2026-09-01, 23:56
Medlem
Foliekavajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gunn-den-4de
Problemet är att Sverigedemokraterna och svenskar i stort inte invänder nått mot invandrare. Det man har invändningar mot är främst asylflyktingar och muslimer.

Vart har denna gubbe bott i egenskap av miljardär?
Afghanistan, Somalia, Syrien, Nigeria, Gaza???

Sannolikt i USA, England, Frankrike, Spanien, Italien. Och sannolikt rört sig i fina överklasskretsar...Inte beblandat sig med hucklen från Gaza och outbildade negrer från Afrika...

Han är gammal och börjar bli efterbliven. Detta sagt med all respekt för vad han åstadkommit som affärsman.

Är det verkligen så eller det är vad du tycker? Jag har inga problem med folk som flyr till närmsta säkra landet och söker asyl där om dom är förföljda för sina åsikter. Ekonomiska migranter däremot som söker sig över hela världen till det stället där dom kan få mest utan motprestation...

Akelius har garanterat inte umgåtts med vanliga människor, han har umgåtts med lika rika från andra länder med begränsade sociala och ekonomiska problem, för att ta den socioekonomiska vinkeln vänstern ofta väljer när det passar.
Citera
2026-09-02, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwe67
https://www.expressen.se/nyheter/politik/miljardaren-overger-sitt-parti-kan-inte/

Väl talat av en viss man. Hur kan någon vettig människa inte hålla med honom?
99,9,% av alla människor jorden runt är riktiga i huvudet, å när den tusende dyker upp så finns 999 som kan ställa det till rätta igen.
Citera
2026-09-02, 01:15
Avstängd
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foliekavaj
Är det verkligen så eller det är vad du tycker? Jag har inga problem med folk som flyr till närmsta säkra landet och söker asyl där om dom är förföljda för sina åsikter. Ekonomiska migranter däremot som söker sig över hela världen till det stället där dom kan få mest utan motprestation...

Akelius har garanterat inte umgåtts med vanliga människor, han har umgåtts med lika rika från andra länder med begränsade sociala och ekonomiska problem, för att ta den socioekonomiska vinkeln vänstern ofta väljer när det passar.

Fast nu är ju Roger Akelius moderat men på grund av samarbetet med Sd väljer han något annat!
Citera
2026-09-02, 01:18
Medlem
Foliekavajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Fast nu är ju Roger Akelius moderat men på grund av samarbetet med Sd väljer han något annat!

Är han för Hamas hör han hemma till vänster, han verkar vara ett komplett rövhål så han kommer att passa in fint.
Citera
2026-09-02, 01:24
Medlem
Citat:
– Jag har bott utomlands i många år, och för mig är en utlänning inte något konstigt, skrämmande eller främmande utan helt vanliga människor. - Akelius

Precis. Om jag vill träffa på utlänningar åker jag utomlands eller träffar på en och annan som turistar här. Kanske är här för att utföra ett specialjobb som det inte finns arbetskraft för här.

Det är inget konstigt med att perser är I Persien, syrier I Syrien, Bantunegrer I Afrika osv där dom hör hemma. Dom är säkert trevliga och jag skulle säkert ha trevligt om jag valde att turista där och umgås med dom i en vecka eller två.

De är inte så konstigt att han träffar på icke-svenskar om han bor utomlands, det landet befolkas nämligen av icke-svenskar som lever sina liv i samklang med varandra.

Är de här nått argument att vi ska fylla Sverige med all avskräde från jordens alla hörn?
Citera
2026-09-02, 01:25
Avstängd
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foliekavaj
Är han för Hamas hör han hemma till vänster, han verkar vara ett komplett rövhål så han kommer att passa in fint.

Nu handlade det om att rösta, inte umgås med, klappträ!
Citera
2026-09-02, 01:27
Medlem
Foliekavajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Nu handlade det om att rösta, inte umgås med, klappträ!

Ja han bör rösta vänster, han skrämmer bort väljare från Moderaterna med sina efterblivna tagningar, klappträ på det klappträ?
Citera
2026-09-02, 01:30
Medlem
Roger Akelius vill bjuda in hela världen till att bli försörjd av Sverige. Han vill dock inte själv vara med och betala skatt här. Hur tänker han då att det hela ska gå runt? Hur tänker han ens? RA var mästaren i att inte betala skatt och som även höll kurser i det samt gav ut bok.
Citera
2026-09-02, 01:36
Medlem
Akelius har helt rätt i att 'utlänningar är helt vanliga människor'. I det flesta fall så är alla människor "helt vanliga" och fungerar normalt oavsett de lever i sitt eget hemland eller någon annanstans på jorden. En del som kommer till Sverige för att leva här kommer som flyktingar och behöver mer hjälp i början av sitt liv i Sverige. Men väldigt många som kommer till Sverige för att leva här avstår från att arbeta eller på annat sätt försörja sig. Det är "helt vanligt" men inte normalt. De ska inte stanna i Sverige utan resa hem till sitt eget land där det verkar vara normalt att låta grannarna arbeta och försörja dem

Det Akelius har fel om är att alla "utlänningar är helt vanliga människor" för de är, precis som svenskar, också uppblandade med kriminella, med latmaskar och som "ovanliga" svenskar i största allmänhet. De som kommer till Sverige och inte vill studera, arbeta eller sköta sig ska inte stanna i Sverige.
Citera
2026-09-02, 01:54
Moderator
MrFishboys avatar
Fast, det är ju inte många eller någon som påstått att ”utlänningar” inte är människor. Det som påstås är ju att t.ex. jag, vill inte vara främling i det enda landet i världen där jag har absolut rätt att vara just svensk, än så länge. Det handlar om att bevara vårt sätt att leva, en självklarhet bland andra etniciteter i den här världen och en självklarhet bland ”minoriteter” i det här landet.
Citera
2026-09-02, 05:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Roger Akelius vill bjuda in hela världen till att bli försörjd av Sverige. Han vill dock inte själv vara med och betala skatt här. Hur tänker han då att det hela ska gå runt? Hur tänker han ens? RA var mästaren i att inte betala skatt och som även höll kurser i det samt gav ut bok.
Akelius är en slumvärd och en av dem som blivit miljardär på detta haveri med att fylla landet med bidragsberoende invandrare, så vad han tycker om invandrarna eller
invandringen är totalt ointressant
Självklart lägger han sin röst på ett parti som vill ha hög invandring, allt annat vore konstigt i hans värld och företagsplanering.
Senast redigerad av Kammadaj 2026-09-02 kl. 06:00.
Citera
2026-09-02, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwe67
https://www.expressen.se/nyheter/politik/miljardaren-overger-sitt-parti-kan-inte/

Väl talat av en viss man. Hur kan någon vettig människa inte hålla med honom?

Är man vettig om man röstar på centern/pedofilpartiet.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in