2026-09-03, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kycklingsoffa
Det är i dom bakom hårt slutna dörrarna i Moskéerna man behöver ha koll på vad som sägs.

Och det är problemet, inget vet eller har någon som helst koll på vad imamerna hjärntvättar människorna till där inne

Så tänker jag också. Kom ihåg att en stor del av de kvinnor som besöker Moskeerna knappt har någon kontakt med det svenska politiska systemet. Nog är det lätt att få med dem när männen säger att de, de har inget val, ska rösta exakt som vi inom samfundet har bestämt.

KDS bildades som bekant inom Pingstkyrkan. Varför inte då ett islamistiskt parti?

Förr eller senare så...
Citera
2026-09-03, 01:10
Medlem
flesh-flutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GalenIPersilja
Du tjatar vidare.

Och använder dig av fullständigt nonsens.

Vi är inte imponerade. Alls.

Åja, tala för dig själv. Vi är legio som läser dessa inlägg med andakt.
Citera
2026-09-03, 01:15
Medlem
Folk är inte korkade, sossarna är påväg att öppna gränserna igen för att få makten. Detta är dessutom nåt de alltid velat..
Citera
2026-09-03, 01:18
Medlem
Vintergrisens avatar
Personligen skulle jag välkomna en "total kollaps", men det är kanske aningen tidigt att konstatera kollapsen medan sossarna fortfarande är Sveriges största parti.
Citera
2026-09-03, 01:27
Medlem
Hahaaha vad ni sitter och hoppas. Ganska säker på att efter valet visar det sig som vanligt att S blev största partiet med över 30% av rösterna och näst största partiet ligger ca 10% efter.

Vi kan glömma vår dröm om att Jimmie blir statsminister eller att SD ens får så mycket makt. Det är synd för jag tror SD kunde ordna till mycket bra. Hade gärna röstat SD om de kunde lova att värna om vanliga svenskar och bra stöd till arbetslösa, sjuka och svaga som de flera gånger sagt att de står för. Men tyvärr dansar SD efter M:s pipa och M står för inget av det jag nämnde.

Så en röst på SD blir i praktiken en röst på M:s politik och aldrig aldrig aldrig skulle jag stödja nåt som gynnar och hjälper Moderaterna. Skulle t.o.m rösta på Miljöpartiet om mina enda val var MP eller M.
Senast redigerad av DjungelJumbo 2026-09-03 kl. 01:30.
Citera
2026-09-03, 01:28
Medlem
Mikaelias avatar
Tyvärr är det bara en opinionsundersökning. De som röstar på sossarna är fortfarande övervägande människor från Norrland och invandrare. Förorten kommer aldrig bli blå med tanke på bidragen, men det är väldigt märkligt att Norrland är rött fortfarande 2026. Kan det bero på isoleringen från det samhälle vi i söder får stå ut med?
En röst på socialdemokraterna är en röst på vänsterpartiet och en röst på vänsterpartiet är en röst för grupper som är registrerade som terroristorganisatorer(enligt FN).
Oavsett är det för mig helt obegripligt att man väljer att lägga sin röst på socialdemokraterna, vänsterpartiet och miljöpartiet.
Senast redigerad av Mikaelia 2026-09-03 kl. 01:31.
Citera
2026-09-03, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelia
Tyvärr är det bara en opinionsundersökning. De som röstar på sossarna är fortfarande övervägande människor från Norrland och invandrare. Förorten kommer aldrig bli blå med tanke på bidragen, men det är väldigt märkligt att Norrland är rött fortfarande 2026. Kan det bero på isoleringen från det samhälle vi i söder får stå ut med?
En röst på socialdemokraterna är en röst på vänsterpartiet och en röst på vänsterpartiet är en röst för grupper som är registrerade som terroristorganisatorer(enligt FN).
Oavsett är det för mig helt obegripligt att man väljer att lägga sin röst på socialdemokraterna, vänsterpartiet och miljöpartiet.

Rent kulturhistoriskt är det inte särskilt konstigt. Folk i glesbygd har alltid förstått att sammanhållning och solidaritet är viktigare än individen. Därför är det inte heller konstigt att du inte förstår det. Du har antagligen aldrig behövt bry dig om någon annan än dig själv.
Citera
2026-09-03, 01:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sexyclasse
Rent kulturhistoriskt är det inte särskilt konstigt. Folk i glesbygd har alltid förstått att sammanhållning och solidaritet är viktigare än individen. Därför är det inte heller konstigt att du inte förstår det. Du har antagligen aldrig behövt bry dig om någon annan än dig själv.

Vilken sammanhållning bidrar införseln av islamister och negrer till???

Vi i storstäderna upplever det motsatta, raka motsatsen till sammanhållning.
Citera
2026-09-03, 01:56
Medlem
Mikaelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sexyclasse

Du sätter fingret på något i ditt resonemang. När sammanhållningen inte finns kvar och där samhället blir mer och mer polariserat där vi svenskar inte känner oss hemma i vårt egna land. Då är det ganska naturligt att säga ifrån och på det mer eller mindre enda sättet att säga ifrån är att lägga sin röst på Sverigedemokraterna. Det är liksom frukterna av vår naivitet, eftersom vi egentligen vill hjälpa till. Men när vår gästfrihet(eftersom vi trodde att de som kom hit från krig skulle vara tacksama och bidra till samhället) bevisade sig var något helt annat. Där islam står över våra lagar och regler eller där det inte ens ställs några krav på att lära sig vårt språk. Det är den där sammanhållningen vi hade som tyvärr inte finns kvar.
Citera
2026-09-03, 01:58
Medlem
Bilderberg78s avatar
Opinionen, vi ska inte reagera med andra.
50 miljarder miljardärer ska betala mer skatt.
Miljö är varmt i Spanien.
Arbetsförmedlingen ska privatiseras ännu mer .
Citera
2026-09-03, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gunn-den-4de
Vilken sammanhållning bidrar införseln av islamister och negrer till???

Vi i storstäderna upplever det motsatta, raka motsatsen till sammanhållning.

Intressant att du tar något som jag svarar på och sätter det i en helt annan kontext. Men du lyfter ändå min poäng, varför bry sig om utanförskap när man bara bryr sig om sig själv? Du behöver inte bry dig om andra, men då ska du ju heller inte räkna med att någon bryr sig om dig heller.
Citera
2026-09-03, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelia
Du sätter fingret på något i ditt resonemang. När sammanhållningen inte finns kvar och där samhället blir mer och mer polariserat där vi svenskar inte känner oss hemma i vårt egna land. Då är det ganska naturligt att säga ifrån och på det mer eller mindre enda sättet att säga ifrån är att lägga sin röst på Sverigedemokraterna. Det är liksom frukterna av vår naivitet, eftersom vi egentligen vill hjälpa till. Men när vår gästfrihet(eftersom vi trodde att de som kom hit från krig skulle vara tacksama och bidra till samhället) bevisade sig var något helt annat. Där islam står över våra lagar och regler eller där det inte ens ställs några krav på att lära sig vårt språk. Det är den där sammanhållningen vi hade som tyvärr inte finns kvar.

Det är en rimlig betraktelse. Samtidigt så blir det svårt att förvänta sig att migrerande människor från andra länder skulle dela vår kulturhistoriska grundsyn. Jag tycker Sverige har misslyckats i sin assimilering, men det är inte konstigt när politiker har saknat och fortfarande saknar kunskap inom det kulturvetenskapliga området. För att assimilera människor måste man förstå deras kultur. Samtidigt betyder det inte heller att samtliga invandrare är otacksamma för att de har fått en ny chans i Sverige. Men det är så klart inte bara invandringen det handlar om, det handlar om solidaritet mellan svenskar, stärkandet av fackföreningar och arbetstagare, ökade kulturanslag för bildning och gemenskap. Något som framförallt har varit viktigt rent historiskt i bruksorter och de delar av Sverige som du nämner. De borgerliga partierna har alltid vurmat för att de rika ska bli rikare, splittra arbetarkollektivet, individuell lönesättning för samma arbete, privatiseringar och utförsäljning av statlig och kommunal mark. Vi kanske har olika namn för samma sak som vi anser splittrar och söndrar Sverige. Du kallar det invandring, jag kallar det borgerlighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in