

https://www.un.org/en/about-us/un-charter/chapter-7

Genom att försöka "förstå" Rysslands reaktion som något naturligt, normaliserar du ett beteende som raderar ut mindre länders rätt att själva bestämma över sitt territorium.

Är det verkligen den världen du vill leva i – där stormakter får spränga vad de vill i grannländerna bara för att de är missnöjda med deras utrikespolitik?

Jag vilar min sak på FN-stadgan samt den vetenskapliga bevisningen från Springer.
Du vilar din på en hemmagjord tolkning av juridik. Jag tror övriga läsarna (vi) 😁, ser skillnaden.

Ärligt talat fattar jag inte vitsen att försvara ryssen i ur och skur. Måste vara något sjukligt.

Artikel 51 hanterar bara rätten till självförsvar. Den hanterar inte om landet är "ett offer för ett oprovocerat anfallskrig."

Jag ifrågasätter inte rätten till självförsvar.
Jag ifrågasätter att utlokalisera sin egen krigsindustri till andra länder i tron att detta skall vara skyddat från angrepp.

SAAB i Linköping är ett svenskt företag som säljer vapensystem. Jag anser att din jämförelse haltar då detta handlar om ett Ukrainskt företag som flyttar produktionen utanför gränserna i hopp om att slippa bli bombad.
Ukraina själv kör med retoriken att ingen ryss eller dess intressen skall vara säker någonstans på jorden.

Sedan följer en lång harang av massa text från din sida. Snömos.

Du verkar inte ha förstått vad jag menar då du i din text anger exempel på att bomba iranska anläggningar i Iran.
Jag menar att det är två skilda saker.

Ingenstans i min text ser jag att jag försvarar Ryssland.
Däremot ifrågasätter jag lämpligheten att lägga krigsindustrier från länder som är i krig, i länder som inte är inblandade.
Senast redigerad av 45Lokar 2026-09-05 kl. 22:41.
Citera
2026-09-05, 22:41
Medlem
Citat:
Uppenbarligen vill du gömma dig bakom fallerande länkar.
Mycket enkelt söka själv, när länkar inte fungerar.
Men, samma tendens som Butcha.

GPS jamming i Kaliningrad.

https://link.springer.com/article/10.1007/s10291-026-02061-5

Tänker inte söka fram fler alternativ åt dig.

Du påstår något och sedan skickar du ett gäng länkar som inte fungerar.
Sedan anklagar du mig för att gömma mig bakom dina trasiga länkar?
Citera
2026-09-06, 15:37
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Artikel 51 hanterar bara rätten till självförsvar. Den hanterar inte om landet är "ett offer för ett oprovocerat anfallskrig."

Jag ifrågasätter inte rätten till självförsvar.
Jag ifrågasätter att utlokalisera sin egen krigsindustri till andra länder i tron att detta skall vara skyddat från angrepp.

SAAB i Linköping är ett svenskt företag som säljer vapensystem. Jag anser att din jämförelse haltar då detta handlar om ett Ukrainskt företag som flyttar produktionen utanför gränserna i hopp om att slippa bli bombad.
Ukraina själv kör med retoriken att ingen ryss eller dess intressen skall vara säker någonstans på jorden.

Sedan följer en lång harang av massa text från din sida. Snömos.

Du verkar inte ha förstått vad jag menar då du i din text anger exempel på att bomba iranska anläggningar i Iran.
Jag menar att det är två skilda saker.

Ingenstans i min text ser jag att jag försvarar Ryssland.
Däremot ifrågasätter jag lämpligheten att lägga krigsindustrier från länder som är i krig, i länder som inte är inblandade.
Antingen är du ryss eller fullständigt sinnessjuk.
Med din galna syn på konflikter skulle varenda konflikt i världen omedelbart leda till världskrig.

Att Ukraina får stöd och vapen och även har tillverkning utanför landet ger inte ryssland rätt att attackera icke-krigförande länder.
Ryssland kan ju försöka sig på det så får dom ju reda på konsekvenserna.

Ditt och kremls gråtande och ylande tyder bara på oduglighet och desperation
ryssland klarade inte av att besegra sin mindre granne.
Senast redigerad av GustavAnder 2026-09-06 kl. 15:46.
Citera
2026-09-06, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Antingen är du ryss eller fullständigt sinnessjuk.
Med din galna syn på konflikter skulle varenda konflikt i världen omedelbart leda till världskrig.

Att Ukraina får stöd och vapen och även har tillverkning utanför landet ger inte ryssland rätt att attackera icke-krigförande länder.
Ryssland kan ju försöka sig på det så får dom ju reda på konsekvenserna.

Ditt och kremls gråtande och ylande tyder bara på oduglighet och desperation
ryssland klarade inte av att besegra sin mindre granne.

Hej igen Gustav min ständiga följeslagare och personliga stalker.
Du är tillbaka igen med dina personangrepp och tråkiga attityd märker jag.

Vi får se om det verkligen är skyddat i FN-stadgar att flytta tillverkningen utomlands.
Speciellt intressant eftersom Ukraina kör enligt doktrinen att Ryssland inte skall vara säker någonstans på jorden.
Att husera ett annat lands fabriker för tillverkning av krigsmateriel är något som danskarna borde tänka över. De kommer förmodligen bli en legitim måltavla.
Citera
2026-09-06, 17:06
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Hej igen Gustav min ständiga följeslagare och personliga stalker.
Du är tillbaka igen med dina personangrepp och tråkiga attityd märker jag.

Vi får se om det verkligen är skyddat i FN-stadgar att flytta tillverkningen utomlands.
Speciellt intressant eftersom Ukraina kör enligt doktrinen att Ryssland inte skall vara säker någonstans på jorden.
Att husera ett annat lands fabriker för tillverkning av krigsmateriel är något som danskarna borde tänka över. De kommer förmodligen bli en legitim måltavla.
Dina svar på sågningar är att du beter dig som ett barn, du passar dåligt i en debatt med vuxna.

Frågan är inte om det står i nån FN-stadga.

Det skrämmande är ju att höga clowner i kreml lallar om samma saker som du.
Den värld ni målar upp är typ helvetet på jorden, alla krigar med alla.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in