2026-09-04, 08:16
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Era tankar om detta?
Vilket namn vore mer passande?

https://yle.fi/a/7-10104607

https://www.di.se/live/trump-hormuzsundet-borde-dopas-om-efter-mig/
Funderar på att döpa om min toalettskål till Trumpbukten.

Synd att den där pajasen blev president för det hade varit så lätt att ignorera honom annars.
Citera
2026-09-04, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Ja, jag föreslog ett namn med den innebörden i ett inlägg i början av tråden:

(FB) President Trump föreslår att Hormuzsundet ska heta Trumpsundet (2026-09-02)

En intressant möjlighet är att han kanske tänker sig att sundet, och stränderna på båda sidor, skulle bli hans privata kungadöme (eller emirat?) och sedan skulle USA kunna få en lease som delägare på hundra år, men Trump och hans efterkommande skulle alltså stå som huvudägare och härskare. Enligt USA:s författning kan presidenten nämligen inte lägga något nytt område/ territorium till landets yta på egen hand, kongrfessen måste godkänna det, de har sista ordet.

Förmodligen krävs det någon sorts kvalificerad majoritet för detta, jag skulle inte tro att det går med enkel majoritet, alltså bara ett par mandat i senaten, så Trumps utsikter att verkligen få Capitolium att skriva under en annektering av t ex Hormuzsundet är nog rätt små (särsklilt efter Midterms). Men en lease på hundra år där Trumps står som huvudägare vore ju en annorlunda, om än rätt omodern lösning. Dessutom oerhört lönande för familjen Trump själva.

Så bygger han en lyxresort med en massa golfbanor och hotellkomplex som också bär hans namn, allt i skimrande fake-guld, och sedan lever alla lyckliga i (de av dig föreslagna) hundra år.

Slutet gott, allting…..
Citera
2026-09-04, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9z
Google maps och Apple Maps fogade sig och bytte namn

Det gjorde däremot inte MapQuest. MapQuest klättrar nu på topplistorna tack vare att de stod upp mot Trump (for now).

Kommer Trumps vrede nu drabba MapQuest?

MapQuest har de senaste dagarna varit den mest nedladdade appen i USA. Invånarna i USA överger Google Maps och Apple Maps för att de vek sig.
Citera
2026-09-04, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epaKungen
Har alltid sagt att det är Trumps sund. Det är stulet av Iran som ska foga och bli en whatsapp stat

Jag är ledsen, men du behöver en reality check. Vem fan tror du bryr sig om vad du kallar någonting överhuvudtaget?
Citera
2026-09-04, 09:10
Medlem
Terrorstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Världens mäktigaste man är ett troll....intressant tid vi lever i.

Ytterligare ett tecken på att vi lever i en simulering, inuti vilken allt som kan hända faktiskt händer. I en annan är du president, och jag kung av Åland.

Finns ingen annan rimlig, logisk förklaring till varför verkligheten ser ut som den gör annars. Eller jo, men den är så deprimerande att den känns för verklig: Människor är, överlag, nästan alltid idioter.

"Trumpsundet"? Vilket land har han bombat eller invaderat nu? Hans dummaste utspel kommer alltid i följe med ifrågasättbara beslut, och alla inser väl vid det här laget att det är en avledningsmanöver.
Citera
2026-09-04, 09:10
Medlem
9zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
MapQuest har de senaste dagarna varit den mest nedladdade appen i USA. Invånarna i USA överger Google Maps och Apple Maps för att de vek sig.

Misstänker att det är demokrater som står för byte av kartapp.
Citera
2026-09-04, 09:13
Medlem
DittMuppHelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Trump är en megalomanisk narcissist med galopperande hybris. Det ska bli så skönt när han är ute ur leken.

Framför allt är han dekadent.

Alla amerikaner är givetvis, men det används sällan för att beskriva dem.

Trump med sina monument och fetish för guld och prål samt makeup är Ludvig XVI Gustav III vibb på.
Citera
2026-09-04, 09:14
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terrorstorm
Ytterligare ett tecken på att vi lever i en simulering, inuti vilken allt som kan hända faktiskt händer. I en annan är du president, och jag kung av Åland.

Finns ingen annan rimlig, logisk förklaring till varför verkligheten ser ut som den gör annars. Eller jo, men den är så deprimerande att den känns för verklig: Människor är, överlag, nästan alltid idioter.

"Trumpsundet"? Vilket land har han bombat eller invaderat nu? Hans dummaste utspel kommer alltid i följe med ifrågasättbara beslut, och alla inser väl vid det här laget att det är en avledningsmanöver.

Epsteinfilerna. Det är hans värsta skräck.

Lite bilder när han petar unga tjejer i byxorna blir hans fall.
Citera
2026-09-04, 09:17
Medlem
Terrorstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Epsteinfilerna. Det är hans värsta skräck.

Lite bilder när han petar unga tjejer i byxorna blir hans fall.

Fast folk har korta minnen. De flesta har redan släppt Epsteinfilerna, även om det borde resulterat i huvuden som rullar.

Om något ska bli en amerikansk presidents fall så tror jag att det måste vara p.g.a. något som skett väldigt nyligen, annars är det någon annan toppnyhet som svampar åt sig folks uppmärksamhet - och ilska.
Citera
2026-09-04, 09:21
Medlem
Comitiums avatar
.
.
.Nu har alla spärrar släppt och Trump har tappat det helt. President och ÖB i världens mäktigast stat. Det är skrämmande.
.
.
.
Citera
2026-09-04, 09:33
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Döp om det till Epsteinsundet
Citera
2026-09-04, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Jag är ledsen, men du behöver en reality check. Vem fan tror du bryr sig om vad du kallar någonting överhuvudtaget?
Reality check?
https://edition.cnn.com/2026/08/18/business/iran-strait-of-hormuz-oil

” At the moment, however, the evidence is clear: The United States, patrolling the strait with its navy, is gaining ground – and Iran is losing much of its control of the critical waterway.”

Hahhaha

Totalseger!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in