2026-09-01, 18:30
Avslutad
Det händer ofta i media även på flashback att de som inte jobbar oftast får kritik även om de har en anledning.

Hur kommer detta sig? De som jobbar tjänar ju mer pengar än de som inte gör det.

Dessutom tycker många att det är roligt att jobba, om det är rätt yrke.

Visst jag rekomenderar folk att jobba, för att tjäna sina stålar, men om man inte kan det varför klagar vissa på svenssons att de inte jobbar, vissa av dem lever i misär dessutom, narkotika problem osv.

Ändå tar man emot stora mängder invandrare som både jobbar och inte jobbar, vilket är bögigt beteende då även det är samma hyckleri.

Hur anser ni om saken, är det verkligen värt att anklaga de som inte jobbar?
Citera
2026-09-01, 18:41
Medlem
One2Manys avatar
Ja. Folk som inte jobbar lever på de som jobbar. Parasiter kallas de för med ett annat ord.

Nu snackar vi inte om folk på a-kassa som letar jobb, utan livslånga socialfall och muppar. De är inte värda luften de andas.
Citera
2026-09-01, 19:14
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinjaSword
Det händer ofta i media även på flashback att de som inte jobbar oftast får kritik även om de har en anledning.

Hur kommer detta sig? De som jobbar tjänar ju mer pengar än de som inte gör det.

Dessutom tycker många att det är roligt att jobba, om det är rätt yrke.

Visst jag rekomenderar folk att jobba, för att tjäna sina stålar, men om man inte kan det varför klagar vissa på svenssons att de inte jobbar, vissa av dem lever i misär dessutom, narkotika problem osv.

Ändå tar man emot stora mängder invandrare som både jobbar och inte jobbar, vilket är bögigt beteende då även det är samma hyckleri.

Vilken media då? Mig veterligen publicerar Expressen, SVT och Aftonbladet ständigt snyftartiklar där feta singelmorsor gråter ut om att de inte har råd att fika på stan eller köpa glass till sina barn.

Att inte jobba är inte en synd i sig, men om man samtidigt får bidrag och tar del av vår välfärd är det ett problem. Dessa människor är parasiter som borde förlora sin rösträtt. Nej, pratar inte om nån stackare som förlorat jobbet och kommer skaffa ett nytt jobb inom överskådlig tid.
Citera
2026-09-01, 19:14
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinjaSword

Jag blir mer förbannad på dumsvennarna som sliter ut sig för att försörja nyadeln, korrupta politiker och menskonstnärer. Och så intalar de sig själva att det är dygdigt.
Senast redigerad av ItsWednesday 2026-09-01 kl. 19:17.
Citera
2026-09-01, 19:37
Medlem
Klas-Vegass avatar
Jag känner inte till någon media som har synpunkter på folk som inte arbetar.
Citera
2026-09-01, 19:53
Medlem
dirtysouths avatar
Varför slösa bort sin tid på en arbetsplats om man inte behöver? Skulle aldrig få för mig att jobba, livet är för nice för att slösas bort på det... att många andra ser det som negativt får man räkna med och det rör mig inte det minsta, tycker snarare det är kul
Citera
2026-09-01, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Ja. Folk som inte jobbar lever på de som jobbar. Parasiter kallas de för med ett annat ord.

Nu snackar vi inte om folk på a-kassa som letar jobb, utan livslånga socialfall och muppar. De är inte värda luften de andas.
Man kan faktiskt leva på egna pengar. Jag slutade jobba när jag var 60 och levde på sparade pengar till 65.
Citera
2026-09-01, 21:18
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikspojken
Man kan faktiskt leva på egna pengar. Jag slutade jobba när jag var 60 och levde på sparade pengar till 65.

TS har visserligen avslutat sitt konto, men det var rätt tydligt att han åsyftade socfall och annat pack som inte jobbar, inte folk som lever på sina egna pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in