2026-09-02, 22:25
Medlem
JustTrollings avatar
GM har utländsk bakgrund enligt exklusiva källor till SD:s egen slaskmedia "Riks".

Riks:
Uppges ha utländsk bakgrund – uppgifterna är ännu inte bekräftade av polis eller åklagare
Två män i 20-årsåldern är nu anhållna misstänkta för dråp.

Även uppgifterna om männens bakgrund har hittills varit knapphändiga. Enligt Riks källa ska de misstänkta männen ha utländsk bakgrund.
Citera
2026-09-02, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
GM har utländsk bakgrund enligt exklusiva källor till SD:s egen slaskmedia "Riks".

Riks:
Uppges ha utländsk bakgrund – uppgifterna är ännu inte bekräftade av polis eller åklagare
Två män i 20-årsåldern är nu anhållna misstänkta för dråp.

Även uppgifterna om männens bakgrund har hittills varit knapphändiga. Enligt Riks källa ska de misstänkta männen ha utländsk bakgrund.

Spännande, kan de vara valloner? Det är ju bara 400 år sen den gruppen invandrade hit.
Senast redigerad av Strabajn 2026-09-02 kl. 22:52.
Citera
2026-09-03, 09:47
Medlem
Enligt ”Riks” egen rapportering på YouTube så heter de häktade männen S*bastian och T*eo.
Nu är jag ju inte diplomerad rasbiolog, men de såg rätt så värmländska ut på sina studentfoton.
Citera
2026-09-03, 10:12
Medlem
Dotards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Det har bekräftats att gärningsmännen är etniska svenskar. Sålunda kan media ej anklagas för att ha "mörkat". En av de misstänka gillar AfS och SD: https://x.com/mathiasced/status/2095146539433824691

Helsvenska WT-svärjisar mördar pappa....Skygglappar på!!
Citera
2026-09-03, 10:44
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Så har det varit sedan minst 2015. Då man började vit pixla.

Man vill inte "gynna dom mörka krafterna"

Sanningen är skrämmande för dessa människor

De väljer sin image före barn. Livsfarliga människor vi har att göra med.
Citera
2026-09-03, 11:13
Medlem
Självklart kommer media använda att de är svenskar som slagträ i valdebatten,
så nära valdagen som möjligt.

För det får ju inte hinna komma upp på bordet de gånger man mörkat och ljugit inför tidigare val, ex Kevin-fallet.
Citera
2026-09-03, 12:20
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Aftonbladet hade detta högt upp på startsidan hela tisdagen, inkl intervjun med dottern till offret.

Fast din syn kanske är för mörklagd för att du skulle kunna ta del av det? Om så är fallet, lyd ett gott råd i all välmening: Ta av dig skygglapparna!

Detta hände på lördag kväll, först i går - onsdag - var det med på nyheterna TV4/SVT.

Varför väntade man 4 dagar ? Jag misstänker att det var för att man fick uppgift om dom misstänktas
ursprung - svenskar - då var det ok att rapportera. Innan dess = Radiotystnad

Ett gott råd, i all välmening höj blicken
Citera
2026-09-03, 12:28
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Detta hände på lördag kväll, först i går - onsdag - var det med på nyheterna TV4/SVT.

Varför väntade man 4 dagar ? Jag misstänker att det var för att man fick uppgift om dom misstänktas

Som sagt så hade Aftonbladet (och Expressen) nyheten högt upp på tisdagen, möjligen redan på måndagen. De kan t.o.m ha haft händelsen som en notis redan på söndagen, under sammanfattningen av gårdagens händelser.
Vad gäller TV4 och SVT så kan det säkert vara som du skriver, det vet inte jag.
Citera
2026-09-03, 13:35
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Som sagt så hade Aftonbladet (och Expressen) nyheten högt upp på tisdagen, möjligen redan på måndagen. De kan t.o.m ha haft händelsen som en notis redan på söndagen, under sammanfattningen av gårdagens händelser.
Vad gäller TV4 och SVT så kan det säkert vara som du skriver, det vet inte jag.

Jag har Boxer som tv och kan backa bakåt i menyerna men tyvärr inte så långt bak som
söndag, måndag.
Citera
2026-09-03, 14:15
Medlem
48ans avatar
Citat:

SVT hade med det på söndagen. Att det inte möjligtvis inte var något på Rapport Aktuellt eller TV4 nyheterna är nog beroende på att det hände i Värmland

Källa: svtplay lokala nyheter Värmland
Citera
2026-09-03, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 48an
SVT hade med det på söndagen. Att det inte möjligtvis inte var något på Rapport Aktuellt eller TV4 nyheterna är nog beroende på att det hände i Värmland

En sådan stor händelse hade i normala fall varit en riksnyhet.
Nu tonades det ned.
Pga valet?
Pga misstankar att GM var av invandrarbörd?
Mycket fult oavsett
Citera
2026-09-03, 15:02
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 48an

Du har rätt SVT Värmland har jag ju ingen tillgång till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in