2026-09-02, 09:17
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
AF kallar jag för Arbetslöshetförmedlingen.
Min personal får jag med mina kontakter, svensk eller "ytlänning" spelar ingen roll. Bara att det är bra människor spelar roll. (De är fastighetsskötare)

Det är så det funkar. Jobben som läggs ut hos AF är skitjobb och endast sånt där folk enkelt kan skicka in en ansökan så de kan fortsätta få sina bidrag. Det händer titt som tätt att det till och med står i ansökan att detta är endast skrivet för att jag ska få ett streck i mitt protokoll så jag kan fortsätta suga bidrag.

Här borde AI kunna hjälpa till att alla arbetslösa som då ska söka jobb måste skicka det via AF:s sajt som inloggade där AI helt enkelt kollar upp ansökan så den är ok skriven för just detta jobb och inte bara en skitansökan som många av dessa kör med bara för att kunna pricka av det och sen lägga sig i soffan och vänta på A-kassa eller soc.
Citera
2026-09-02, 09:21
Medlem
Mr-Laheys avatar
Självklart missbrukas det. Rusta och matcha är ett skämt, ett vuxendagis. Dom som driver skiten vill bara mjölka pengar, förståeligt också, och de arbetslösa vill inte vara på vuxendagis.

och så sitter den dumma fittan till generaldirektör på arbetsförmedlingen, och säger att dom behöver mer resurser. NEJ, ni behöver inga resurser alls!

Tyvärr finns det inga partier som vill lägga ner arbetsförmedlingen på riktigt, utan endast vill reformera den, t ex låta kommuner ta över ansvaret, eller den bästa lösningen, låta den privata sektorn ta över arbetsförmedlingen, alltså ÄNNU mer rusta & matcha.
Citera
2026-09-02, 09:22
Medlem
Rösta rätt i höst. Rösta hårt och rätt. För dina skattepengars skull. Hur länge ska vi orka med detta?
Citera
2026-09-02, 09:24
Medlem
Mr-Laheys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Det är så det funkar. Jobben som läggs ut hos AF är skitjobb och endast sånt där folk enkelt kan skicka in en ansökan så de kan fortsätta få sina bidrag. Det händer titt som tätt att det till och med står i ansökan att detta är endast skrivet för att jag ska få ett streck i mitt protokoll så jag kan fortsätta suga bidrag.

Här borde AI kunna hjälpa till att alla arbetslösa som då ska söka jobb måste skicka det via AF:s sajt som inloggade där AI helt enkelt kollar upp ansökan så den är ok skriven för just detta jobb och inte bara en skitansökan som många av dessa kör med bara för att kunna pricka av det och sen lägga sig i soffan och vänta på A-kassa eller soc.
Varför vill du ha mer kontroll? Hur i helvete hjälper det?!
Citera
2026-09-02, 09:26
Medlem
Mr-Laheys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bord-Dennis
Rösta rätt i höst. Rösta hårt och rätt. För dina skattepengars skull. Hur länge ska vi orka med detta?
Vadå rösta rätt? Det finns inget parti som vill lägga ner arbetsförmedlingen och jobbcoacherna, endast reformera det? Vad snackar du för skit?
Citera
2026-09-02, 09:28
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Lahey
Varför vill du ha mer kontroll? Hur i helvete hjälper det?!

Det behövs då vi betalar ut enorma mängder i bidrag och A-kassa som går till folk som inte ens vill jobba och gör allt för att hålla sig undan.
Jag vill inte ha kontroll, kameraövervakning och allt som nu finns i vår omvärld men tyvärr har vi tagit hit människor som gör allt för att fuska, utföra inbrott och annan skit så vi behöver detta. Återigen så är detta till stor del pga all jävla invandring som vi fått all extra kontroll överallt.

Ska tilläggas att vi även har mängder med svenskar som gör samma sak, håller sig borta från att behöva jobba och hittar på olika sjukdomar för att kunna fortsätta ligga i soffan och suga bidrag.
Citera
2026-09-02, 09:32
Medlem
Mr-Laheys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Det behövs då vi betalar ut enorma mängder i bidrag och A-kassa som går till folk som inte ens vill jobba och gör allt för att hålla sig undan.
Jag vill inte ha kontroll, kameraövervakning och allt som nu finns i vår omvärld men tyvärr har vi tagit hit människor som gör allt för att fuska, utföra inbrott och annan skit så vi behöver detta. Återigen så är detta till stor del pga all jävla invandring som vi fått all extra kontroll överallt.

Ska tilläggas att vi även har mängder med svenskar som gör samma sak, håller sig borta från att behöva jobba och hittar på olika sjukdomar för att kunna fortsätta ligga i soffan och suga bidrag.
Hur skapar mer kontroll fler jobb? Förstår inte varför du vill rätta till en myndighet som inte behövs..
Citera
2026-09-02, 09:40
Medlem
halaltarzans avatar
Tittade igenom svt-klippet nu igen och ser att de friserat det lite och tagit bort det allra mustigaste, typ att en man inte ville att hans fru skulle träffa män och en sa (kanske var samma) att han ville att frun skulle vara hemma med barnen.
Citera
2026-09-02, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwe67
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/avslojar-har-hjalper-jobbcoacherna-mannen-att-kontrollera-sin-fru

Dessa jobbcoacher borde sparkas ut ur landet med huvudet före. Vad säger ni?

Det här landet är så ko-ko på många sätt. Staten betalar alltså ”coacher” som ska ”coacha” arbetslösa in i arbetslivet. Och samma ”coacher” har ett stort intresse av att arbetslösa inte ska hitta jobb.

Jävla idioti. Hela det här landet är en lekstuga.
Citera
2026-09-02, 09:45
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Lahey
Hur skapar mer kontroll fler jobb? Förstår inte varför du vill rätta till en myndighet som inte behövs..

Som jag skriver, radera AF och sen låter man AI ta hand om kontrollen så att personer söker jobben. Att AF hjälper dig hitta ett jobb var något som skedde på 80-90talet då de var ensamma på marknaden med sin platsbank och sin tidning man fick. Nu är de så omkörda så bara kommunala jobben läggs ut där plus lite andra skitjobb.
Jobb får man idag via rekryterare, kontakter eller andra jobbsidor på nätet.
Citera
2026-09-02, 09:52
Medlem
Imnshos avatar
Lägg. Ner. Arbetslöshetsförnedringen. Nu.

Ta bort alla jävla bidrag för folk som inte bidrar.

Problem solved.
Citera
2026-09-02, 10:24
Medlem
BombaySaphires avatar
Den här typen av människor är inget annat än ett sänke för vårt land. Och de är hundratusentals minst.

Ta bort alla jobbcoacher. Det är ett låtsasjobb.

Ta bort alla bidrag för invandrare de första 10 åren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in